Až 310 prípadov z celkového počtu zaznamenaných hovorov na asistenčnú službu súviselo s lekárskym ošetrením (ochorenie či úraz), 26 volaní bolo zo strany klientov ČSOB Poisťovne uskutočnených z dôvodu technickej pomoci (dopravná nehoda, porucha auta, zámena paliva). Najvyššie škody vznikli poisťovni v prípade úrazov klientov, priemerná uhradená suma za ošetrenie bola vo výške 70 €.
Asistenčné služby sú automatickou súčasťou uzatvoreného povinného zmluvného poistenia, havarijného, majetkového a tiež cestovného poistenia. Sú k dispozícii 24 hodín denne, 365 dní v roku. Operátori na linke klientom poradia, ako je možné v danej situácii čo najlepšie postupovať, prípadne s nimi konzultujú záležitosti, ktoré môžu viesť k správnemu vyriešeniu poistnej udalosti.
Príklady situácií, pri ktorých je možné spoľahnúť sa na pomoc asistenčnej služby:
Ako sa dorozumieť pri cestnej kontrole v zahraničí
Ak človek „jazdí ako Talian“, má väčšiu šancu, že ho zastavia policajti. Horšie je, keď sa to stane priamo v krajine, ktorej reči nerozumiete. Napríklad v prípade cestnej kontroly je možné zavolať na číslo asistenčnej služby, ktorá zabezpečí telefonické tlmočenie pri jednaní s políciou.
Keď spred hotela zmizne auto
Cestovaniu na „blind“ fandí mnoho dovolenkárov. Po príchode autom na zvolené miesto si nájdu dočasný nocľah a zaparkujú auto pred ubytovacie zariadenie. Môže sa však stať, že na druhý deň im bude na parkovisku chýbať. Preto sa okrem samotného faktu ukradnutia auta vynára otázka, ako sa dostať naspäť domov. Aj v tejto nie príjemnej situácii pomôže asistenčná služba, a to aspoň s organizáciou cesty, úhradou ubytovania či cestovných nákladov späť do vlasti (max. do výšky 700 € za všetky osoby vo vozidle).
Defekt počas cestovania
Bežná vec, ktorá sa môže stať kdekoľvek a komukoľvek. Nie každý si s ňou však vie poradiť. Zavolaním na číslo asistenčnej služby je možné dohodnúť príchod servisných pracovníkov, ktorí klientovi opravia defekt priamo na mieste.
Pri strate kľúčov od auta
Strata kľúčov sa spája s nepríjemným pocitom a myšlienkami na to, že kľúče budú zneužité a auto už nikdy neuvidíme. Skôr, ako by sa to mohlo stať, je potrebné vymeniť zámok na aute. Keďže náhradný zámok od auta si dovolenkári do kufra väčšinou nepribaľujú, asistenčná služba im auto otvorí, nainštaluje nový zámok a odovzdá majiteľovi auta nové kľúče.
Na asistenčné služby sa klienti môžu spoľahnúť aj v situáciách, kedy potrebujú:
-
vyhľadať najbližšie zdravotnícke zariadenie,
-
dohodnúť návštevu u lekára,
-
zabezpečiť prevoz poisteného (ak nemôže zo zdravotných dôvodov použiť pôvodne plánovaný dopravný prostriedok),
-
asistenciu pri poistných udalostiach týkajúcich sa zodpovednosti za spôsobenú škodu, úrazového poistenia a poistenia batožiny,
-
skontaktovať sa s rodinnými príslušníkmi poisteného (odovzdá odkazy zamestnávateľovi, príp. obchodným parnerom),
-
radu, ako sa zachovať vo vzniknutej situácii.
Nahlásenie problému
Pri zavolaní na telefónne číslo asistenčnej služby ČSOB Poisťovne +421 2 444 500 50 je potrebné nahlásiť operátorovi aspoň základné osobné údaje a tiež údaje o aute. Rozsah asistenčných služieb je možné stiahnuť si na: http://www.csobpoistovna.sk/asistencna-sluzba.aspx.
ČSOB Poisťovňa
Komentáre
Pridať komentár