Ivan Špirakus: Vzťah medzi poisťovňou a maklérom je založený na vzájomnej dôvere


			Ivan Špirakus: Vzťah medzi poisťovňou a maklérom je založený na vzájomnej dôvere
26.5.2015 Rozhovory

Poisťovací makléri z Česka vybrali už po pätnástykrát v ankete Poisťovňa roka tie najlepšieho poisťovateľa. Ako sa aktuálny ročník tejto tradičnej ankety vydaril, hodnotí predseda Asociácie českých poisťovacích maklérov Ivan Špirakus.

 

Tradičná anketa Poisťovňa roka má za sebou ďalší ročník. Ako by ste ohodnotili výsledky?

Tento rok je v znamení výrazných pohybov v manažmente hneď niekoľkých poisťovní. Možno aj preto došlo k väčším posunom aj vo výslednom poradí poisťovní. Rozhodne som rád za vyšší záujem o anketu zo strany hlasujúcich maklérov a teším sa na pokračovanie tohto trendu do budúcnosti, pretože to jednoznačne zvyšuje objektivitu výsledkov.

V ktorej kategórii nastal podľa vás najvýraznejší posun?

Výrazné posuny sa objavili hneď v niekoľkých kategóriách a majú spoločného menovateľa. A tým je Česká podnikateľská poisťovňa, ktorá je jasným, a možno pre rad nezasvätených, prekvapivým víťazom tohtoročnej Poisťovne roka. Iste nie náhodou sa stal jej generálny riaditeľ Jaroslav Besperát aj nedávnym držiteľom ocenenia „Poisťovák roka". Celý tím pod jeho vedením už po niekoľko rokov systematicky buduje kvalitnú podporu pre maklérov a výsledky sú teraz vidieť nielen v raste poistného, ​​ale aj v poradí našej ankety.

IMG_5257

Ocenenie Osobnosť Poistného trhu získal nestor českého maklérstva pán Zdeněk Voharčík. Ako by ste okomentovali toto rozhodnutie?

Som veľmi rád, že na tejto voľbe sme sa celkom ľahko zhodli. So Zdeňkom Voharčíkem som vo vedení AČPM niekoľko rokov spolupracoval, a veľmi dobre tak viem, že pre celú maklérskou profesii vykonal veľa práce. Vážim si ho ako skúseného a profesionálneho odborníka, ktorý vo vedení medzinárodnej maklérskej firmy GrECo JLT prinášal do Česka toľko potrebné skúsenosti z vyspelých trhov. Rád by som mu ešte raz poďakoval za všetko, čo pre maklérov urobil.

Spoločnosť Insia, ktorú riadite, sa už po niekoľkýkrát objavila v TOP 5 ocenených maklérov. Ako je ťažké udržať sa na vrchole v tak veľkej konkurencii? Čo je pre Vás najväčšou výzvou do budúcnosti?

Jediným spôsobom, ako sa udržať medzi najlepšími, sú podľa mňa nepretržité inovácie a poskytovanie stále lepších služieb pre klientov. V súčasnej dobe výrazne investujeme do ďalšieho rozvoja našich technologických riešení, s cieľom zvýšiť efektivitu obchodníkov a skvalitniť proces pravidelného servisu pre klientov.

IMG_5183

Poisťovací makléri sú pre poisťovne hlavným partnerom v distribúcii poistných produktov. Čo by podľa Vás ešte viac pomohlo zlepšiť vzájomnú spoluprácu?

Najdôležitejšie pre úspešnú spoluprácu medzi poisťovňou a maklérom je vzájomná dôvera a pravidelná komunikácia. Obe strany do toho musia investovať úsilie a čas. Hoci sa toto zdá samozrejmé, v mnohých prípadoch stále obchod zlyháva na zlej komunikácii. V poslednej dobe získava na význame aj vzájomné prepájanie počítačových systémov maklérov a poisťovní. Poisťovňa, ktorá dokáže automatizovať rutinné činnosti, získa viac času na budovanie vzťahov s maklérmi a na rozvoj nových obchodov.

IMG_5221

Ako si myslíte, že ovplyvní nastavenú spoluprácu pripravovaná legislatíva týkajúca sa finančného poradenstva?

Novela zákona o poisťovacích sprostredkovateľoch, ktorá sa teraz prejednáva v parlamente, by mala priniesť najmä vyššiu odbornú úroveň sprostredkovateľov, čo je súčasne aj dlhodobým cieľom AČPM. V tomto zmysle by sa spolupráca poisťovní a profesionálnych poisťovacích maklérov mohla ešte viac posilniť.

Kvalita distribúcie a ochrana spotrebiteľa sú v poslednej dobe často skloňované témy. Ako je naša starostlivosť o klientov na tom v porovnaní so zahraničím? V čom vidíte zásadné rozdiely?

Medzinárodné maklérskej firmy priniesli do Česka vysoké štandardy kvality a veľkí priemyselní klienti sú po 20 rokoch rozvoja maklérov zvyknutí na špičkový servis. V tom žiadny rozdiel nevidím. Pri menších a stredných firiem máme kam rásť, avšak často záleží aj na tom, aké má daný klient priority a či dokáže kvalitnú starostlivosť poisťovacieho makléra rozoznať a oceniť. Bohužiaľ, často dostane prednosť pred službou nižšia cena.

Aké vidíte zásadné trendy vo vývoji distribučného trhu? Máte pocit, že český poistný trh ponúka dostatočné portfólio poistných produktov?

Vzhľadom k tomu, že mnoho klientov stále nemá poistené ani riziká, ktoré možno považovať za úplne základné, ako je potrebné prerušenie prevádzky, sťahovanie z trhu alebo zodpovednosť štatutárnych orgánov, dalo by sa povedať, že ponuka je dostatočná. S rozvojom technológií a prepojovaním sveta sa však objavujú stále nové riziká, napríklad počítačová kriminalita či zneužitia identity. Myslím, že pre dobrých maklérov, ktorí pre svojich klientov stále hľadajú nové možnosti ochrany pred dôsledkami rizík podnikania, sú tu skvelé príležitosti práve v týchto inovatívnych produktoch.

A na záver sa ešte nemôžem nespýtať na dizajn novej ceny, udeľovanej počas slávnostného galavečera. Páči sa vám?

Áno, páči sa mi. A mám radosť, že autor našej tohtoročnej ceny bol vybraný už druhýkrát a znova predviedol veľmi zaujímavé stvárnenie. Verím, že práve zadávaním takýchto prác nadaným mladým tvorcom nielen potešíme tých, ktorí si ceny nakoniec odnesú, ale umožníme autorom čo najviac pracovať na reálnych zákazkách, a rozvíjať tak svoj talent.

IMG_5120

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články