Turisti hlásia v lete najviac poistných udalostí z Chorvátska


			Turisti hlásia v lete najviac poistných udalostí z Chorvátska
15.7.2014 Tlačové správy

Júl a august sú mesiace, kedy turisti hlásia najviac poistných udalostí z dovolenkových destinácií. Podľa údajov ČSOB Poisťovne je najviac hlásení z Chorvátska, s výrazným odstupom nasleduje Česko, Taliansko, Francúzsko, Rakúsko a Egypt. Dovolenkári najčastejšie hlásia tráviace ťažkosti, úrazy a problémy horných dýchacích ciest. 

 

 

Ako postupovať pri poistnej udalosti na dovolenke v zahraničí

 

Základ je kontaktovať asistenčnú službu

Dovolenkári v prípade náhleho ochorenia, úrazu alebo inej nepríjemnosti udalosti by mali okamžite kontaktovať asistenčnú službu, ktorá im v danej situácii najlepšie poradí a usmerní ich v ďalších krokoch.  Poistenému napríklad odporučí lekára alebo zdravotnícke zariadenie, na ktoré sa majú obrátiť, resp. čo majú robiť, kým nepríde prvá pomoc, pomôže im s komunikáciou so zdravotníckym personálom a podobne.

Asistenčná služba je klientom ČSOB Poisťovne  k dispozícii nonstop s možnosťou komunikácie v slovenskom jazyku. Klient môže asistenčnú službu kontaktovať telefonicky na tel. čísle +421 2 445 0050. Na požiadanie klienta asistenčná služba následne ihneď spätne kontaktuje klienta.

Asistenčná služba je veľmi ľahko dostupná aj prostredníctvom mobilnej aplikácie ČSOB SmartBanking, ktorú si klient môže stiahnuť absolútne bezplatne.

Jej súčasťou je od júna aj nová funkcia „Cestovný asistent“, do ktorej sa dovolenkár dostane aj bez pripojenia na internet  a ktorá mu sprostredkuje všetky praktické informácie, ktoré potrebuje pri riešení poistnej udalosti ako aj všetky dôležité kontakty. Prostredníctvom mobilnej aplikácie môže dovolenkár zároveň prostredníctvom jedného kliknutia kontaktovať asistenčnú službu.                                                              

Pozor na kontakty

Kontakty na seba dávajte druhej strane až po príchode polície alebo zdravotnej či inej záchrannej služby. Budete tak mať všetko zdokumentované a predídete prípadnému nedorozumeniu. Následne si nezabudnite zabezpečiť adresy a kontakty na svedkov.

Pozor na podpisy

Neodporúčame podpisovať žiadny doklad, ktorému  dovolenkár nerozumie. Ak je poistený nútený podpísať niečo, čomu nerozumie, je potrebné naň napísať, že textu, ktorý podpisuje, nerozumie, alebo napísať v rodnom jazyku jednoznačne nesúhlasné stanovisko s prípadnými výhradami.

Nezabudnúť všetko poriadne zdokumentovať

Poistnú udalosť, ak je potrebné, treba hlásiť policajtom a žiadať ich vypočutie bezprostredne po nej. V prípade zranení sa treba nechať vyšetriť a žiadať od lekára zdravotnú dokumentáciu alebo jej kópiu.

Ak to zdravotný stav umožňuje, treba zabezpečiť prípadnú fotodokumentáciu z miesta udalosti (poškodené/zničené osobné veci, batožina, atď. …), alebo požiadať niekoho o túto službu.

Ako uzavrieť cestovné poistenie

Cestovné poistenie sa v ČSOB dá uzavrieť rýchlo a s takmer okamžitou platnosťou. Pri uzatvorení online alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie ČSOB SmartBanking je poistenie platné takmer okamžite. Uzavrieť sa však dá aj v pobočke či prostredníctvom agentov poisťovne.

ČSOB Poisťovňa

 

Zdroj: ČSOB Poisťovňa

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články