Amazon sa chce etablovať na britskom poistnom trhu


			Amazon sa chce etablovať na britskom poistnom trhu
30.7.2018 Zahraničie

Dlho sa už špekuluje o tom, kedy Amazon vstúpi na poistný trh. Nedávno sa v tlači objavila správa, že buduje vo Veľkej Británii grémium poisťovacích maklérov a rokuje s viacerými britskými poisťovateľmi o užšej súčinnosti.

Samotný Amazon by vraj chcel pôsobiť ako viacnásobný poisťovací agent. Britskí poisťovatelia začínajú premýšľať, aký dopad by vstup Amazonu na trh neživotného poistenia mohol mať.

Konkrétne rokovania o súčinnosti s americkým gigantom vraj prebiehajú už dlhší čas. Nie je však jasné, či sa britskí poisťovatelia skutočne obávajú rýchlej zmeny na poistnom trhu v prípade, že by Amazon stavil svoj nesporne obrovský potenciál do poisťovníctva. Viceprezident IBM Insurance Europe Stefan Riedel je presvedčený o veľkom potenciáli Amazonu s tým, že rešpekt poisťovateľov pred týmto gigantom je oprávnený.

Údajne sa Amazon intenzívne zaoberá otázkou vstupu na britský poistný trh už od začiatku roka 2018. Svedčí o tom tá skutočnosť, že usilovne hľadal cez burzy práce príslušných expertov. Ale podľa posledných správ z médií je už za touto etapou a má konkrétny plán ohľadom vstupu na trh poistenia zodpovednosti z prevádzky vozidla.  

Toto poistenie má byť vraj ponúkané cez platformu Amazonu. V prípade uzavretia poistnej zmluvy na poistenie zodpovednosti z prevádzky vozidla „zhrabne" Amazon pochopiteľne províziu. Je potrebné zdôrazniť, že všetky informácie o jeho zámeroch nie sú ním potvrdené, lebo cez zvýšený záujem médií zachováva mlčanlivosť.

Otázkou je, ako by sa spotrebitelia stavali k takejto ponuke poistenia. Podľa aktuálnej štúdie spoločnosti Capgemini si dokáže 30 % ľudí po celom svete predstaviť, že budú dojednávať svoje poistenie s veľkými technologickými firmami ako sú Google alebo Amazon. V roku 2017 to bolo len 17,5 %. To znamená, že vzťah verejnosti k týmto gigantom sa zlepšuje. 

Na druhej strane sa experti zhodujú v tom, že priamy vstup Google a spol. do poistenia sa skôr neočakáva. V USA v roku 2015 vzbudilo rozruch partnerstvo Google Compare so spoločnosťou Insurance Technologies Corporation, čím Google získal prístup k viac ako 6 000 poisťovacím sprostredkovateľom a 200 poisťovniam, pokiaľ ide o poistenie zodpovednosti z prevádzky vozidla. 

Klienti Google Compare majú tým pádom možnosť dojednať na základe porovnania poistných produktov poistenie online, alebo požiadať vybraného poisťovacieho sprostredkovateľa o poradenstvo. Nejde však o priamy vstup a aj informácie o plánovaných aktivitách Amazonu vo Veľkej Británii sa týkajú jeho pôsobenia predovšetkým v úlohe poisťovacieho sprostredkovateľa. [1] 

[1] MESRŠMÍD, J. Marketing v poisťovníctve. Praha: Professional Publishing. 2016, s. 253. 

Zdroj: Versicherungswirtschaftheute, oPojištení.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS