Jednodňové autopoistenie „Chori nori“ dáva mladým Japoncom väčšiu šancu riadiť autá


			Jednodňové autopoistenie „Chori nori“ dáva mladým Japoncom väčšiu šancu riadiť autá
23.2.2015 Produkty

Tokyo Marine & Nichido Fire (TMNF) je najväčšia univerzálna poisťovňa v Japonsku, ktorá je známa svojím inovatívnym duchom. Radi by sme vám predstavili jednu zaujímavosť z dielne tejto poisťovne, a to jednodňové autopoistenie Chori nori.
 
 
Tsukasa Makino, hlavný výskumný pracovník Tokyo Marine Research Insitute TMNF, vysvetľuje: „Cieľom Chori nori je dať mladým väčšiu príležitosť riadiť autá, zvýšiť ich záujem o autopoistenia a znížiť počet nehôd nepoistenými vodiči. Okolo 16 mil. mladých Japoncov majú vodičské preukazy, ale nemajú auto. Sedem miliónov z nich si požičiava auto od rodičov či priateľov aspoň raz mesačne. Práve na týchto mladých ľudí sa zameriavame. Okolo 10 % Chori nori nakoniec auto skutočne kúpi a 700 000 si kupuje auto do jedného roka. Toto sú potenciálni klienti pre ročné autopoistky. Ponúkame až 20 % zľavu všetkým, ktorí prestúpia na ročnú poistku. Kvalita krytia je pritom dobrá a poistné nízke.“
 
Dnes už v Japonsku dávno neplatí zvyk, že mladý človek, ktorý vlastní auto, je automaticky dobrou partiou pre opačné pohlavie. Mladí už nemajú motiváciu vlastniť auto. Tento trend prirába vrásky poisťovniam, pretože až polovica ich tržieb pochádza z autopoistenia. Ďalší problém predstavuje vyššie poistné pre mladších vodičov.

 

Mladí už nemajú motiváciu vlastniť auto. Tento trend prirába vrásky poisťovniam.

Ak by niekto ako Tsukasa Makino pridal vlastného syna do svojej autopoistky, poskočilo by celkové poistné až o 40 %. Z tohto dôvodu ľudia počet vodičov na svojich poistkách obmedzujú. Každý rok dochádza k cca 100 000 nehodám, ktoré sú spôsobené nepoistenými vodičmi.

Proces nákupu Chori nori je jednoduchý. V rámci predbežnej registrácie uvedie záujemca svoje údaje: dátum narodenia, meno, priezvisko, adresu a dobu platnosti vodičského preukazu. Potom už postačí priebežne zadávať číslo ŠPZ a dátum jazdy. Úhrada poistného sa pripočíta k mesačnému účtu mobilného operátora (NTT DoCoMo).

Odpadá tak potreba nakladať s hotovosťou alebo kreditnou kartou. Poistenie sa predáva cez agentúry. Po vykonaní predbežnej registrácie je určená agentúra, ktorá sa o poistku stará. Obvykle agentúry rozdávajú letáky s QR kódmi. Po načítaní QR kódu na smartphonu naskočí obrazovka a kód agentúry sa automaticky vyplní. Po nákupe sa provízie a ďalšie údaje odošlú späť. Výška provízie je minimálna. Pohybuje v rozmedzí US $ 5 - US $ 10 denne, ale pre agentúru majú klientske údaje veľkú hodnotu.

Chori nori sa veľmi dobre predáva, najmä v období sviatkov. Malo tiež významný vplyv na predaj ročných poistiek. Od apríla do augusta 2013, sa uzavrelo 840 nových ročných poistiek v hodnote ¥ 133 miliónov (US $ 1.1 miliónov), čo zodpovedá 1 z 87,000 jednodňových poistiek. Jedná sa o veľké číslo na saturovanom trhu. Chori nori je navyše chránená patentom. Očakávalo sa, že škodový pomer bude relatívne vyšší. Avšak je skoro rovnaký ako u ročných poistiek, lebo ľudia jazdia s požičanými autami opatrne. Spokojnosť zákazníkov je tiež vysoká.


Trh teda prijal produkt s nadšením, týka sa to ako klientov, tak aj výrobcov áut, pretože vysoké poistné často znemožňuje mladým ľuďom obstarať si vlastné auto. A zľava je výborná motivácia. Regulátor tiež oceňuje, že toto úsilie vedie k zníženiu počtu nehôd nepoistenými autami. A pre ekonomiku to je tiež prospešné. ¨


Aká ponaučenie si z toho odnášame? Musíme mať odvahu ísť do rizika a mať na pamäti záujmy klientov, spoločnosti a poradcov. Ak je poisťovňa poháňaná len vidinou ziskov, nemá šancu na úspech.

Zdroj: Efma Retail Insurance Advisory Council (RIAC), vlastná analýza
Autor: Stanislav Kikoť, oPojištění.cz

 

Zdroj: Stanislav Kikoť, oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS