Papierová poistná zmluva? V Astre na to zabudnite


			Papierová poistná zmluva? V Astre na to zabudnite
3.5.2014 Rozhovory

Sprostredkovatelia poistenia a direct online poistenie. Tieto dva distribučné kanály sú základom obchodnej stratégie ASTRA poisťovne. Martin Bajla, riaditeľ obchodu a marketingu prezrádza, že množstvo poisťovní na Slovensku stále funguje na manuálnom naťukávaní údajov z poistnej zmluvy do počítačov. „My fungujeme inak. Elektronizácia poistných služieb nám prináša úspory najmä v procesoch. A máme jednotnú cenu pre všetky distribučné kanály. "  

 

 

Ste jedna z poisťovní, ktorá používa v rámci svojich aktivít moderné technológie.  Ako by ste zhodnotili vaše fungovanie na Slovensku?

Práve moderné technológie sú z nášho pohľadu tie najkľúčovejšie, ktoré nám umožňujú presadiť sa na slovenskom poistnom trhu. Je to hlavne v súvislosti s tým, že pri povinnom zmluvnom poistení (PZP) alebo havarijnom poistení, sa nie správnym spôsobom dodržiava zásada bonusu a malusu. Na tunajšom poistnom trhu je vychytená „klientská turistika". Teda klient môže bez problémov a akýchkoľvek bariér zmeniť po poistnej udalosti poisťovňu.

Nečaká na to, že sa mu za to navýši poistné, pretože každá poisťovňa ho privíta s maximálnym možným bonusom. Ceny poistného PZP z roka na rok klesajú. Tí klienti, ktorí sú tak trochu vypočítaví a nestále menia poisťovne, napriek tomu, že sú škodoví, majú možnosť získať poistenie za výhodnú cenu. Naopak klient, ktorý je stabilný a loajálny k svojej poisťovni, na to častokrát dopláca. Poistné má dokonca pár percent vyššie, pretože nemení poisťovňu kvôli nižšej cene a výhodným bonusom.

Na čom ste postavili vašu obchodnú stratégiu pri presadzovaní vašich záujmov na trhu?

Elektronizácia poistných služieb nám prináša úspory najmä v procesoch.  Tým, že nepoužívame papierové samoprepisovacie poistné zmluvy, nám umožňuje šetriť náklady nielen na samotné tlačivá v priemere okolo 10 až 15 percent, ale bez problémov sa vieme prispôsobiť pravidelným novelizáciám zákonov a môžeme rýchlejšie aktualizovať naše poistné produkty. Minimalizujeme chyby pri výpočtoch poistného, pri vypisovaní poistných zmlúv i pri ich následnej kontrole.

Množstvo poisťovní na Slovensku stále funguje na manuálnom naťukávaní údajov do počítačov, čo im zvyšuje náklady na zamestnávanie ďalších pracovníkov. U nás, v momente poistného návrhu, zmluvu vidí v tom istom čase materská firma, rovnako aj naša poisťovňa a asistenčná služba. Vieme šetriť na ľudských, administratívnych i procesných nákladoch, a to dosť významným spôsobom. A to všetko v záujme klienta. V neposledom rade je tu aj ekologický aspekt. Ak sa zamyslíme koľko stromov sa zbytočne každoročne vyrúbe na rôzne zbytočné tlačivá, tak je zarážajúce že nie je väčší spoločenský tlak „bezpapierové“ uzatváranie zmlúv, najmä ak to má pozitívny dopad na ekonomiku firmy.

Ako sa zníženie nákladov priamo v praxi prejaví u klientov?

Ak napríklad klient odchádza zo stretnutia s poisťovacím maklérom, ktorý mu pred pár minútami vypracoval poistnú zmluvu a povedzme o dve križovatky ďalej sa mu stane dopravná nehoda, asistenčná služba už presne vie, ako je tento klient poistený, prípadne na aké doplnkové asistenčné služby má nárok. Pri štandardnej poistnej zmluve v „ne-elektronickej“ poisťovni, sa poistná zmluva dostáva na centrálu spoločnosti zhruba týždeň.

Niekto ju musí nahodiť do systému a vrátiť späť klientovi, prípadne sprostredkovateľovi poistenia. V čase rôznych akcií sa môže tento čas natiahnuť aj na viac ako mesiac. Pokiaľ sa klientovi v tom čase prihodí poistná udalosť, má problém získať svojej poisťovne či od asistenčnej služby bližšie informácie o svojej poistnej zmluve, nakoľo je stále niekde „v pošte“, alebo čaká  v poisťovni na na spracovanie do informačného systému.

Je tento váš systém priamo „napasovaný“ na vašu materskú firmu v Rumunsku, alebo ste ho upravovali priamo na slovenské podmienky?

Sme pobočkou rumunskej poisťovne,  ktorá ponúka vo svojom produktovom portfóliu viac ako 60 druhov produktov životného, neživotného a zdravotného poistenia. Naše poistné produkty sme však stavali na slovenské pomery,  aby sme podporili našu  konkurenscieschopnosť. Na Slovensku pôsobíme od roku 2012, teda druhý rok. Pre našich slovenských klientov poskytujeme najmä produkty, v ktorých má naša materská spoločnosť významný podiel aj na rumunskom trhu. Ide predovšetkým o poistenie majetku, havarijné poistenie a PZP. Na rozdiel od produktov, ktoré sú rôzne od materskej spoločnosti  je dôraz na optimalizáciu procesov a ten je rovnaký vo všetkých krajinách, kde pôsobí Astra.

Aká je vaša obchodná politika v regiónoch? Fungujete najmä cez sprostredkovateľov?

Čo sa týka distribučnej politiky, uvedomujeme si veľmi ťažkú situáciu na tunajšom poistnom trhu. Sprostredkovatelia poistenia tvoria náš hlavný distribučný kanál, v kombinácii s internetovým predajom. Máme teda dva základné zdroje, s ktorými intenzívne pracujeme, a to sú už spomínaní sprostredkovatelia a direct online poistenie, pri ktorom klient sám z pohodlia domova môže uzatvoriť s nami poistnú zmluvu. V rámci našich interných pravidiel, nám výrazne pomáha to, že máme jednotnú cenu pre všetky distribučné kanály.

Je teda jedno, či je zmluva uzatvorená na pobočke, cez call centrum, internet alebo cez sprostredkovateľa?

Každý partner má rovnaké možnosti poskytnúť klientovi rovnakú obchodnú zľavu, čiže cena pre neho je vždy rovnaká. Snažíme sa byť transparentní v rámci cenovej politiky, aj v rámci jednania s klientom. Dokonca ani nikto zo zamestnancov nemá možnosť uzatvoriť si poistku za inú cenu, ako ten klient čo sa zastaví na pobočke alebo si večer pred telkou „vygoogli“ v porovnávači našu cenu.  Transparentní však nechceme byť iba pri uzatváraní  poistného návrhu, ale najmä pri likvidácii škôd. Napríklad pri poistnej udalosti si klient môže kedykoľvek online skontrolovať, čo sa deje s jeho poistnou udalosťou, prípadne aké dokumenty mu ešte chýbajú, čo potrebuje doložiť a celkovo, v akom štádiu vybavovania je celý proces.

 

oPoisteni.sk 

Koniec I. časti rozhovoru

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články