Výsledky AXA v ČR a SR za rok 2015: hospodársky výsledok predstavuje 15 miliónov eur


			Výsledky AXA v ČR a SR za rok 2015: hospodársky výsledok predstavuje 15 miliónov eur
25.5.2016 Poistný trh

Segmentovaný rast podporený rastom kvality a digitalizáciou umožnili skupine AXA v ČR a SR dosiahnuť za minulý rok zisk 15 milińov eur. Na tomto výsledku sa významne podieľala predovšetkým rastúca kvalita produkcie, kedy stornovost klesla na 10 % a väčšia efektivita spojená s úsporou administratívnych nákladov.

V celkovej štruktúre produktov a služieb naďalej rastie význam segmente rizikového životného a neživotného poistenia oproti sporiacim a investičným produktom. Objem aktív pod správou sa zvýšil o 2 % na viac ako 4 (konkrétne 4,087) miliardy eur.

Hospodársky výsledok skupiny AXA v Českej republike a na Slovensku vzrástol o 60 % vďaka pokračujúcej digitalizácii našich služieb a stále rastúcemu počtu spokojných zákazníkov. Dosiahnutá výška 15 miliónov eur je spoločným úspechom všetkých našich tímov. Môžeme si byť istí, že úspešne pokračujeme v transformácii našej spoločnosti, v rámci ktorej sme prehodnotili náš obchodný model a zamerali sa viac na rozvoj nových platforiem podporujúcich dlhodobý rast. Investície z minulých rokov, predovšetkým do neživotného poistenia, sme úspešne transformovali na zisk. Nielenže sme v neživotnom poistení zaznamenali medziročný nárast predpísaného poistného o 12 %, ale podarilo sa nám prvýkrát od založenia neživotnej poisťovne dosiahnuť zisk. Myslím, že rok 2015 nielen preto môžeme považovať za jednoznačné potvrdenie úspešnej cesty našej transformácie,“ hovorí Sébastien Guidoni, finančný riaditeľ finančnej skupiny AXA pre ČR a SR.

Okrem rastúcej kvality predaja má na dobré výsledky finančnej skupiny AXA vplyv aj zlepšovanie efektivity zásluhou digitálnych riešení, predovšetkým v oblasti distribúcie. V roku 2015 boli dve z troch zmlúv spracované elektronicky, čo predstavuje medziročný nárast o 44 %. Prejavuje sa i zameranie na rast v oblasti rizikového životného a neživotného poistenia. Nový obchod v tomto segmente vzrástol medziročne o 28 % a celkové poistné o 19 %. Podiel rizikového životného a neživotného poistenia na celkovej novej produkcii AXA v roku 2015 tak prekonal hranicu 45 %, zatiaľ čo v roku 2011 to bolo iba 7 %.

V roku 2015 sme potvrdili, že naša dlhodobá stratégia zamerania sa predovšetkým na krytie rizík v životnom a neživotnom poistení, sa oplatí. Je to cesta, ako za súčasných trhových podmienok, kedy majú úrokové sadzby zásadný vplyv na sporiace a investičné produkty, prinášať hodnotu našim klientom aj akcionárom. Nemenej dôležité je tiež zvyšovanie produktivity, čo nám umožňuje modernizácia a digitalizácia našich interných procesov nielen v distribúcii. Nový obchodný model, spoločne s rastom efektivity, umožnili skupine AXA v Čechách a na Slovensku dosiahnuť veľmi dobré hospodárske výsledky 15 miliónov eur,“ hovorí Martin Vogl, generálny riaditeľ finančnej skupiny AXA pre ČR a SR.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články