Novinky pri čelnom skle. Toto pre vás pripravujú poisťovne


			Novinky pri čelnom skle. Toto pre vás pripravujú poisťovne
3.9.2013 Produkty

 

Ako poisťovne riešili v minulom roku poistné udalosti pri čelných sklách? Majú nejaký samostatný produkt na to určený? Aké novinky chystajú do budúcnosti? Tieto i ďalšie otázky nás zaujímali, a tak sme sa na to poisťovní priamo spýtali.

 

 

Veronika Hauswaldová, manažérka odboru externej komunikácie Union poisťovňa

V minulom roku sme riešili cca 1065 poistných udalostí na čelných sklách v rámci havarijného a povinného zmluvného poistenia. To predstavuje cca 20 % zo všetkých poistných udalostí. Poskytli sme poistné plnenie v cca 80 % nahlásených poistných udalostí.

Naša špeciálne produkty:

V rámci havarijného poistenia máme pripoistenie na krytie škôd na zasklení vozidla, kde si klient môže dojednať 350 EUR krytie za cenu 50 eur. Toto poistenie sa dojednáva bez spoluúčasti a maximálny limit krytia si môže klient dojednať až do výšky 3500 eur. Škody z tohto poistenia si klient uplatňuje ako z havarijného poistenia.

Chystané novinky:

Dôsledne monitorujeme situáciu na trhu a potreby klientov, a v blízkej budúcnosti pripravujeme samostatné pripoistenie skiel na motorovom vozidle. Určené bude prednostne klientom so staršími vozidlami, ktorí neuvažujú o uzavretí komplexného havarijného poistenia.

Naša rada:

Vždy je potrebné vykonať obhliadku poškodeného čelného skla. Pokiaľ dôjde k poškodeniu čelného skla v zahraničí, taktiež je potrebné dohodnúť sa s poisťovňou na individuálnom postupe. Každá uplatnená škoda musí byť preukázaná.

 

Lucia Makayová , hovorkyňa Generali Slovensko

V roku 2012 klienti nahlásili z PZP a havarijného poistenia spolu vyše 5 300 škôd na čelných sklách, pričom poisťovňa v týchto prípadoch vyplatila poistné plnenia vo výške viac ako 1,13 mil. eur.

Rozhodnutie o plnení alebo neplnení takejto škody poisťovňou z povinného zmluvného poistenia závisí od predloženia dôkazov zo strany poškodeného, ktoré preukážu príčinnú súvislosti medzi prevádzkou motorového vozidla klienta poisťovne a poškodeným čelným sklom vozidla poškodeného. Zároveň treba zdôrazniť, že je nemožné, aby vodič, ktorý riadi motorové vozidlo, vnímal to, či spod kolesa jeho vozidla bol vymrštený kameň, ktorý poškodil čelné sklo iného vozidla. Preto priznanie vodiča ku škode nie je v tomto smere (preukázanie príčinnej súvislosti) významné.

Naša špeciálne produkty:

Najvhodnejším spôsobom, ako sa chrániť pre prípad rozbitia čelného skla, je havarijné poistenie. Ponúkame klientom v rámci havarijného poistenia pripoistenie čelného skla, v tomto prípade je poistná udalosť hradená bez spoluúčasti a bez vplyvu na bonus. Cena pripoistenia čelného skla závisí od ceny nového čelného skla a ceny práce. Klientovi však poisťovňa uhradí výmenu čelného skla aj z havarijného poistenia bez pripoistenia čelného skla. V tomto prípade však treba rátať so zmluvne dohodnutou spoluúčasťou. Zároveň je možné, že sa klient dostane v ďalšom období do nižšieho bonusového stupňa.

V prípade, ak odletený kamienok poškodí čelné sklo len v takom rozsahu, že nie je nutná výmena tohto skla, poisťovňa v týchto prípadoch ponúka možnosť „bezplatnej opravy“, to znamená, že uhradí opravu čelného skla v plnej výške bez odpočtu spoluúčasti a bez vplyvu na bonus aj bez pripoistenia čelného skla.

Najčastejšie podvody pri čelnom skle:

Stretávame sa s viacerými typmi pokusov o poistné podvody, dlhodobo ide najmä o oblasť poistenia motorových vozidiel. Pri čelných sklách ide o prípady, keď sa poškodený s poisteným dohodnú na zavinení.

Chystané novinky:

V súčasnosti je pri poistení vozidiel trendom maximálna variabilita produktov. To znamená, že klient si môže vybrať rôzne riziká krytia v závislosti od jeho individuálnych potrieb.

Koniec I. časti

oPoisteni.sk

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články