Digitálne nástroje v službách poisťovacích poradcov


			Digitálne nástroje v službách poisťovacích poradcov

Priali by ste si niekedy vrátiť sa späť do „starých dobrých čias", bez digitalizácie a nepretržitej dosiahnuteľnosti? Krok späť nie je možný, a to ani v poisťovníctve.

Nové technológie ale prinášajú aj veľa šancí. Kto ic dokáže využiť, bude mať náskok. Prečítajte si komentár nemeckého experta Martina Limbecka, ktorý je vlastníkom spoločnosti Limbeck Group, zaoberajúcej sa témou vzdelávania a rozvoja, a ďalej vzdelávacími konceptami pre podniky. Súčasne je vyhľadávaným speakerom a moderátorom na medzinárodnej scéne. 

Komentár Martina Limbecka

Telefón zvoní, e-mailová schránka je zahltená dopytmi z webu a v sociálnych médiách čakajú komentáre a správy na urýchlenú reakciu. Žiadne prekvapenie, že sa tu a tam nejaký maklér zasníva, aké by to bolo pekné vrátiť sa do minulosti. Vtedy si človek ešte mohol dať načas, a zákazník počítal s ponukou poistenia najskôr do týždňa od osobného stretnutia. Dnes? Už čakanie 24 hodín znamená kritiku alebo sťažnosť, že to nebeží hladko.

Digitalizácia postavila všetko v našom pracovnom aj súkromnom živote na hlavu. Klienti očakávajú odpoveď čo najrýchlejšie – rozumejte: najlepšie ihneď! A je pritom jedno, že je práve víkend alebo dve hodiny do polnoci. Moja rada znie: nenechajte sa tým vystrašiť a otráviť. Pretože nikdy už nezvoľníme – krok späť nie je možný. Namiesto toho sa snažme situáciu vidieť pozitívne: digitalizácia predsa prináša enormné šance. A je úlohou poradcov a maklérov tento potenciál vyťažiť!

Význam sociálnych médií rastie

Nezostáva nič iné, než sa držať na vrchole a ísť na plný plyn. Analytik trendov z Essenu Peter Wippermann predpovedá, že finančné poradenstvo sa bude odohrávať za menej ako 20 rokov predovšetkým na sociálnych sieťach. Veľvyslanci a influenceři budú stále významnejší pre potenciálnych investorov. Podobnú formou, akú v minulosti obstarávali staré dobré ústne referencie a odporúčania. 

Čo to znamená pre poisťovacích poradcov? Úplne jednoducho: jedným klikom budú ďalej doporučovaní – alebo tiež nie. Samozrejme, trh sa stane ešte prehľadnejším a transparentnejším. Klienti sú tak informovaní ešte lepšie, na pár klikov sa dostanú k ponukám konkurencie. A dobrá správa? Dobrí poradcovia sa stanú ešte oveľa dôležitejšími, ak nie rovno tým rozhodujúcim zrniečkom na váhach pri rozhodovaní. Čas sú peniaze – takže musia byť jednoducho rýchlejší ako ostatní. A veľa dobre pripravení.

Úspora času vďaka digitálnym nástrojom

Nepovieme vám iste nič nové, že by byť predajcom je náročné. Ťažko je nejaká iná profesia v takej miere náročná na čas. Práve preto sa možno z digitalizácie možno skôr radovať, než maľovať čertov na stenu. Čo napríklad využitie virtuálnych nástrojov, ktoré môžu podporiť akvizíciu klientov? Už dávno sú na svete programy, ktoré môžu za poradcovov preskúmať internet a hľadať potenciálnych klientov.

Aby si poradca udržal prehľad, musí rozhodne určovať priority a poradie dopytov a otázok podľa relevantnosti, pričom tie málo sľubné rovno vyraďovať. A ešte niečo: existujú už dokonca algoritmy, prípadne umelá inteligencia, ktorá vypočíta, aký zákazník má potenciál stať sa vaším kmeňovým klientom. Všetko, čo treba urobiť, je byť v popredí a investovať do kontaktu a nadväzovať vzťahy. Pretože do budúcnosti úspešný bude taký poradca, ktorý presne pozná potreby a priania zákazníka. A to dokonca lepšie, než on sám...

Zdroj: asscompact.at, oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS