Ako sa chcú poisťovať mileniáli v Nemecku a v Rakúsku?


			Ako sa chcú poisťovať mileniáli v Nemecku a v Rakúsku?

Jednoduché produkty uzatvárajú častejšie on-line, inak je internetové poistenie obmedzené podobne ako u iných generácií. Toto je hlavný záver štúdie magazínu VersicherungsJournal medzi poistiteľmi na rakúskom trhu.

Dôležité sú transparentné informácie, zrozumiteľné vysvetlenie produktov, rovnako ako rýchle a efektívne dojednania zmluvy. Informácie si mileniáli zisťujú vopred na internete, ale predovšetkým u komplexnejších poistení ocenia aj mladí zákazníci poradcu ako dôverníka. 

Podobná nemecká štúdia bola iniciovaná zo strany poisťovne Nürnberger Versicherung a F.A.Z. Inštitútu. Vykonala ju výskumná agentúra Toluna, Inc, ktorá oslovila celkom 1000 nemeckých občanov vo veku 18 až 29 rokov a zaujímala sa, ako u nich rezonujú témy zabezpečenia na starobu, ochrana pred rizikami a poisťovníctvo ako také. 

Z výsledkov vyplýva, že 12,8 % respondentov – mileniálov v Nemecku by chcelo svoje poistenie dojednávať výhradne digitálne. Naproti tomu pre 45,1 % je rozhodujúcim kritériom pri uzavretí poistenia zrozumiteľné vysvetlenie produktu. Necelých 40 % oslovených mileniálov (39,9 %) si želá, aby boli zo strany poisťovní oslovovaní so zohľadnením ich veku a tiež individuálne. 

Produkty, ktoré mileniáli chcú

„Asi 50 % on-line poistenia je dohadované osobami vo veku do 40 rokov," uvádza Doris Wendler, predsedníčka predstavenstva najväčšej spoločnosti Wiener Städtische Versicherung AG pre VersicherungsJournal. Podiel on-line portfólia na celkovom poistnom Wiener Städtische sa pohybuje v jednociferných hodnotách. 

Pri tejto špecifickej cieľovej skupine sú obľúbené hlavne cestovné poistenie a študentské poistenie s tromi balíky produktov. Poisťovňa sa snaží podľa Doris Wendler prispôsobiť komunikáciu zameranú na mladšiu klientelu jednoduchším vyjadrovaním a jasne štruktúrovanou webovou stránkou. 

Tak môžu zákazníci vstúpiť do komunikácie s Wiener Städtische aj prostredníctvom Live chatu, pričom Wendler uvádza: „Viac ako 100 chatov uskutočnených denne ukazuje, aký veľký záujem panuje o túto službu."   

Dôležité sú transparentné on-line informácie

„Deti opúšťajú domácnosť u rodičov podľa úradu Statistik Austria v priemere až vo veku 25,4 rokov," konštatuje Arno Schuchter, člen predstavenstva zodpovedný za obchod a marketing v poisťovni Generali Versicherung AG.  

Vzhľadom na zahrnutie týchto osôb do poistenia s rodičmi zatiaľ neexistuje potreba vlastného krytia, alebo je touto generáciou považované za zbytočné. Vlastné povedomie o zaistení alebo potreba poistenia vzrastá podľa Arno Schuchtera podstatne len v skupine vo veku nad 30 rokov. 

Mileniáli požadujú predovšetkým transparentnosť a dôveryhodnosť. Pred dohodnutím poistenia si obstarajú výrazne viac informácií ako iné cieľové skupiny. „Pýtajú sa na fakty a podstatu, a vystupujú podstatne sebavedomejšie než ostatné generácie." 

Experti v poradenstve a jednoduchý výklad produktov v kurze

„Prostredníctvom chytrého mobilu má spotrebiteľ v každom okamihu prístup k recenziám, cenovým porovnaním a tak ďalej. Prvý prístup je uskutočnený spravidla cez porovnávač, kde musí byť dané poistenie umiestnené minimálne medzi tromi prvými, aby bolo touto cieľovou skupinou vzaté do úvahy, " konštatuje Arno Schuchter ďalej. 

Podľa skúseností Generali chcú mileniáli jednak produkty šité na mieru, a jednak vzhľadom na časovú autonómiu efektívny proces uzavretia zmluvy. V tom vidí Schuchter tiež dôvod, prečo si táto cieľová skupina síce v predkupné fáze sama zistí veľa on-line informácií, potom ale vyhľadá poradcu na účely expertízy a neuzatvára poistenie po internete. 

„Iba poistný poradca môže klientovi so svojimi odbornými znalosťami ponúknuť produkt šitý skutočne na jeho mieru," vysvetľuje Schuchter. Pre mileniálov je pritom dôležitý zrozumiteľný a jednoduchý výklad produktu. A tento záver sa kryje aj so skúsenosťami spoločnosti Nürnberger Versicherung. 

Mileniáli chcú rozumieť

Tiež poisťovňa Zürich Versicherungs-AG zdôraznila pre VersicherungsJournal dôležitosť poradenstva. „Mileniáli chcú rozumieť, prečo potrebujú poistnú ochranu, a pre zistenie si robia rešerše najradšej sami," vysvetlil postoj mladej generácie zástupca poisťovne. 

Súčasne ale ocenia aj poradenstvo zo strany experta na poistenie. Dôvodom pre to je, že pri uzatváraní poistných zmlúv hrá veľkú úlohu dôvera. To platí obzvlášť pre komplexné produkty, ako je potrebné životné poistenie. 

Pri ostatných typoch poistenia, ako sú napríklad poistenie domácnosti, zodpovednosti, prípadne kamery alebo bicykla, je u tejto generácie však najviac zo všetkých vekových skupín trend dojednávať si ich on-line. 

Zdroj: oPojisteni.cz, Versicherungswirtschaftheute

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS