Katarína Kundriková, Wüstenrot poisťovňa:  „Budúcnosť sa bude uberať smerom k online poisteniu“


			Katarína Kundriková, Wüstenrot poisťovňa:  „Budúcnosť sa bude uberať smerom k online poisteniu“
22.7.2015 Rozhovory

Ak chcete uspieť na finančnom trhu musíte byť flexibilní, inovatívni a prinášať klientovi žiadanú pridanú hodnotu. Ako prezrádza Katarína Kundriková, vedúca oddelenia produktového managementu Wüstenrot poisťovne a Wüstenrot stavebnej sporiteľne, ich najčerstvejšou inováciou je vytvorenie nového radu rizikových poistení. „Vždy máme snahu prísť s niečím novým, atraktívnym, čo tu ešte nebolo, a zatiaľ sa nám to darí.“

 

Vaša poisťovňa ponúka širokú škálu produktov životného i neživotného poistenia. Je známa novátorským prístupom, originálnymi produktmi a netradičnými riešeniami. Aké zaujímavé produktové inovácie ste zaviedli za posledné obdobie? 
V tomto roku je zatiaľ našou najrozsiahlejšou produktovou inováciou nový rad rizikových poistení, ktorý tvoria štyri „tématické“ mini produkty a jedno komplexné rizikové poistenie. Mini produkty sú každý zameraný na jednu oblasť krytia rizík klienta. K dispozícii sú rizikové poistenie pre prípad úrazov, rizikové poistenie pre prípad chorôb, rizikové poistenie pre prípad krytia dennej dávky a samostatné rizikové poistenie pre prípad smrti. Výhody všetkých štyroch produktov obsahuje aj komplexné rizikové poistenie, v ktorom môže nájsť náš klient navyše aj inovované poistenie pre prípad invalidity.

Celý produktový rad je promovaný aj pod názvom Wariabil a spoločným „mottom“ týchto produktov je aj možnosť vrátenia až 100 % zaplateného poistného (mimo poistenia pre prípad smrti), čo je pre rizikové poistenie na našom trhu naozaj jedinečný produktový parameter. Tak ako je už v našej poisťovni zvykom, ani pri tvorbe nových rizikových produktov sme nezabudli na zaujímavé poistenia, ktoré náš klient získava vo forme bonusov, bezplatne, a ktorými zabezpečí krytie nielen pre seba, ale aj pre svojich najbližších.

Pri životnom poistení ponúkate 14 produktov, pričom klienti majú na výber, či chcú chrániť svoj zdravie a život kapitálovým, rizikovým životnými poistením alebo investičným poistením. Ktoré z nich sú najviac žiadané medzi klientami a čomu to pripisujete?
Očakávania klientov sú naozaj individuálne, a preto aj náš kmeň má v sebe pevne zastúpené všetky ponúkané druhy poistení. Je pravda, že posledná dekáda priala skôr Investičnému poisteniu pre zdravie a dôchodok, ktorý si počas svojej 9-ročnej existencie na slovenskom poistnom trhu získal veľkú obľúbenosť u klientov, aj u odbornej verejnosti, o čom svedčí množstvo získaných ocenení.

Čiastočne to súvisí aj s väčšou odvahou klientov sporiť svoje financie menej konzervatívne než tomu bolo v minulosti, kedy boli zasa preferovanejšie kapitálové životné poistenia s garantovanou úrokovou sadzbou. Súčasné trendy zasa smerujú viac k dojednávaniu rizikových poistení a ich kombinovaní s finančnými produktmi určenými vyslovene na sporenie, respektíve investovanie. Zmeny v ponuke na trhu sú vždy ovplyvnené aktuálnymi očakávaniami klientov a finančných sprostredkovateľov, možnosťou kombinácií produktov a možným predpokladom zhodnotenia financií klientov v budúcnosti.

Neživotné poistenie je ešte rozsiahlejšie, obsahuje 16 produktov. Kam v tomto smere najviac idú trendy a ako vidíte ich potenciál do budúcnosti?
Úroveň záujmu klientov o neživotné poistenie je v jednotlivých rokoch v podstate porovnateľná. Nie je to novinka, že Slováci si častejšie poisťujú svoj majetok než zdravie alebo život. Takže najviac sa stále poisťujú autá, čo v prípade PZP vyplýva klientom zo zákona a tiež nehnuteľnosti. Ponuka produktov je naozaj pestrá a je len na klientovi, či si krytie svojich rizík dojedná v základnom rozsahu, alebo siahne aj po špecializovanejších produktoch, ktoré tie hlavné dopĺňajú, alebo nadstavujú.

A kde je ešte potenciál? V porovnaní so zvyškom Európy si naši klienti ešte stále na Slovensku nezvykli dojednávať poistenia zodpovednosti za škodu na vyššie poistné sumy, prípadne ešte stále „málo objaveným“ je poistenie právnej ochrany. Verím, že aj tieto produkty sa udomácnia u našich klientov viac, pretože hlavne pri prípadných škodách v zahraničí môže byť finančný dopad na rodinný rozpočet bez kvalitného poistenia zničujúci.

Ktoré z vašich poistných produktov zasiahli najviac nejaké zmeny či novinky? Ako sa snažíte zatraktívniť ich pre klientov?
Našou najčerstvejšou inováciou je nový rad rizikových poistení. Zmeny v rizikovom poistení vychádzali samozrejme aj z diskusie s našimi vlastnými finančnými sprostredkovateľmi a s obchodnými partnermi, ktorí sú v denno-dennom kontakte s klientom a ako prví vždy odchytia nové požiadavky trhu. Pri analýzach ale sledujeme aj náš a zahraničný trh a mnoho inovácií je priamo z „domácej dielne“, pretože vytváranie produktov je vždy práca veľkého tímu ľudí.

Samozrejme, vždy máme snahu prísť s niečím novým, atraktívnym, čo tu ešte nebolo, a zatiaľ sa nám darí. Mnoho produktových zmien ale vychádza aj zo zmien legislatívy a noriem, ktoré náš poistný trh upravujú a veľmi dynamicky sa dopĺňajú a menia. V poslednom období je citeľný hlavne trend ochrany spotrebiteľa v súvislosti s finančnými službami a tak je našou snahou mať čo najtransparentnejšie a pre klientov čo najzrozumiteľnejšie produkty a podmienky k nim.

Akým spôsobom sa snažíte prezentovať poistné produkty maklérom a oboznámiť ich s novinkami vašej poisťovne?
Túto náročnú prácu zastrešuje tím ľudí zo špecializovaného úseku našej poisťovne, ktorí sú v dennom kontakte s finančnými poradcami, sú k dispozícii na konzultácie alebo školenia a v prípade významných inovácií sa snažíme priniesť novinky partnerom čo najskôr, aby ich mohli okamžite ponúknuť svojim klientom.

Vtedy „do terénu“ vycestujeme aj my, z produktového managementu, pretože diskusie s maklérmi sú pre nás veľmi dôležité a ich názor na produkty nás zaujíma nielen v procese ich tvorby, ale aj po ich uvedení na trh.

Ktoré z vašich produktov sú povedzme slabšie v predaji, ale zaslúžili by si väčšiu pozornosť? Máte nejaké „vychytávky“, o ktorých ľudia nevedia?
Samozrejme, každým rokom máme záujem o zvýšenie počtu sprostredkovaných produktov, ktoré dávame k dispozícii obchodným partnerom a klientom. Nejde ale o konkrétny produkt, ktorý by som chcela vyzdvihnúť, skôr o spôsob dojednávania.

Ukazuje sa, že do budúcnosti sa pravdepodobne stále väčšia časť trhu bude uberať on-line dojednaním, ktoré vďaka veľkej obľube IT technológií má veľkú perspektívu práve u mladej klientely, prípadne u klientov, ktorí ešte len dospievajú. Takže, to sú trendy ktoré detailne mapujeme. Už teraz ponúkame niekoľko produktov na našej web stránke, prípadne na weboch obchodných partnerov, s možnosťou jednoducho a kedykoľvek si ich dojednať.

Chcete mať komplexných klientov, nielen takých, ktorí majú u nás vás uzatvorenú jednu zmluvu. Na čo sa teda v rámci produktového managementu sústredíte v ďalších mesiacoch? 
Výziev je stále dosť, ale nebudem prezrádzať detaily, aby som niečo „nezariekla“. Chystáme paralelne niekoľko produktových noviniek a ako ste v úvode spomenuli, snažíme sa aj pri ich tvorbe dodržať nám vlastný, novátorský a originálny prístup a môžem sľúbiť možno aj niečo netradičné.

Zdroj: oPoistení.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články