Postup pri vymáhaní nedoplatkov je nasledovný:
-
Ak niekto nezaplatí odvody včas alebo v riadnej výške, pobočka Sociálnej poisťovne Rozhodnutím o predpísaní poistného predpíše dlžnú sumu poistného. Rozhodnutie posiela do vlastných rúk.
-
Po doručení rozhodnutia plynie lehota 15 dní, počas ktorej je poistenec povinný dlžné poistné uhradiť.
-
Ak si zásielku neprevezme, podľa zákona tretí deň od uloženia na pošte sa zásielka považuje za doručenú a začína plynúť 15-dňová lehota na zaplatenie dlhu.
-
Poistenec môže dlh zaplatiť niektorým z týchto spôsobov:
- bezhotovostným prevodom na účet pobočky SP,
- poštovou poukážkou,
- v hotovosti iba v pokladnici pobočky Sociálnej poisťovne.
"V prípade akýchkoľvek pochybností o dlžnej sume alebo o pravosti Rozhodnutia o predpísaní poistného, penále alebo pokuty, okamžite kontaktujte Informačno-poradenské centrum Sociálnej poisťovne alebo našu pobočku, kde vám poradia o ďalšom postupe," radí Sociálna poisťovňa.
oPoisteni.sk, Sociálna poisťovňa
Komentáre
Pridať komentár