Adresu trvalého bydliska dôchodcu, či jej zmenu Sociálna poisťovňa registruje, ale o zmene jeho pobytu bez nahlásenia sa nemá odkiaľ dozvedieť. Vďaka oznámeniu adresy sa informácie, ktoré Sociálna poisťovňa zasiela, dostanú do rúk dôchodcu riadne a včas.
Sociálnu poisťovňu by mal dôchodca informovať o zmene adresy, na ktorej sa zdržiava, predovšetkým vo vlastnom záujme, a to do ôsmich dní. Ak sa dôchodca presunie na inú adresu bez zmeny trvalého či prechodného pobytu a novú adresu Sociálnej poisťovni neoznámi, môže sa stať, že nedostane do rúk poštovú zásielku, ktorú očakáva, pretože prišla na adresu nahláseného pobytu.
V období začiatku kalendárneho roka sa Sociálna poisťovňa stretáva s tým, že niektorí poberatelia dôchodkových dávok nedostanú napríklad rozhodnutia o valorizácii dôchodku alebo aj samotnú dôchodkovú dávku, ak ju poberali v hotovosti, pretože sa zdržiavajú mimo svojho trvalého bydliska. O takejto zmene sa Sociálna poisťovňa dozvie len vtedy, ak jej ju oznámi sám dôchodca. Čo sa týka adresy trvalého alebo prechodného pobytu, tie Sociálna poisťovňa získava z Registra fyzických osôb a nie je potrebné ich oznamovať.
Ako dôchodca oznámi zmenu adresy, na ktorej sa zdržiava?
Zmenu adresy oznámi písomne. Môže tak urobiť jedným zo spôsobov, ktorý si vyberie:
- neformálnou žiadosťou o zmenu adresy, ktorú odovzdá vo svojej pobočke Sociálnej poisťovne
- listom adresovaným ústrediu Sociálnej poisťovne (Sociálna poisťovňa, ústredie, Ul. 29. augusta č. 8, 813 63 Bratislava 1)
- prostredníctvom e-schránky (ak ju má aktivovanú a využíva elektronický občiansky preukaz – eID)
- počas pandémie aj podpísanou žiadosťou (skenovanou) a jej zaslaním prostredníctvom formulára pre otázky alebo v prílohe mailu.
Sociálna poisťovňa následne zaregistruje novú adresu, na ktorej sa dôchodca zdržiava. Takto si ho zásielka zo Sociálnej poisťovne vždy nájde a vyhne sa nedorozumeniam s nedoručenou poštou.
Komentáre
Pridať komentár