Digitalizácia v Nemecku: Na mieste je aj kritika


			Digitalizácia v Nemecku: Na mieste je aj kritika

Nemci sú v priemere na internete 43 hodín týždenne. Napriek tomu fenomén digitalizácie vedia hodnotiť aj kriticky.

Vyplýva to zo štúdie nemeckej Postbank, ktorá vyšla pod názvom „Digitálni Nemci a peniaze". Poisťovne však nemusia robiť nejaké podstatné zmeny vo svojich stratégiách, finančné obchody on-line sú totiž medzi verejnosťou čoraz populárnejšie.

Pri spomínanom výskume sa napríklad ukázalo, že sa začína prejavovať efekt nasýtenosti používania inteligentných telefónov a tabletov. 44% opýtaných má strach z dôsledkov razantného technologického vývoja a každý druhý opýtaný sa cíti stresovaný tým, že je vlastne stále mobilom dosiahnuteľný. Posilnená túžba po návrate a istá osobná analogizácia sú preto logické. Postbank plánuje sledovať, či bude tento trend pokračovať.

Isté presýtenie je zjavné skôr u jednotlivcov či v privátnej oblasti. Digitálne riešenie pre praktické otázky a povinnosti všedného dňa nadobúdajú totiž na význame. K väčšiemu využívaniu digitalizácie dochádza napríklad v prípade výmeny dodávateľa elektrickej energie, v daňových alebo úradných záležitostiach.
 

V minulom roku uviedlo 48 % opýtaných, že digitalizácia má skôr veľký či veľmi veľký vplyv v oblasti služieb. V tomto roku tak odpovedalo už 50 % opýtaných. Akceptácia bankovníctva sa zvýšila v rovnakom období zo 67 % na 69 %. Stále viac osôb vstupuje do kontaktu so svojou peňažnou inštitúciou formou on-line. Banka je dokonca najčastejším komunikačným partnerom obyvateľov Spolkovej republiky Nemecko pri súkromnej on-line komunikácii (17 %), teda pred priateľmi (15 %) a rodinou (8 %).


Vysoká akceptácia digitálnych možností nemeckým obyvateľstvom umožňuje poskytovateľom finančných služieb, aby pokračovali v nastúpenej ceste digitalizácie. Napríklad dve tretiny opýtaných si nevedia predstaviť život bez chytrého telefónu a rovnaký počet domnieva, že digitalizácia ponúka príležitosti, ktoré prevyšujú riziká. 

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS