Rozhodnutie o predaji je v súlade so stratégiou Skupiny Triglav, ktorá svoje aktivity zameriava na zvýšenie hodnoty Skupiny a efektívne riadenie spoločností v Skupine Triglav. Zavarovalnica Triglav predpokladá, že predaj spoločnosti Triglav poisťovňa, Brno, nebude mať na hospodárenie Skupiny významný vplyv.
Zavarovalnica Triglav v uplynulom období hodnotila svoju ďalšiu prítomnosť na českom trhu z hľadiska významu tohto trhu pre Skupinu Triglav a dosahovaní strategických cieľov na tomto trhu. Na základe dôkladného posúdenia sa rozhodla pre predaj spoločnosti Triglav poisťovňa, Brno. Rozhodnutie bolo prijaté s ohľadom na stratégiu Skupiny Triglav, ktorá jasne vymedzuje cieľovú ziskovosť, očakávané trhové podiely, zameranie činnosti na základnú poisťovaciu činnosť, a vyžaduje efektívne riadenie všetkých spoločností v rámci Skupiny Triglav.
„V súlade s aktualizovanou stratégiou do roku 2017 Skupina Triglav zameriava svoju činnosť na cieľové trhy juhovýchodnej Európy, kde plánujeme ďalší rast a rozvoj. Budeme sa zaoberať možnosťami jednotlivých poistných trhov v tomto regióne a analyzovať príležitosti pre ďalší rast trhových podielov, a to ako organickú cestou, tak tiež potencionálnymi akvizíciami vybraných konkurentov. Naďalej budeme dôsledne realizovať aktivity vedúce k optimalizácii hospodárenia Skupiny, pôsobiť smerom k väčšej homogénnosti Skupiny a aktívne sa snažiť o zvýšenie jej hodnoty,“ vysvetľuje predseda predstavenstva Zavarovalnice Triglav Andrej Slapar.
Triglav poisťovňa, Brno, je menšia neživotná poisťovňa v Českej republike, ktorá je v stopercentnom vlastníctve holdingu Triglav INT (ten je v stopercentnom vlastníctve Zavarovalnice Triglav), a je momentálne jednou z deviatich dcérskych poisťovní a zaisťovní Skupiny Triglav. Spomínaná spoločnosť má menej ako 1,5procentní podiel na vlastnom imaní a celkových aktívach Skupiny. K 30. 6. 2014 dosiahla Triglav poisťovňa 1,1 % trhového podielu a medzi neživotnom poisťovňami na českom poistnom trhu obsadila jedenáste miesto. V minulom roku predstavovalo hrubé predpísané poistné v Českej republike 3,3% z celkového hrubého predpísaného poistného Skupiny Triglav. Zavarovalnica Triglav predpokladá, že predaj spoločnosti Triglav poisťovňa, Brno, nebude mať na hospodárenie Skupiny významný vplyv.
„Český poistný trh je dobre rozvinutý a vysoko konkurenčný, v roku 2013 na ňom pôsobilo 29 poisťovní. Predajom českej dcérskej spoločnosti sledujeme ciele spojené s konsolidáciou našej činnosti a zameraním na región juhovýchodnej Európy. Naším cieľom je v období do roku 2017 dosiahnuť na jednotlivých cieľových trhoch regiónu minimálne 10 % trhový podiel. Vzhľadom k našej stratégii je predaj dcérskej spoločnosti logický krok vedúci k ďalšiemu posilneniu úlohy Skupiny na kľúčových trhoch,“ uviedol člen predstavenstva Zavarovalnice Triglav a predseda predstavenstva spoločnosti Triglav INT Benjamin Jošar.
Proces predaja spoločnosti Triglav poisťovňa, Brno, by mal byť dokončený do mája 2015.
Triglav poisťovňa
Komentáre
Pridať komentár