SMS a e-mailové správy v 2. kole informačnej kampane v polovici apríla dostalo 2 675 odvádzateľov poistného. Platbou obratom reagovalo 666 odvádzateľov poistného a uhradili takmer 18 % celkovej pohľadávky za marec.
"Ak živnostník ako SZČO dostane oznam o vzniknutom dlhu, odporúčame, aby ho čo najskôr uhradila alebo komunikovala s pobočkou Sociálnej poisťovne o vzniknutej situácii a jej vyriešení," objasňuje Peter Višváder, hovorca Sociálnej poisťovne.
Cieľom zasielania správ, ako ústretového kroku voči SZČO, je informovať ich o aktuálnom nedoplatku (správa neinformuje o prípadných starších dlhoch) a pripomenúť im, aby ho čo najskôr uhradili. Môžu sa tak vyhnúť narastaniu penále za omeškanie platby, prípadne ďalším zákonným krokom, ktoré sprevádzajú vymáhanie dlhu (napríklad exekúcii).
Ako sa portálu oPoisteni.sk podarilo zistiť, štát chystá v ďalších mesiacoch veľkú zmenu v platí odvodov. Tie by sa po novom účtovať ročne a všetci tak budú platiť odvody rovnako. Rezort financií chce tak zabrániť úniku financií, pričom uvažuje nad platením odvodov z reálneho ročného príjmu. K tejto téme vám čoskoro prinesieme aktuálne novinky.
oPoisteni.sk
Komentáre
Pridať komentár