Čím si prešla vaša poisťovňa v predchádzajúcich mesiacoch a ktoré priority sa vám podarilo zvládnuť?
Rok 2016 považujem za úspešný a náročný zároveň. Ukázalo sa, že naša stratégia postavená na troch pilieroch (Zdravie, Online predaj a SME t.j. „malé a stredné firmy“) je správna a začína prinášať výsledky. Svedčí o tom fakt, že v zdravotnom poistení sme boli v roku 2016 jedinou poisťovňou, ktorej pribudli noví klienti a zároveň sa zlepšili aj naše celkové výsledky v tejto oblasti. Taktiež sa nám darí výrazne zefektívňovať náklady na zdravotnú starostlivosť, ako aj zlepšovať výber poistného.
Ako sa snažíte držať krok s modernými trendami či produktovými inováciami?
Naše online predajné kanály pokračujú vo výraznom raste a mimoriadne úspešný je aj predaj cez externých partnerov. Z produktového hľadiska sa nám najviac darí v „motore". V tomto segmente rastieme dokonca najrýchlejšie na trhu - tento trend chceme ďalej podporovať našou inovatívnou značkou Onlia.
Ktoré výzvy či problémy vaše pôsobenie na trhu najviac ovplyvnili?
Očakávané legislatívne zmeny v oblasti zdravotníctva prebiehajú omnoho pomalšie, ako sme čakali a v niektorých prípadoch sa ich podoba odkláňa od modelov osvedčených v iných krajinách. V závere roka rezonovala zložitá diskusia s Asociáciou nemocníc Slovenska. Celkový objem financií vyčlenených na zdravotníctvo vyvoláva už dnes značnú nervozitu a obavy z nedostatku prostriedkov v celom sektore.
Aké témy v oblasti poisťovníctva budú podľa vás hýbať slovenským poistným trhom v roku 2017?
V roku 2017 bude zásadnou výzvou pre celý sektor poisťovníctva nesystémové zavedenie 8 % odvodu na neživotné poistenie, ktoré nám navýši náklady a výrazne ovplyvní ziskovosť celého sektoru.
Prezraďte nám hlavné ciele vašej poisťovne pre ďalšie mesiace, na ktoré sa budete zameriavať. Či už v rámci celkovej stratégie, nových produktov alebo ďalšieho smerovania...
Naša biznis stratégia pre rok 2017 sa nemení. Kľúčovým bude pre nás rast efektivity v zdraví a celkový rast v oblastiach SME a online. Potrebujeme sa však zamerať na to, ako naše ciele dosahujeme. Chceme spustiť viacero iniciatív a projektov, ktoré nám pomôžu lepšie organizovať našu prácu a uvoľniť energiu a kapacity pre inovácie a vývoj najlepších riešení pre zákazníkov.
Komentáre
Pridať komentár