Poisťovníctvo v roku 2016: Jozef Adamkov, Wüstenrot poisťovňa

19.4.2016 Poistný trh

Wüstenrot poisťovňa za rok 2015 dosiahla najlepší hospodársky výsledok v celej histórii spoločnosti, a to pred zdanením vo výške 5,45 mil. eur. Ako prezrádza Jozef Adamkov, predseda predstavenstva Wüstenrot poisťovne, a.s.  a Wüstenrot stavebnej sporiteľne, a.s., v tomto roku je ich zameranie jednoznačné. „Priniesť inovácie najmä v oblasti životného poistenia, stavebných úverov a medziúverov." 

Wüstenrot poisťovňa za rok 2015 dosiahla najlepší hospodársky výsledok v celej histórii spoločnosti, a to pred zdanením vo výške 5,45 mil. eur. Ako prezrádza Jozef Adamkov, predseda predstavenstva Wüstenrot poisťovne, a.s. a Wüstenrot stavebnej sporiteľne, a.s., v tomto roku je ich zameranie jednoznačné. „Priniesť inovácie najmä v oblasti životného poistenia, stavebných úverov a medziúverov." 

 

Aký bol pre poistný trh na Slovensku rok 2015? Prekvapilo vás na ňom niečo, prípadne, ktoré dôležité momenty ho ovplyvnili?

Rok 2015 bol rokom pokračujúcich legislatívnych zmien. Regulácia zasahujúca do našej každodennej práce nám pridávala vrásky na čele, ale aj napriek tomu finančný sektor čo do výkonnosti a profitability rástol. Celý poistný trh ovplyvnilo niekoľko faktorov. Sú to jednak nízke úrokové sadzby, ktoré ovplyvňujú životné poistenie a v kapitálovom poistení tlačia k znižovaniu technickej úrokovej miery.

V rámci životného poistenia sa prejavuje pokračujúca orientácia poisťovní na rizikové poistenie. Poistný trh poznačil aj vysoký konkurenčný boj poisťovní na trhu hlavne v spolupráci s existujúcimi maklérskymi sieťami. Poisťovne sa snažia prispôsobiť. V neživotnom poistení zohrávajúdôležitú úlohu, okrem ceny, aj ďalšie produktové benefity, respektíve výhody poistného plnenia.

J-Adamkov_Wuestenrot1

Čím si prešla vaša poisťovňa v predchádzajúcich mesiacoch a ktoré prioritysa vám podarilo zvládnuť? 

Pokračovali sme v realizácii procesných zmien, ako aj v ďalších rozvojových etapách našich interných projektov. Sfinalizovali sme projekt paperless (bezpapierová) komunikácia v rámci spoločnosti, ktorá šetrí čas, náklady, je šetrná k životnému prostrediu a predstavuje najprogresívnejší spôsob komunikácie v tejto modernej dobe.

Zrealizovali sme ďalšiu etapu Wüstenrot odbytového portálu, ktorá znamenala výrazné rozšírenie jeho funkcionalít a zlepšenie podmienok práce pre našich poradcov. Veľa energie sme investovali do rozvoja vlastnej odbytovej siete. Pokračovali sme aj v hĺbkovej analýze a v optimalizácii nákladových položiek, čo sa prejavilo aj vo výraznom náraste hospodárskeho výsledku. Podarilo sa nám prudko zvýšiť profitabilitu.

Wüstenrot poisťovňa za rok 2015 dosiahla rekordný hospodársky výsledok pred zdanenímvo výške 5,45 mil. eur, čo je takmer o 50 % viac ako v roku 2014. Ide o vôbec najlepší hospodársky výsledok v celej histórii spoločnosti. Tieto čísla sú zároveň potvrdením zodpovedného a efektívneho riadenia poisťovne v kľúčových oblastiach hlavných obchodných činností, procesov, výnosov a nákladov.

Na aké inovácie či novinky v produktoch ste stavili v posledných mesiacoch, aby ste udržali krok s požiadavkami klientov?

Aktuálne ponúkame klientom možnosť päť produktov online poistenia. V súčasnosti je samozrejmosťou ponúknuť poistenie dostupné 24 hodín denne z pohodlia domova.

Priniesli sme niektoré inovácie v oblasti online predaja napríklad 3-ročné Kasko realizované cez webservis, možnosť uzavretia PZP s okamžitou účinnosťou od predloženia návrhu poistnej zmluvy, vo fáze finalizácie je aj možnosť online predaja pripoistenia skiel motorových vozidiel k PZP.

V rámci Investičného životného poistenia sme priniesli klientom ďalšie fondy, v existujúcich fondoch sme spravili úpravy, zjednodušili sme pre klienta rozhodovanie pri výbere správnej investičnej stratégie prípravou preddefinovaných stratégií, benefity pre deti sme rozšírili znížením vstupného veku, zmenili sme štruktúru a podmienky rizík, zaviedli sme variabilný poplatok za správu poistenia – čím má klient vyšší fondový účet, tým menší poplatok platí, respektíve neplatí žiaden poplatok za správu.

V rámci jednorazového IŽP sme rozšírili ponuku fondov. Pri všetkých produktoch ŽP sme rozšírili poskytovanie informácií klientovi pred uzavretím poistnej zmluvy. Ďalšie technické vylepšenia, rozšírenie produktov a služieb a online ponuky prinesieme už v krátkej dobe.

Ako prebiehala komunikácia s maklérmi a na čom chcete v spolupráci s nimi prioritne stavať ohľadom rozvoja vašich obchodných aktivít?

Predaj prostredníctvom maklérskych sietí je dôležitou súčasťou obchodných aktivít a plánu poisťovne. V roku 2015 pokračoval a stále pokračuje tvrdý konkurenčný boj poisťovní o podiel v maklérskom biznise. Pokračovali sme v intenzívnej komunikácii s maklérskymi sieťami formou tréningov a školení.

Komunikácia prebieha intenzívne na dennej báze. Podpora maklérov v ich každodennej činnosti z pohľadu riešenia konkrétnych obchodných prípadov, servisu a likvidácie poistných udalostí až po školenia a účasť na rôznych podujatiach je každodennou agendou manažé- rov Úseku externého odbytu za aktívnej podpory jeho vedenia.

V tomto roku je zameranie jednoznačné - priniesť inovácie najmä v oblasti životného poistenia, stavebných úverov a medziúverov. Aktuálne pripravované sprístupnenie Wüstenrot maklérskeho portálu prinesie maklérom, okrem zjednodušenia ich práce, aj ďalšie priblíženie našej spoločnosti k riešeniu ich potrieb a k zvýšeniu obojstrannej kvality spolupráce. Popri TOP 10 maklérskych spoločnostiach sme začali intenzívne rozvíjať spoluprácu s menšími maklérmi.

Prezraďte nám vaše odhady pre poistný trh 2016, ale tiež konkrétne i za vašu poisťovňu.

V roku 2016 očakávame stagnáciu, respektíve mierny pokles predpisu životného poistenia, vzhľadom na to, že rizikové pripoistenia nedokážu kumulatívne dosiahnuť rovnaké objemy ako klasické Investičné životné poistenie. Predpokladáme, že poisťovne aj makléri sa budú venovať hĺbkovým analýzam poistných zmlúv svojich klientov a tie, ktoré sú pre klienta nevýhodné, budú nahrádzať novými.

V neživotnom poistení predpokladáme mierny nárast, ťahákom budú hlavne produkty individuálneho neživotného poistenia. Veľký potenciál vidíme v aktívnom cross-selli existujúceho klientskeho portfólia.

Zdroj: oPoistení.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články