Poisťovníctvo v roku 2015: Vladimír Šošovička, ČSOB Poisťovňa


			Poisťovníctvo v roku 2015: Vladimír Šošovička, ČSOB Poisťovňa
30.1.2015 Rozhovory

ČSOB Poisťovňa vlani rástla rýchlejšie ako trh. Tento fakt je podľa slov Vladimíra Šošovičku, člena predstavenstva ČSOB Poisťovne postavený na solídnych schopnostiach, korektnej cenotvorbe produktov i dobrej distribúcii. „V tomto roku sa budeme sústreďovať na zlepšenie kvality servisu pre klienta, ponúkať ľuďom férové a transparentné produkty a ďalej rozvíjať elektronickú komunikáciu s klientmi a predajcami, aby sme zjednodušili interakciu klienta s poisťovňou."

 

 

Ako hodnotíte rok 2014 v poisťovníctve na Slovensku či v zahraničí z hľadiska biznisu a udalostí, ktoré sa na ňom udiali, prípadne, ako môžu ovplyvniť aj tunajší trh?  

Hoci ešte nepoznáme finálne údaje o raste slovenského poistného trhu, všetko nasvedčuje tomu, že sme minulý rok na Slovensku zaznamenali len malý rast v životnom, ako aj neživotnom poistení, hoci penetrácia poistenia v slovenskej ekonomike stále výrazne zaostáva za vyspelými krajinami.

V oblasti životného poistenia spojeného so sporením mali na atraktivitu našich produktov negatívny dopad nízke výnosy na peňažnom a dlhopisovom trhu, čo je globálny problém a netýka sa len Slovenska. V neživotnom poistení vládne už dlhodobo veľká konkurencia v povinnom zmluvnom poistení, ktorá tlačí ceny nadol, hoci vládne istá neistota ohľadne rozsahu plnenia poistných udalostí (problém nemajetkovej ujmy).

Zároveň všetky slovenské poisťovne prešli procesom výmeny zmluvnej dokumentácie, kvôli novej legislatíve v oblasti ochrany spotrebiteľa. To sú ale bežné problémy, ktoré musia poisťovne riešiť, celkovo považujem rok 2014 pre slovenský poistný trh za relatívne úspešný. A špeciálne pre nás, lebo ČSOB Poisťovňa sa už druhý rok po sebe stala Poisťovňou roka podľa ankety týždenníka Trend.

Čo najdôležitejšie sa vlani udialo konkrétne vo vašej poisťovni?  

V uplynulom roku 2014 sme rástli rýchlejšie ako trh. Tento fakt je postavený na solídnych schopnostiach, korektnej cenotvorbe našich produktov či dobrej distribúcii. V minulom roku sme zaznamenali nárast v neživotnom poistení prostredníctvom predaja cez našich agentov, ČSOB banka zase úspešne predávala produkty tak životného ako aj neživotného poistenia.

Pokračujeme v posilňovaní spolupráce s vybranými agentmi a veríme, že aj táto cena upevní postavenie pre solídne partnerstvo s kvalitnými spolupracovníkmi. Na to, aby sme spoluprácu s agentmi ešte zefektívnili, sme minulý rok uviedli do praxe nový tzv. B2B portál. Je určený pre našich obchodných zástupcov a partnerov.

Pokračujeme v posilňovaní spolupráce s vybranými agentmi a chceme posilniť solídne partnerstvo s kvalitnými spolupracovníkmi.

Portál umožňuje online predaj vybraných neživotných produktov, kde papierové zmluvy nahradia elektronické, čím sa zrýchli celý proces uzatvorenia zmluvy. Zároveň apelujeme na to, aby externí partneri ponúkali naše produkty a služby klientom v zmysle kvality, korektnej ceny a rýchleho servisu.

Kvalita a zjednodušovanie procesov je pre nás dôležitá. Preto pravidelne aktualizujeme a vylepšujeme produktové informácie a možnosti uzatvorenia poistných zmlúv na webovej stránke ČSOB ako aj  v mobilnej aplikácii ČSOB SmartBanking, prostredníctvom ktorej sa dá uzavrieť hneď niekoľko druhov poistení. Súčasťou mobilnej aplikácie je napríklad aj cestovný asistent, ktorý v prípade poistnej udalosti poskytne cenné rady a odporučí asistenčnú službu bez nutného pripojenia na internet. 

 

Čo očakávate ako poisťovňa od roku 2015? Čo zaujímavé sa bude diať u vás či v segmente, kde pôsobíte?  

Očakávame podobný vývoj poistného trhu aj v roku 2015. Trh bude rásť len mierne, alebo stagnovať. Trhové finančné výnosy zostanú pravdepodobne nízke, preto poisťovne musia v oblasti životného poistenia so sporením hľadať produkty s pridanou hodnotou pre klienta. Očakávam, že sa bude trh postupne zameriavať na produkty, dôchodkového charakteru, ktoré by mali stabilizovať finančnú situáciu budúcich dôchodcov (mimo prvého a druhého dôchodkového piliera) pri zhoršujúcom sa demografickom vývoji obyvateľstva.   

My sa budeme sústreďovať aj na zlepšenie kvality servisu pre klienta, ponúkať ľuďom férové a transparentné produkty a ďalej rozvíjať elektronickú komunikáciu s klientmi a predajcami, aby sme zjednodušili interakciu klienta s poisťovňou.

A v neposlednom rade verím v postupné zvyšovanie dôležitosti poistných produktov pre ľudí na Slovensku. Poistenie je jediná možnosť, ako si „zabezpečiť pokojný spánok“, táto služba má svoju cenu, ale aj výraznú pridanú hodnotu pre bežného človeka alebo firmu.

oPoistení.sk

CSOB_160x120pxl

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články