Klesnú ceny autonómnych áut naozaj tak dramaticky?


			Klesnú ceny autonómnych áut naozaj tak dramaticky?

Kevin Clark, CEO americkej firmy Delphi Automotive Plc (aktuálne mení názov na Aptiv Inc.) predpovedá zníženie nákladov na samoriadiace autá o viac ako 90 % na približne 5 000 USD do roku 2025!

Okrem toho má ambície pomôcť automobilkám pretvoriť proces vývoja áut a viac vyťažiť z dát, ktorá generujú autonómne elektrovozy. Svoj zámer oznámil Kevin Clark pri decembrovom vstupe firmy Aptiv na newyorskú burzu. Tá sa chce sústrediť práve na samoriadiace vozidlá a iné technológie.

Kým súčasné odhady nákladov na vývoj jednotky samoriadiaceho hardvéru a softvéru sa pohybujú od 70 000 do 150 000 USD, očakáva Kevin Clark dynamický prepad do roku 2025 vďaka technologickému vývoju a vyšším objemom produkcie až na úroveň 5 000 USD.

Za jednu z najväčších príležitostí pre razantné zníženie nákladov vidí Clark možnosť, že vývojári áut v spolupráci so subjektmi, ako sú práve Aptiv, začnú redesignovať ich základné podvozky vozidiel tak, aby mohli niesť tiež elektromotory, batérie a samoriadiace senzory. Podľa Clarka už prebiehajú niektoré úkony optimalizácie v spolupráci so zákazníkmi. Prerobené podvozky budú mať menej dielov, ale oveľa viac softvérov, viac komunikačných prvkov s vyššou kapacitou a pokročilé bezpečnostné systémy. 

„Ak sa pozerám ústrety do budúcna za nejakých päť až desať rokov, podľa množstva softvéru v aute i komplexity samoriadiacich a informačných systémov je nevyhnutné vymyslieť základnú architektúru autá úplne inak," zdôrazňuje Kevin Clark.

Delphi vlani na jeseň kúpila start-up zameraný na autonómne riadenie Tonomy za 450 miliónov USD. Clark potvrdzuje, že neustále hľadá príležitosti na posilnenie strategickej pozície firmy. Spoločnosť bude aj naďalej investovať do firiem zameraných na zber dát a ich analýzu, aby mohla asistovať výrobcom pri akcelerácii vývoja produktov, znižovanie nákladov na záruky a ťažiť z dát, a to všetko novými doteraz nepoužívanými spôsobmi.

Doterajšie vysoké náklady na samoriadiace systémy stále odrádzajú individuálnych zákazníkov od toho, aby si ich nechali inštalovať do áut. Clark neočakáva zásadný obrat do roku 2025. „Lepšieho prijatia a väčšieho zásahu na komerčnom trhu sa dočkáme, keď ľudia pocítia ekonomické stimuly. Pritom fllotiloví správcovia sú v lepšej pozícii, aby absorbovali tieto náklady ako tradiční výrobcovia áut." 

Zdroj: Insurance Journal, oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS