Poisťovníctvo v roku 2016: Vladimír Šošovička, ČSOB Poisťovňa


			Poisťovníctvo v roku 2016: Vladimír Šošovička, ČSOB Poisťovňa
8.1.2016 Poistný trh

Strategickou prioritou roku 2015 bolo pre ČSOB Poisťovňu banko-poistenie. Ich kľúčené produkty prešli výraznými zlepšeniami. Ako prezrádza Vladimír Šošovička, člen predstavenstva ČSOB Poisťovne, v ďalších mesiacoch plánujú investovať do digitalizácie procesov a rozvíjať on-line predaj.

 


Aký bol pre poistný trh na Slovensku rok 2015?

Vo všeobecnosti sa vyvíjal podľa očakávania. Prekvapením boli rozhodnutia niektorých súdov v prípadoch nemajetkovej ujmy pri povinnom zmluvnom poistení a napriek tomu silná konkurencia stlačila ceny PZP opäť nižšie.

Čím si prešla vaša poisťovňa v predchádzajúcich mesiacoch?

ČSOB Poisťovni sa darí rásť hlavne v oblasti neživotného poistenia hlavne v poistení aut a majetku a výrazne narástol predaj životného poistenia v pobočkách ČSOB banky. Banko-poistenie je pre nás strategickou prioritou. Pri týchto rastoch sa darí udržať celkovú profitabilitu aj vďaka dobrému riadeniu nákladov.

Na aké inovácie či novinky v produktoch ste stavili v posledných mesiacoch, aby ste udržali krok s požiadavkami klientov?

Všetky naše kľúčové produkty prešli výraznými zlepšeniami a myslím, že v ničom nezaostávajú za konkurenciou. Sústredili sme sa hlavne na digitalizáciu našich procesov, napríklad neživotné poistenie už naši sprostredkovatelia uzatvárajú bez akéhokoľvek papierovania.

Ako prebiehala v tomto roku komunikácia s maklérmi?

Komunikácia s maklérmi je dôležitá, tvoria významnú časť produkcie poistného trhu na Slovensku. V spolupráci s nimi sme tento rok zaznamenali nárast najmä v oblasti neživotného poistenia.

Prezraďte nám vaše odhady do ďalších mesiacov za vašu poisťovňu.

Aj v roku 2016 plánujeme rásť hlavne v neživotnom poistení pri udržaní celkovej profitability. Chceme využívať potenciál ČSOB skupiny v oblasti neživotného aj životného poistenia, ponúkať klientom komplexné finančné riešenia a nadviazať aj partnerstvá so subjektami mimo poistný sektor. Plánujeme investovať do digitalizácie našich procesov a rozvíjať on-line predaj poistenia.

A čo sa týka poistného trhu v roku 2016? Na čo sa môžeme pripraviť?

Čo sa týka poistného trhu vo všeobecnosti, najbližší rok očakávame na Slovensku len mierny rast poistného trhu okolo 2 až 3 %. V neživotnom poistení bude prevládať poistenie áut, kde ale konkurenčné prostredie tlačí už niekoľko rokov ceny dole v povinnom zmluvnom poistení.

V životnom poistení sa zvyšuje dopyt po rizikovom životnom poistení na úkor investičného a kapitálového životného poistenia. Penetrácia poistenia u slovenských klientov stále zaostáva za vyspelejšími krajinami, aj preto má slovenský poistný trh do budúcnosti potenciál.

Zdroj: oPoistení.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

zCjyqGCixb8

Nonie,  21. 5. 2016

I'm so glad I found my <a href="http://mmhqmtca.com">soolitun</a> online.

2B8kldgi

Tess,  20. 5. 2016

Boom shlakaaka boom boom, problem solved. http://wnfluvqkq.com [url=http://ojzztndkdco.com]ojzztndkdco[/url] [link=http://xnlgjzbpy.com]xnlgjzbpy[/link]

l7PDT8WB

Flora,  19. 5. 2016

It's a pleasure to find such raottnaliiy in an answer. Welcome to the debate.

RSS

Súvisiace články