Praktické rady
Ak poistencovi vznikla škoda, treba zavolať čo najskôr na call centrum likvidácie. K dispozícii sú nasledujúce čísla:
- 0850 311 312,
- 0912 611 612,
- 0906 330 330.
Operátor call centra následne klienta oboznámi s ďalšími krokmi a praktickými radami, ktoré sú doležité pri likvidácii poistnej udalosti. Po nahlásení udalosti príde poistencovi potvrdzujúca sms s číslom hlásenia. Je potrebné, aby toto číslo alebo číslo zmluvy následne klient používal pri komunikácii s poisťovňou pri vybavovaní všetkých náležitostí spojených s poistnou udalosťou.
V prípade, že sa Vám nepodarí dovolať a všetci operátori sú obsadení, je dôležité zanechať na seba telefonický kontakt a ČSOB Poisťovňa sa klientovi v čo najrýchlejšom čase ozve.
Na čo netreba zabudnúť
1. Fotodokumentácia je dôležitá
Škody spôsobené živlom odporúčame fotograficky zdokumentovať a zaslať poisťovni podľa inštrukcii na určenú e-mailovú adresu. Základné inštrukcie dostane poistenec v telefonickom rozhovore. Odporúčame urobiť čo najviac záberov. K fotografiám treba dodať ešte doplňujúce údaje ako napríklad rozmery postihnutých priestorov, vek zničených spotrebičov, prípadne iných predmetov poistenia, ich nadobúdacie ceny a podobne.
Dôležité je odložiť si všetky doklady o úhrade nákladov, ktoré má poistený v súvislosti s odstraňovaním škody. Ide napríklad o náklady na dezinfekčné prostriedky, tlakové umývanie od nánosov bahna, atď.
2. Poškodené predmety nevyhadzujte
Poistený je upozornený na to, že do doby vyplatenia poistného plnenia je povinný uchovať poškodené predmety. Samozrejme, za predpokladu, že nevzniká pre neho alebo pre jeho okolie hygienické či bezpečnostné riziko. Ak nie je klient schopný alebo ochotný vykonať takéto zjednodušené zdokumentovanie škody, vysielame na miesto technika, ktorý zdokumentovanie vykoná a oboznámi poisteného s jeho následnými povinnosťami.
3. Ak je situácia veľmi vážna
Ak máme poznatok, že je postihnuté konkrétne územie, podľa uzatvorených poistných zmlúv v danej lokalite telefonujeme našim poisteným a pýtame sa ich, či im vznikli škody, prípadne určujeme ich rozsah.
Podľa veľkosti škôd a naliehavosti situácie dávame inštrukcie našim klientom, resp. vysielame na miesto mobilných technikov, ktorí následne dokumentujú vzniknuté škody.
4. Ak je škoda menšieho rozsahu
V prípade, že sa nejedná o rozsiahlu škodu, klientom vysvetlíme, čo je pre poskytnutie poistného plnenia dôležité a ponúkneme im možnosť zdokumentovať poškodenie vlastnými prostriedkami.
Najčastejšie aktuálne hlásené škody:
- zaplavená pivnica, spálňa, obývačka,
- poškodená podlaha,
- poškodené steny, omietky,
- zatečená kotolňa,
- poškodený televízor, chladnička,
- poškodené dvere, parapetné dosky,
- a iné.
Komentáre
Pridať komentár