Z analýzy dát vyplynulo, že súkromní majitelia vozidiel vybavených CAS hlásia až o 44 % menej poistných udalostí ako vodiči, ktorí na takto vybavených autách nejazdia.
„Samozrejme, menej nehôd znamená vyššiu bezpečnosť a nižšie náklady pre poisťovne, aj pre vodičov,“ hovorí Hana Kvartovázo softvérovej a poradenskej spoločnosti SAS, ktorá Ron Acturial Intelligence poskytla softvér pre analýzy dát. V praxi by to mohlo viesť k zníženiu poistných sadzieb pre vozidlá vybavené systémami CAS do výšky 15 %.
Pokles nehodovosti je žiaduci aj na Slovensku. V roku 2013 došlo u nás k viac ako 13,5 tisíc dopravným nehodám. Navyše, za prvých šesť mesiacov tohto roka zomrelo na slovenských cestách 128 ľudí, čo je zhruba o dve tretiny viac, ako za rovnaké obdobie vlaňajška. Globálne skoná každý deň na cestách až 3400 ľudí.
CAS systémy využívajú rôzne snímače, vrátane laserov a kamier, aby včas upozornili na riziko blížiacej sa zrážky. Následne vodiča buď upozornia na nebezpečenstvo kolízie, alebo sa jej snažia autonómne zabrániť aktivovaním bŕzd či zásahom do riadenia vozidla.
Ron Acturial Intelligence analyzovala vplyv technológií FCW (Forward Collision Warning) a LDW (Lane Departure Warning) na frekvenciu hlásenia poistných udalostí a na výšku škôd, pričom model eliminoval koreláciu s inými faktormi, aby určil iba vplyv systémov CAS na nehodovosť. „Kľúčovým nástrojom pri výskume bol softvér SAS, ktorý umožňuje dáta analyzovať a vydolovať z nich užitočné informácie,“ dodal Ron Shachar, riaditeľ Ron Acturial Intelligence.
SAS Slovakia
Komentáre
Pridať komentár