Ako sa na digitalizáciu pripravuje „poisťovací dorast“ v Nemecku?


			Ako sa na digitalizáciu pripravuje „poisťovací dorast“ v Nemecku?

Digitálne technológie patria už dnes na každodenné využitie pre generáciu tzv. Digital Natives. Ale sú títo mladí ľudia skutočne pripravení na digitálnu revolúciu vo finančných a poisťovacích službách?

V rámci štúdie Azubi-Recruiting Trends 2018 boli vlani v Nemecku testovaní aj tí, ktorých študijná alebo výučná špecializácie spadala do finančných a poisťovacích služieb. Sledovali sa ich digitálne kompetencie. A odpovede boli v niektorých ohľadoch prekvapivé.

Asi 86 % opýtaných uvádzalo, že sa o digitálne technológie zaujímajú. Takmer rovnaký podiel (85 %) sa považuje za „otvorených" týmto zmenám, ktoré súvisia s digitálnym prevratom. Bezmála polovica respondentov dokonca odpovedala, že v používaní digitálnych technológií vidia „First Mover", čiže hlavná hybná sila rozvoja.

Týmito hodnotami sa umiestnili mladí finančníci výrazne nad priemerom všetkých skupín ekonomiky. Podobné výsledky ukazujú aj otázky na tzv. digital skills. Celých 82 % účastníkov štúdie podľa svojho vyjadrenia už často využívajú ponuky on-line bankingu alebo on-line nakupovania. Tu je táto hodnota dokonca o 15 % vyššia ako priemer. Takmer každý piaty respondent ovláda navyše aj najmenej jeden programovací jazyk. 

Takmer 9 z 10 opýtaných (89 %) považuje podľa vlastného vyjadrenia za spoľahlivú dôveryhodnosť on-line zdrojov. 57 % kontroluje pravidelne svoje zabezpečenie na sociálnych sieťach, štvrtina občas. Naopak ich pedagógovia by tomu verili len z jednej tretiny. 

Ďalším výsledkom zo štúdie bola štatistika, podľa ktorej dve tretiny dorastu v bankách a v poisťovniach považujú prevádzku, v ktorej si vykonávajú svoju prax, z hľadiska zapojenia digitálnych technológií ako „pokrokové", „orientované na budúcnosť" alebo „snaživé". Tretina to naopak vidí podstatne kritickejšie a označuje stupeň digitalizácie v podniku, kde prebieha ich praxe, za „ťažkopádny", „spomalený" alebo dokonca „katastrofálny".

Pedagógovia alebo vedúci ich praxe vidia tento stav ešte negatívnejšie. Len tesná polovica sa vyjadruje pozitívne v zmysle „inovatívneho prostredia" a „otvorenej firmy". Medzi kritickými hlasmi naopak zaznieva najčastejšie slovo „opatrne", niekedy ale aj „bez nasadenia" alebo „nezvládnutie". 

Štúdia prebiehala od januára do marca 2018 a pýtala celkom 4303 adeptov rôznych profesií plus 1.234 vedúcich ich vzdelávania (pedagógov a šéfov na praxiach). Z celkového počtu bolo 309 uchádzačov o zamestnanie vo finančných službách (banky a poisťovne) a 126 vedúcich ich vzdelávacieho procesu. 

Zdroj: be.invalue.de

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS