Prieskum: 22 percent Slovákov neoslovuje sprostredkovateľov. Kvôli peniazom


			Prieskum: 22 percent Slovákov neoslovuje sprostredkovateľov. Kvôli peniazom
6.12.2013 Pre občanov

Podľa nedávneho prieskumu GfK z júna 2013 pre OVB Allfinanz Slovensko až 55 % Slovákov rieši finančné záležitosti s rodinou, približne pätina navštívi banku alebo hľadá informácie na internete. Na profesionála - finančného sprostredkovateľa – sa obracia len 14 % opýtaných. Prečo je tomu tak, odpovedá Ing. Jaroslav Vonkomer, predseda predstavenstva OVB Allfinanz Slovensko a.s..

 

 

Prečo ste si nechali urobiť prieskum v agentúre GFK k službám finančných sprostredkovateľov? Myslíte si, že Slovensko v tomto smere zaostáva oproti zahraničiu?

Naše dvadsaťročné skúsenosti na Slovensku ukazujú, že kvalitná rada od profesionála v oblasti financií môže ľuďom pomôcť vyriešiť zložitú finančnú situáciu, ale aj splniť si sny cez dlhodobé sporenie či investovanie. Pritom vidíme, že ani za dve desaťročia sme si ešte celkom nezvykli obracať sa v otázke financií na profesionála podobne, ako pri špecifických situáciách oslovujeme lekára či právnika. Zaujímalo nás preto, s kým sa Slováci radia o svojich financiách a z akých dôvodov neoslovia finančného sprostredkovateľa.

Aká je pozícia finančného poradcu v jednotlivých krajinách, či už v Európe alebo mimo nej? Vyplynuli z vášho prieskumu nejaké zaujímavé závery?

Model finančných sprostredkovateľov, ktorí sú profesionálmi vo svojej oblasti a pravidelne sa vzdelávajú je typický pre Európu. Od trhu v USA sa líšime tým, že sprostredkovatelia tam fungujú najmä v rámci sietí konkrétnych finančných inštitúcií. Keďže OVB ako holding pôsobí v 14 krajinách Európy, vieme porovnať postavenie a využívanie služieb sprostredkovateľov.

Vyplýva nám z neho, že miera využívania služieb stúpa s vyspelosťou krajiny a dĺžkou pôsobenia profesionálnych sprostredkovateľov v danej krajine. Je to prirodzené, keďže sprostredkovateľ funguje na princípe odporúčania a trvá istú dobu, kým si ľudia navyknú osloviť ho namiesto čerpania rád od rodiny, ktorá je nám v mnohých oblastiach prirodzeným „radcom“.

Slováci sa vo vašom prieskume vyjadrovali, že na 50 % nepotrebujú finančného sprostredkovateľa. Čím je to ovplyvnené?

Je to dané výchovou a vzťahmi - s rodinou máme tendenciu radiť sa o dôležitých rozhodnutiach. Ak však berieme do úvahy slabú finančnú gramotnosť, ktorú ukázali viaceré prieskumy, nie je to v prípade osobných financií najlepšie rozhodnutie. Jeden príklad za všetky: na trhu dnes pôsobí vyše 40 bánk, poisťovní a správcovských spoločností s vyše 400 produktmi – vyznať sa v nich a vyskladať riešenie podľa individuálnej životnej situácie a očakávaní môže zvládnuť len profesionál, ktorý sa financiami zaoberá 24 hodín denne a 7 dní v týždni.

Prieskum nám ukázal ešte jeden mýtus: 22 percent ľudí  neosloví sprostredkovateľa, lebo má pocit, že nemá dosť peňazí. Pritom finančné plánovanie prináša ovocie pri akomkoľvek pravidelnom príjme.

Čo čaká finančný trh z pohľadu finančných služieb v budúcom roku - konkrétne poistenie?

V súčasnosti cítime na trhu životného poistenia návrat k samotnej podstate poistenia, čiže krytiu rizík. Je to prirodzené, keďže životné poistenie nie je primárne o sporení, ale o pokrytí možných rizík, ktoré ovplyvňujú kvalitu života a finančnú situáciu. Zásadnou udalosťou je chystaná anuitná novela pre vyplácanie dôchodkov z II. piliera. Keďže ide o zásadnú zmenu pre človeka, ktorý prechádza z aktívneho života do dôchodku, nepokladáme za správne, že sprostredkovatelia ako profesionáli v oblasti financií budú z procesu vylúčení.

oPoisteni.sk

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články