ČSOB Poisťovňa: Búrka v Bratislave spôsobila škody  

 

Silná búrka, ktorá sa včera prehnala hlavným mestom Slovenska, spôsobila škody. ČSOB Poisťovňa zaznamenáva hlásenia od ľudí, týkajú sa najmä zaplavených pivníc či obytných priestorov. Následkom silnej búrky sa vodou včera brodilo aj niekoľko áut.

Ľudia hlásia škody

Ak poistencovi ČSOB Poisťovne vznikla škoda, treba zavolať čo najskôr na call centrum likvidácie. K dispozícii sú nasledujúce čísla:

-       0850 311 312,

-       0912 611 612,

-       0906 330 330.

Príklady hlásení:

Hlásenie: „Následkom dažďa začala voda zatekať cez okná, ktoré boli zatvorené, do bytu. “

Hlásenie: „Máme zaplavenú obývačku. Voda vyrazila asi na troch miestach.“

Hlásenie: „Náš priestor sa nachádza v polosuteréne. Voda zrejme vyrazila z kanalizácie cez WC, sprchu alebo kuchynský odtok.“

Hlásenie: „Zaplavilo nám garáž, bolo tam aj auto, ale nevyzerá, že je zaplavené.“

Zaplavené autá – praktické informácie

Škody na aute, ktoré spôsobí prírodný živel, kryje havarijné poistenie, ktoré podáva pomocnú ruku práve v nečakaných situáciách a majiteľovi auta tak pokryje s tým spojené výdavky.

Havarijná poistka kryje škody v tom prípade, ak vodič nejde vedome do rizika. To znamená, ak jeho auto bolo zaliate vodou bez jeho pričinenia, alebo vojde do súvislej vrstvy vody nečakane.

Pozor! Odvaha a nebojácnosť sa v tomto prípade nevypláca. Ak totiž vodič vojde vedome do koryta rozliatej vody spôsobenej napríklad silnými zrážkami či vyliatou riekou a poškodí si svojím vedomím konaním vozidlo, v takomto prípade môže poisťovňa v súlade s poistnými podmienkami krátiť, alebo odmietnuť poistné plnenie. Je riskantné rozhodnúť sa brodiť autom, ak vodič nepozná hĺbku vody. Aj keď sa mu zdá voda nie príliš hlboká, môže ho prekvapiť vlna, ktorú pred sebou auto vytvorí a voda sa následne dostane do motora cez nasávanie.

Zaplavené bytové a nebytové priestory

Škody spôsobené živlom odporúčame fotograficky zdokumentovať a zaslať poisťovni podľa inštrukcii na určenú e-mailovú adresu. Základné inštrukcie dostane poistenec v telefonickom rozhovore. Odporúčame urobiť čo najviac záberov. K fotografiám treba dodať ešte doplňujúce údaje ako napríklad rozmery postihnutých priestorov, vek zničených spotrebičov, prípadne iných predmetov poistenia, ich nadobúdacie ceny a podobne. Dôležité je odložiť si všetky doklady o úhrade nákladov, ktoré má poistený v súvislosti s odstraňovaním škody. Ide napríklad o náklady na dezinfekčné prostriedky, tlakové umývanie od nánosov bahna a podobne.  Poistený je upozornený na to, že do doby vyplatenia poistného plnenia je povinný uchovať poškodené predmety za predpokladu, že nevzniká pre neho alebo pre jeho okolie hygienické či bezpečnostné riziko.

ČSOB Poisťovňa postupne uzatvára poistné udalosti zo žilinského regiónu

Počasie spôsobilo pred dvomi týždňami škody aj na strednom Slovensku. Zasiahnuté bola oblasť najmä žilinského regiónu. ČSOB Poisťovňa už uzavrela štyri pätiny hlásených škôd a peniaze poistencom postupne prichádzajú na účet. Tí, ktorých sa poistná udalosť v žilinskom regióne pred dvoma týždňami dotkla a ešte ju stále nenahlásili, by tak mali urobiť čo najskôr. Vyhnú sa tak prípadným komplikáciám pri preukazovaní nárokov na preplatenie škody v prípade, že by nemali poistnú udalosť dostatočne zdokumentovanú v takom rozsahu, v akom im nastala škoda. Pre poisťovňu je totiž dôležité, aby bolo dostatočne preukázané, akým spôsobom a v akom rozsahu škoda vznikla.

ČSOB Poisťovňa

 

 

Zdroj: ČSOB Poisťovňa

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články