Luc Cools, ČSOB Poisťovňa: „Darí sa nám. Rastieme rýchlejšie ako trh.“  


			Luc Cools, ČSOB Poisťovňa: „Darí sa nám. Rastieme rýchlejšie ako trh.“  
1.12.2014 Rozhovory

Kvalitné a inovatívne produkty i servis. V roku 2014 rastie ČSOB Poisťovňa rýchlejšie ako trh. Ako pre portál oPoisteni.sk prezrádza jej generálny riaditeľ Luc Cools, ich úspechy stoja na pevných základoch - na solídnych schopnostiach, korektnej cenotvorbe produktov či dobrej distribúcii. „Tento rok sme zaznamenali nárast v neživotnom poistení prostredníctvom predaja cez agentov, ČSOB banka predávala produkty aj zo životného či neživotného poistenia. Pokračujeme v posilňovaní spolupráce s vybranými agentmi a veríme, že aj táto cena upevní postavenie pre solídne partnerstvo s kvalitnými spolupracovníkmi.“

 

 

Vaša poisťovňa obhájila zlatú priečku a po roku si znovu odniesla titul Poisťovňa roka v súťaži týždenníka Trend. Čo všetko obhájenie tohto víťazstva z vašej strany obnášalo a na čom ste „stavali“?

Nie sú v tom žiadne magické triky. Snažíme sa klientom ponúkať tie najlepšie produkty a servis v spolupráci s našimi spolupracovníkmi  a byť výkonní, ako sa len dá. Pracujeme na kvalite roky a ocenenia z posledných troch rokov (v roku 2012 sme boli na tretej priečke) nám ukazujú, že sme na správnej ceste, po ktorej budeme pokračovať. Môžem skonštatovať, že máme aj skvelú spoluprácu s našou ČSOB bankou, ČSOB Stavebnou sporiteľňou a ČSOB Leasingom a spolupráca v rámci ČSOB Finančnej skupiny je na výbornej úrovni.  


Vašim klientom poskytujete široké spektrum poistných produktov v oblasti životného, neživotného poistenia a poistenia majetku. Aké novinky ste v daných segmentoch zaviedli v tomto roku 2014 a na čo ste sa prioritne zamerali?

Naším cieľom je ponúkať klientom komplexný balík služieb. To znamená nielen kvalitný produkt ale aj servis. Chceme, aby klient dostal rovnaký servis prostredníctvom všetkých distribučných kanálov. Čo sa týka inovácie produktov, tak v tomto roku sme napríklad v neživotnom poistení pripravili pre klientov nové individuálne ročné cestovné poistenie, všetkým existujúcim klientom ČSOB Banky sme rozšírili bez zmeny ceny cestovné poistenie k platobnej karte o krytie  nákladov spojených zo zásahom horskej služby v našich horách. Ďalej sme ponúkli nový, inovovaný produkt Poistenia bytových domov a v povinne zmluvnom poistení sme zaviedli novú modernú segmentáciu.

Naším cieľom je ponúkať klientom komplexný balík služieb. To znamená nielen kvalitný produkt ale aj servis.

A pokiaľ ide o životné poistenie, máte aj tam nejaké nové produkty, ktorými by ste sa mohli pochváliť?

Čo sa týka životného poistenia, tak tohtoročnou novinkou v produktovom portfóliu ČSOB Poisťovne je produkt rizikového životného poistenia  LIFE KOMFORT. Vytvorili sme poistenie určené hlavne pre kľúčové osoby vo firmách, ale nielen pre nich. LIFE KOMFORT pomôže v ťažkých životných situáciách aj rodinným príslušníkom podnikateľov a poistiť je možné aj ich zamestnancov.

LIFE KOMFORT, ktorý ponúkame na všetkých pobočkách ČSOB od 1. februára tohto roka, je na poistnom trhu v skupine poistení pre kľúčové osoby vo firmách jedinečným jednak svojou variabilitou, možnosťou vykonávania zmien počas celej doby trvania poistenia bez poplatku, transparentnosťou a aj tým, že ako jediné poistenie v tomto segmente ponúka možnosť uzatvorenia pripoistenia až 22 vážnych civilizačných chorôb.

Okrem toho poistenie LIFE KOMFORT kryje riziko smrti, invalidity, smrti úrazom, trvalého telesného poškodenia a pracovnej neschopnosti. Veľmi zaujímavé pre podnikateľov, ktorí strávia veľa času na cestách, je dvojnásobné plnenie v prípade smrti alebo trvalého telesného poškodenia v prípade, ak k tejto poistnej udalosti dôjde následkom dopravnej nehody.

Od septembra máte v ponuke upravené produkty VARIO (pre dospelých) a VARIO JUNIOR (pre deti). Priblížte nám ich bližšie.

Inovované produkty umožňujú vyššiu variabilitu pri dojednávaní poistenia vďaka novým a vylepšeným voliteľným pripoisteniam ale aj vďaka väčšej možnosti kombinovať tieto pripoistenia. Napríklad v poistení VARIO JUNIOR pre deti bolo inovované pripoistenie vážnych chorôb, ktoré kryje až 24 detských vážnych chorôb ako napríklad diabetes mellitus 1. typu, astma, epilepsia, tetanus, poistná ochrana dieťaťa bola posilnená aj v prípade straty rodiča.  

Pre klientov boli zároveň zavedené progresívne zľavy, ktoré rastú s výškou poistnej sumy. Navyše, po splnení stanovených podmienok klient získa zadarmo bonusové pripoistenia asistenčných služieb, vďaka ktorým má možnosť lekárskej konzultácie formou vypracovania druhého lekárskeho názoru vybranými špecialistami z celého sveta až pri 92 vážnych lekárskych diagnózach.


Mnohí finanční analytici vás považujú „za najúspešnejšiu poisťovňu prvého polroka 2014“, a to nielen z pohľadu objemu poistného, ale aj pri posudzovaní vášho postavenia na trhu. Čomu za to najviac vďačíte, a ako sa vám to darí dosahovať?

Je pravdou, že v roku 2014 sme rástli rýchlejšie ako trh. Verím, že aj tento fakt je postavený na solídnych schopnostiach, korektnej cenotvorbe našich produktov či dobrej distribúcii. Tento rok sme zaznamenali nárast v neživotnom poistení prostredníctvom predaja cez agentov, ČSOB banka predávala produkty aj zo životného či neživotného poistenia. Pokračujeme v posilňovaní spolupráce s vybranými agentmi a veríme, že aj táto cena upevní postavenie pre solídne partnerstvo s kvalitnými spolupracovníkmi.

Pokračujeme v posilňovaní spolupráce s vybranými agentmi a veríme, že aj táto cena upevní postavenie pre solídne partnerstvo s kvalitnými spolupracovníkmi.

Ako prebieha vaša spolupráca s maklérmi a v čom sú vaše konkurenčné výhody oproti iným poisťovniam?

Máme veľkú skupinu manažérov, ktorí sa venujú špeciálne externým partnerom a sprostredkúvajú im ten najlepší servis. Zároveň si chceme byť istí, že externí partneri ponúkajú naše produkty a služby klientom v zmysle kvality, korektnej ceny a rýchleho servisu. Na to, aby sme spoluprácu s agentmi ešte zefektívnili, sme minulý mesiac uviedli do praxe nový tzv. B2B portál. Je určený pre našich obchodných zástupcov a partnerov.

Portál umožňuje online predaj vybraných neživotných produktov, kde papierové zmluvy nahradia elektronické, čím sa zrýchli celý proces uzatvorenia zmluvy. Pravidelne aktualizujeme a vylepšujeme produktové informácie a možnosti uzatvorenia poistných zmlúv na webovej stránke ČSOB ako aj  v mobilnej aplikácii ČSOB SmartBanking.

V predaji sa vo všeobecnosti čoraz viac dostávajú do hry on-line technológie. Ako to je v slovenskom poisťovníctve, konkrétne vo vašej ČSOB poisťovni? 

Doba sa posúva neustále dopredu a online prostredie je čoraz väčšou samozrejmosťou, preto je aj pre nás prioritou napredovať v tejto oblasti. Aktuálne sme v strede zmeny nášho IT prostredia a plánujeme neustále napredovať tak, aby sa naši zákazníci mohli s nami spojiť prostredníctvom akéhokoľvek online zariadenia. Náš už spomínaný B2B portál je krokom vpred na urýchlenie a zjednodušenie procesu v predaji produktov neživotného poistenia, no do budúcna chceme oblasť rozšíriť aj na produkty životného poistenia.

Samozrejmosťou je, že ľudia si môžu naše produkty objednávať cez externú stránku www.csob.sk – napríklad poistenie domácnosti či nehnuteľnosti alebo cestovné poistenie. Produktové informácie pravidelne aktualizujeme a vylepšujeme. Rôzne typy poistení sa dajú uzavrieť aj cez mobilnú aplikáciu ČSOB SmartBanking, ktorej súčasťou je napríklad aj Cestovný asistent, ktorý v prípade poistnej udalosti poskytne cenné rady a odporučí asistenčnú službu bez nutného pripojenia na internet. 

Koniec I. časti rozhovoru

oPoisteni.sk

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články