NN Slovensko: „Najväčší potenciál rastu má naša distribučná sieť. Chceme ju rozvíjať.“


			NN Slovensko: „Najväčší potenciál rastu má naša distribučná sieť. Chceme ju rozvíjať.“
19.12.2016 Poistný trh, Produkty

Pred viac ako rokom sa z ING Životnej poisťovne a dôchodkových spoločností stala NN, ktorú klienti úspešne prijali za svoju. NN sa zameriava na životné poistenie, starobné dôchodkové sporenie, doplnkové dôchodkové sporenie a budovanie vzťahov v rámci siete interných aj externých maklérov. Ako sa im darí dnes a čo je ich prioritou na nasledujúce obdobie?

Ako prezrádza v rozhovore Peter Brudňák, generálny riaditeľ NN Slovensko, ich prioritou je posilnenie a zatraktívnenie rizikovej zložky pri životnom poistení, ale i podpora sporenia na dôchodok, keďže táto téma sa stáva veľmi aktuálnou vzhľadom na starnutie obyvateľstva.

 

Peter Brudnak_NN

 

Od mája 2016 zodpovedáte za riadenie všetkých troch entít NN Životná poisťovňa, a.s., NN dôchodková správcovská spoločnosť, a.s. a NN Tatry – Sympatia, d. d. s. Ako sa vám darilo v predchádzajúcich mesiacoch?

Fungujeme v rámci dvoch smerov podnikania - jedným je poistenie, druhým sú penzie. Mojou víziou je, aby všetky uvedené spoločnosti fungovali tak úspešne ako doteraz v rámci finančnej skupiny NN Group a budovali si naďalej dobré meno.

V súčasnosti sme veľmi silným hráčom v oblasti životného poistenia, patrí nám 4. miesto na poisťovacom trhu. Dôležité postavenie zastávame aj v rámci II. dôchodkového piliera, teda starobného dôchodkového sporenia v NN dôchodkovej správcovskej spoločnosti.

Počas prechádzajúcich mesiacov sa nám úspešne podarilo nastaviť stratégiu na najbližšie tri roky. Spočíva v troch hlavných pilieroch: prioritou pre nás naďalej zostáva životné poistenie a penzie, do budúcnosti sú zaujímavé aj produkty neživotného poistenia, ktoré budú dopĺňať naše produktové portfólio.

V roku 2016 sme úspešne zmenili odmeňovací systém pre našich spolupracujúcich poisťovacích maklérov. Jeho výhoda je v tom, že je zameraný na podporu úspešných jednotlivcov, ktorí dosahujú dobré výsledky a dlhodobo chcú pôsobiť v danej oblasti.

Uviedli ste na trh aj nejaké produktové novinky?

Nedávno sme v rámci životného poistenia spustili produkt NN Protect zameraný čisto na rizikové poistenie bez povinnej investičnej zložky, ktorý sa veľmi dobre uchytil na trhu. Už teraz pociťujeme 70 % nárast tohto typu poistenia. Považujeme za potrebné diskutovať o ďalšom vývoji na poistnom trhu a pokračovať v dialógoch s ministerstvom financií i s vládou ohľadom podpory penzijného sporenia.

Zmenilo sa v posledných rokoch smerovanie vašej poisťovne? Veľa sa napríklad diskutovalo o tom, že potreby klientov sa menia...

Výhodnejšie úrokové sadzby sa odzrkadlili na zvýšenom záujme klientov o hypotéky, ktorí si potrebovali zabezpečiť vlastnú strechu nad hlavou. Týmto smerom sa v posledných mesiacoch hýbe celý finančný, ale aj poistný trh.

Ako poisťovňa sme povinní na danú situáciu reagovať a poskytovať klientom produkty, o ktoré majú záujem. Našou prioritou je teda posilnenie a zatraktívnenie rizikovej zložky pri životnom poistení, ale tiež podpora sporenia na dôchodok, keďže táto téma sa stáva veľmi aktuálnou vzhľadom na starnutie obyvateľstva.

Čím sú podmienky na Slovensku špecifické, pokiaľ ide o rozvoj vašich aktivít?

Slovenský poistný trh je veľmi podobný ostatným krajinám V4. Hlavné priority všetkých poisťovní vedú tromi kľúčovými kanálmi, a to cez vlastné interné siete, maklérov a bankový sektor. Z uvedeného dôvodu dbáme na rozvoj vlastnej internej siete maklérov, ale aj na budovanie vzťahov v rámci externých maklérskych spoločností, kde cítime veľký potenciál aj v budúcnosti.

Aktuálne hľadáme na trhu obchodného partnera v rámci bankového sektora, s ktorým by sme mohli dlhodobo spolupracovať, či už v oblasti distribúcie produktov životného poistenia alebo dôchodkového sporenia. Naša obchodná sieť pod značkou NN by mohla začať ponúkať hypotekárne produkty bánk. Vhodný priestor vidíme tiež v oblasti ponuky starobného dôchodkového sporenia, kde sa cítime najsilnejší.

Ktorý z distribučných kanálov sa rozvíja najdynamickejšie?

Momentálne je to naša vlastná obchodná sieť. Zastrešujeme v nej okolo 500 ľudí, ktorí pôsobia v rámci celého Slovenska a spadajú pod deväť regionálnych riaditeľstiev.  Spolupráca s maklérskymi sieťami predstavuje aktuálne nižšie percento z našich celkových tržieb, ako by bolo žiadané. V budúcnosti má však práve tento distribučný kanál veľký potenciál rastu, preto sa mu venujeme so všetkou vážnosťou a intenzitou, aby sme mohli ešte viac spolupracovať s tými najlepšími na trhu.

Nastali v poslednej dobe vo vašej poisťovni nejaké dôležité zmeny alebo novinky?

Už takmer dva roky komunikujeme zmenu obchodného mena všetkých troch našich spoločností. Nové obchodné meno odkazuje na pôvodné označenie Nationale-Nederlanden, pod ktorým sme pôsobili na Slovensku v minulosti. Zmena názvu bola skvelá príležitosť stať sa ešte lepšími a ponúkať ešte kvalitnejšie produkty a služby, než predtým.

Naši klienti sa postupne stotožňujú s novou značkou, pretože u nás v NN na ľuďoch záleží. Ak sa im prihodí nečakaná poistná udalosť, môžu sa na nás spoľahnúť. Môžeme sa napríklad pochváliť tým, že NN Životná poisťovňa plní v prípade závažných poistných udalostí až v 98 % prípadov.

Aké prostriedky využívate na to, aby došlo z vašej strany k rýchlemu poistnému plneniu?

Našou silnou stránkou je dobrý zdravotný skríning klienta už pri uzatváraní poistnej zmluvy pri životnom poistení. Štandardne vyžadujeme vyplnenie zdravotného dotazníka a v určitých prípadoch pýtame aj lekársku dokumentáciu, aby sme už na začiatku dokázali posúdiť stav klienta a podľa neho sa rozhodli, či a za akých podmienok ho vieme poistiť.

Klient má tak istotu, že aj prípadné poistné plnenie prebehne rýchlo a hladko. Vo vyše 90 % prípadov vyplácame poistné plnenie do 5 pracovných dní po predložení všetkých potrebných dokumentov. Ak je nutné poistnú udalosť prešetriť, poistné plnenie vyplatíme v prípade kladného stanoviska najneskôr do 3 mesiacov od jej nahlásenia.

Hoci pred uzatvorením poistnej zmluvy klienta dôkladne preverujeme, v prípade poistnej udalosti sme zase „veľkorysejší“ a promptne i bez prieťahov mu pomôžeme.

Poisťovne sa snažia bojovať o zákazníka zavádzaním moderných on-line technológií. Je podobnú snahu vidieť aj u vás? 

Trendom je vybavovanie poistných udalostí on-line, bez zbytočných papierov. Poistným trhom hýbe digitalizácia, a naša poisťovňa nie je v tomto smere žiadnou výnimkou. Tvrdo na tom pracujeme a dovolím si tvrdiť, že do jedného roka budeme v rámci digitalizácie procesov na vynikajúcej úrovni. Zavádzame biometrický podpis, ktorý aktuálne testujeme v rámci našej internej obchodnej siete. Postupne túto možnosť rozšírime aj na externých maklérov. Dotkne sa to všetkých poistných produktov.

Čo bude v budúcnosti ovplyvňovať vývoj domáceho poistného trhu? Kde vidíte príležitosť?

Keďže súčasné obdobie praje nízkym úrokovým sadzbám, nepredpokladáme návrat kapitálového životného poistenia. Stále väčší dôraz bude kladený na spojenie rizikovej zložky s investičnou v rámci životného poistenia. Ľudia si musia uvedomiť, že štát sa o nich v starobe nepostará.

Avšak samostatne si na dôchodok nesporí viac ako tretina populácie. Jedným z dôvodov je nestabilita dôchodkového systému a neustále zmeny. Ak chce štát znižovať náklady na dôchodkový systém, musí podporiť zamestnávateľov v poskytovaní príspevku na starobné či doplnkové dôchodkové sporenie a zároveň motivovať ľudí dlhodobo si sporiť. 

(red)

Otázka na telo: Aké poistné produkty využívate vy ako generálny riaditeľ?

Ja osobne sa snažím priebežne pripravovať na budúcnosť a investovať do rôznych finančných nástrojov. Sporím si na dôchodok v I., II. a III. pilieri, mám niekoľko životných poistiek, takisto aj moja manželka. Snažím sa diverzifikovať svoje príjmy a byť pripravený na rôzne životné situácie, ktoré môžu nastať.

Zdroj: oPoistení.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS