Talanx AG, pôsobiaci aj v Česku a na Slovensku, prostredníctvom poisťovne HDI, posilňuje v Nemecku svoje aktivity v oblasti životného poistenia cestou strategického preskupenia a prevedením súvisiacich zmien v účtovných postupoch. V 2. kvartáli 2015 došlo k úplnému odpisu goodwill vo výške 155 mil. eur, ktorý súvisí s aktivitami v životnom poistení. Dochádza k oddeleniu zodpovednosti predstavenstva v obchodných líniách životného a neživotného poistenia retailové divízie v Nemecku. Goodwill bude naďalej monitorovaný na úrovni oboch obchodných línií individuálne, čo predstavuje zmenu oproti doterajšej praxi.
V roku 2016 dôjde k nahradeniu tradičného klasického poistenia konceptami, ktoré sú kapitálovo efektívne a ktoré ponúkajú klientom zaujímavejšie podmienky. Dôchodkové poistenie s podporou zamestnávateľa bude takisto viac zamerané na moderné, kapitálovo efektívne koncepty krytia. Dôjde k rozšíreniu produktov o biometrické a iné produkty rizikového poistenia. Okrem toho sa divízia čím ďalej viac bude sústreďovať na automatizáciu interných procesov a digitalizáciu styčných bodov s klientmi.
Čo sa týka avizovaného zníženia hodnoty goodwill, očakáva Talanx, že čistý zisk skupiny za tento finančný rok bude v rozmedzí 600- 650 mil. eur. Predstavenstvom navrhnutá dividenda za finančný rok 2015 pritom nebude negatívne ovplyvnená znížením hodnoty goodwill. Z dnešného pohľadu bude dividenda založená na čistom zisku vypočítanom podľa metodiky IFRS v rozmedzí 755-805 mil. eur a výplatnom pomere 35 -45 percent. Zníženie hodnoty goodwill nebude mať negatívny vplyv ani na pomerové ukazovatele kapitálu podľa Solvency I a II.
„Tieto strategické iniciatívy majú za cieľ zlepšiť dlhodobú konkurencieschopnosť životných poisťovní v našej nemeckej retailovej divízii", hovorí Herbert K. Haas, CEO koncernu Talanx AG. „Sú navrhnuté tak, aby posilnili naše nemecké životné poisťovne, ktoré aktuálne pôsobia v náročnom trhovom prostredí.” Dr Jan Wicke, CEO Talanx Deutschland AG, so zodpovednosťou za retailovú divíziu v Nemecku v rámci skupiny Talanx AG, dodáva: „Sme si istí, že tieto opatrenia pomôžu našim nemeckým životným poisťovniam vstúpiť do budúcnosti v lepšej kondícii a umožnia nám pokračovať v ponuke atraktívneho dôchodkového poistenia s podporou zamestnávateľa a biometrického rizikového poistenia.”
Bude tiež urýchlená už začatá transformácie produktových portfólií nemeckých životných poisťovní. Do konca roka 2016 prestanú životné poisťovne v retailovom klientsksom obchode aktívne predávať tradičné životné a dôchodkové poistenie, ktoré budú nahradené modernými, kapitálovo efektívnymi produktami. Od polovice roku 2014 ponúka HDI Lebensversicherung východiskový produkt novej rady Two Trust Selekt.
Zavedenie ďalšieho kapitálovo efektívneho produktu dôchodkového poistenia je naplánované na 1. január 2016. Podľa konceptu tohto poistenia sú nasporenej prebytky pripisované na klientsky účet na ročnej báze. Platené prémie sú minimálne garantované až okamihom ukončenia zmluvy. Skutočnosť, že garancia je aktivovaná až v závere doby sporenia, znižuje požiadavky na rizikový kapitál, ktorý musia poskytnúť životné poisťovne. Klienti dostanú príležitosť profitovať z vyššej participácie na prebytku a vďaka tomu sa môžu tešiť na vyhliadky vyšších anuitných výplat v budúcnosti.
„Mnoho našich klientov považuje za extrémne dôležitú otázku bezpečnosti svojich úspor. Aj napriek súčasnej situácii, ktorá panuje na kapitálovom trhu, garantujú naše nové produkty výplatu prémií až v okamihu ukončenia akumulačnej fázy. Zároveň zvyšujeme šance na atraktívne výnosy, pretože tieto nové poisťovacie koncepty nám umožňujú pripisovať klientom vyššie prebytky ako staršie typy životného poistenia. Okrem toho, ak u týchto nových kapitálovo efektívnych produktov dôjde k dosiahnutiu určitého kladného zostatku na účte, už oň klient nemôže prísť ", dodal Jan Wicke.
Ku kľúčovým silným stránkam nemeckých životných poisťovní patria produkty poistenia invalidity a dočasného poistenia pre prípad smrti, ktoré sa budú naďalej vyvíjať. Produktový vývoj bude do budúcnosti efektívnejší vďaka využitiu spoločnej produktovej platformy. Znižujú sa tým náklady na vývoj a priebežné náklady spojené s prevádzkou v komplexnom prostredí. Tento moderný poisťovací koncept predstavuje prvý príklad produktového vývoja naprieč celou divíziou. Očakáva sa, že transformácia produktového sortimentu bude dokončená ku koncu roka 2017.
Aby divízia mohla naďalej zvyšovať svoju efektivitu, sú v niekoľkých ďalších rokoch naplánované investície do obchodu s životným poistením v Nemecku v poriadku 170 mil. eur s cieľom dlhodobo znížiť prevádzkové náklady o 70 mil. eur ročne. Okrem jednotnej produktovej a administratívnej platformy pre všetky životné poisťovne v divízii dôjde tiež k zameraniu sa na digitalizáciu obchodných procesov a styčných bodov s klientmi. Tieto iniciatívy budú ďalej podporované optimalizáciou klientského kmeňa zmlúv a diverzifikáciou investícií zvyšovaním podielu alternatívnych investícií, a to najmä do infraštruktúry.
Komentáre
Pridať komentár