Na splatenie dlhov pritom dáva peniaze 28 % opýtaných. Iné je to však napríklad s investičnými produktmi, na ktoré si vie vyhradiť finančnú čiastku iba 9 % Slovákov. Prostriedky na bežnom účte si necháva štvrtina respondentov.
Sporiace, poistné a investičné produkty pritom podľa štúdie využívajú viac vysokoškolsky vzdelaní ľudia. Ich využívanie stúpa s výškou príjmu. Respondenti s vyššími príjmami taktiež častejšie splácajú svoje dlhy vo forme úverov. Všetky svoje príjmy minie štvrtina respondentov pričom najčastejšie ide o ľudí z najmladšej vekovej skupiny a 6 % z opýtaných využije i prečerpanie alebo úver.
Hlavným dôvodom je u drvivej väčšiny opýtaných veľmi nízky príjem. Nedostatok prostriedkov uvádzajú častejšie menej vzdelaní respondenti. Neplánované nákupy zaťažujú rozpočet predovšetkým mladým generáciám, nákladná zdravotná starostlivosť zas ľuďom nad 45 rokov.
Najčastejším dôvodom, prečo respondenti nevyužívajú konkrétne investičné produkty, je nedostatok prostriedkov, avšak viac než tretina respondentov vidí ako prekážku aj to, že sa v investovaní nevyzná. Čo sa týka informovanosti o investičných produktoch, horšiu orientáciu v investovaná deklarujú skôr ženy a ľudia s nižším vzdelaním.
Výsledky prieskumu pochádzajú zo štúdie Investovanie a sporenie 2015, ktorú realizovala spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia na vzorke 1 000 dospelých respondentov internetovej populácie Slovenského národného panela.
Komentáre
Pridať komentár