Ak by niekto ako Tsukasa Makino pridal vlastného syna do svojej autopoistky, poskočilo by celkové poistné až o 40 %. Z tohto dôvodu ľudia počet vodičov na svojich poistkách obmedzujú. Každý rok dochádza k cca 100 000 nehodám, ktoré sú spôsobené nepoistenými vodičmi.
Proces nákupu Chori nori je jednoduchý. V rámci predbežnej registrácie uvedie záujemca svoje údaje: dátum narodenia, meno, priezvisko, adresu a dobu platnosti vodičského preukazu. Potom už postačí priebežne zadávať číslo ŠPZ a dátum jazdy. Úhrada poistného sa pripočíta k mesačnému účtu mobilného operátora (NTT DoCoMo).
Odpadá tak potreba nakladať s hotovosťou alebo kreditnou kartou. Poistenie sa predáva cez agentúry. Po vykonaní predbežnej registrácie je určená agentúra, ktorá sa o poistku stará. Obvykle agentúry rozdávajú letáky s QR kódmi. Po načítaní QR kódu na smartphonu naskočí obrazovka a kód agentúry sa automaticky vyplní. Po nákupe sa provízie a ďalšie údaje odošlú späť. Výška provízie je minimálna. Pohybuje v rozmedzí US $ 5 - US $ 10 denne, ale pre agentúru majú klientske údaje veľkú hodnotu.
Chori nori sa veľmi dobre predáva, najmä v období sviatkov. Malo tiež významný vplyv na predaj ročných poistiek. Od apríla do augusta 2013, sa uzavrelo 840 nových ročných poistiek v hodnote ¥ 133 miliónov (US $ 1.1 miliónov), čo zodpovedá 1 z 87,000 jednodňových poistiek. Jedná sa o veľké číslo na saturovanom trhu. Chori nori je navyše chránená patentom. Očakávalo sa, že škodový pomer bude relatívne vyšší. Avšak je skoro rovnaký ako u ročných poistiek, lebo ľudia jazdia s požičanými autami opatrne. Spokojnosť zákazníkov je tiež vysoká.
Trh teda prijal produkt s nadšením, týka sa to ako klientov, tak aj výrobcov áut, pretože vysoké poistné často znemožňuje mladým ľuďom obstarať si vlastné auto. A zľava je výborná motivácia. Regulátor tiež oceňuje, že toto úsilie vedie k zníženiu počtu nehôd nepoistenými autami. A pre ekonomiku to je tiež prospešné. ¨
Aká ponaučenie si z toho odnášame? Musíme mať odvahu ísť do rizika a mať na pamäti záujmy klientov, spoločnosti a poradcov. Ak je poisťovňa poháňaná len vidinou ziskov, nemá šancu na úspech.
Zdroj: Efma Retail Insurance Advisory Council (RIAC), vlastná analýza
Autor: Stanislav Kikoť, oPojištění.cz
Komentáre
Pridať komentár