Pozor na podvodníkov pri vymáhaní pohľadávok


			Pozor na podvodníkov pri vymáhaní pohľadávok
1.5.2013 Produkty

Prišli za vami nedávno pracovníci "Sociálnej poisťovne" s tým, že im máte zaplatiť dlh, ktorý vám vznikol pri platení preddavkov na sociálne poistenie? Dajte si pozor, aby ste nenaleteli. Nedoplatky od poistencov Sociálna poisťovňa nikdy nevymáha osobne.

Postup pri vymáhaní nedoplatkov je nasledovný:

  1. Ak niekto nezaplatí odvody včas alebo v riadnej výške, pobočka Sociálnej poisťovne Rozhodnutím o predpísaní poistného predpíše dlžnú sumu poistného. Rozhodnutie posiela do vlastných rúk.
  2. Po doručení rozhodnutia plynie lehota 15 dní, počas ktorej je poistenec povinný dlžné poistné uhradiť.
  3. Ak si zásielku neprevezme, podľa zákona tretí deň od uloženia na pošte sa zásielka považuje za doručenú a začína plynúť 15-dňová lehota na zaplatenie dlhu.
  4. Poistenec môže dlh zaplatiť niektorým z týchto spôsobov:
    - bezhotovostným prevodom na účet pobočky SP,
    - poštovou poukážkou,
    - v hotovosti iba v pokladnici pobočky Sociálnej poisťovne.

"V prípade akýchkoľvek pochybností o dlžnej sume alebo o pravosti Rozhodnutia o predpísaní poistného, penále alebo pokuty, okamžite kontaktujte Informačno-poradenské centrum Sociálnej poisťovne alebo našu pobočku, kde vám poradia o ďalšom postupe," radí Sociálna poisťovňa. 

oPoisteni.sk, Sociálna poisťovňa

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS