Pri svojej práci sa chtiac-nechtiac stretávame s nespokojnými klientmi, ktorí mali nejaké ťažkosti, či problémy pri uplatňovaní škôd, nehlasovaní poistných udalostí, komunikácii s poisťovňami a v neposlednom rade aj prejavovali svoj nesúhlas s výškou poistného plnenia.
Veľakrát sa klienti sami dostávajú do problémov už pri vzniku poistnej udalosti, nedostatočným zabezpečením si údajov o protistrane, nezadokumentovaním škodovej udalosti a inými chybami, ktoré majú za následok spochybnenie celej udalosti poisťovňou, nakoľko nesedia dátumy, časy a údaje o zúčastnených osobách.
Situáciu značne pomohla vyriešiť aj povinnosť mať vo vozidle správu o nehode, kde si účastníci dopravnej nehody môžu zaznamenať všetky údaje a podrobnosti o poistnej udalosti, ktoré neskôr predložia poisťovni a pod ktoré sa účastníci aj podpíšu.
Čo sa týka plnenia poisťovne z poistenia povinného zmluvného poistenia:
Poškodený dostane zo zákonného poistenia v prípade majetkovej škody len skutočnú škodu, ktorá mu vznikla. To znamená, že z hodnoty vymenených vecí, náhradných dielov a pri totálnom poškodení vecí sa stanovuje poistné plnenie odpočítaním amortizácie.
V prípade vzniku škody na majetku môže nastať situácia, že poisťovňa poškodenému neuhradí celú vzniknutú škodu z dôvodu limitu poistného plnenia . Nárok na jej náhradu však podľa zákona nestráca a môže si ho uplatniť v občianskom súdnom konaní podľa ustanovení o zodpovednosti za škodu v občianskom zákonníku.
V prípade, že sa klient nevie zorientovať v prípade vzniku poistnej udalosti a nevie, čo by mal urobiť, odporúčame mu volať asistenčnú službu poisťovne, prípadne kontaktovať svojho sprostredkovateľa, ak ho pozná, a títo mu určite odborne poradia, ako sa zachovať, resp. aké úkony je potrebné urobiť, aby sa v budúcnosti nestalo, že by poisťovňa odmietla, alebo krátila poistné plnenie.
Andrej Krutka, konateľ AR SLOVAKIA - spol.s r.o.
Spoločnosť AR SLOVAKIA spol. s r.o. pôsobí na trhu ako poisťovací agent už od roku 2004.
Komentáre
Pridať komentár