Viete, kde by ste mali umiestniť chladničku? Horúčavy a slnko ju môžu poškodiť


			Viete, kde by ste mali umiestniť chladničku? Horúčavy a slnko ju môžu poškodiť
13.9.2018 Škody, Poistný trh

Celé leto nám na Slovensku komplikovali život veľké horúčavy. Azda najhoršie to bolo v rozpálených panelákoch. Vysoké teploty žiaľ negatívne vplývajú aj na domáce spotrebiče.

Pokazená chladnička vás môže v horúcom počasí poriadne potrápiť a vy máte zrazu o problém navyše. „Je pravdou, že počas letných horúčav sa na nás ľudia častejšie obracali s pokazenými chladničkami. To, že chladnička málo chladí a často zapína, môže mať viacero príčin. Jednou z nich je práve príliš teplé okolie,“ vysvetľuje odborník Jozef Gibel z Fidelia Service, v ktorom sa zaoberajú práve opravou domácich spotrebičov.

Priame slnko škodí

Pri chladničke či mrazničke je dôležité, aby bola v byte či v dome správne umiestnená. Ďaleko od výhrevného telesa a v dostatočnej vzdialenosti od stien, nábytku či iných spotrebičov, aby sa zbytočne neprehrievala. „Chladničku je potrebné premiestniť na vzdušnejšie miesto a umožniť tak prúdenie vzduchu okolo kondenzátora,“ hovorí Gibel.

Vhodné nie je ani umiestnenie chladničky pri okne. Ak máte byt orientovaný tak, že väčšinu dňa cez okno svieti na spotrebič slnko, mali by ste čo najskôr zvážiť presunutie chladničky na miesto, kde ju pred slnečnými lúčmi ochránite, aspoň počas leta. Spotrebič vystavený dlhodobému priamemu slnku automaticky spustí intenzívnejšie chladenie, čo pri veľkom teplotnom rozdiele spôsobí zvýšenú spotrebu energie.

Okrem toho by sa samostatne stojaca chladnička v žiadnom prípade nemala dotýkať ani varnej zóny, rúry na pečenie či dokonca ani umývačky riadu. V prípade samostatne stojacej chladničky je tiež dôležité, aby bol odstup od steny a zadnej strany chladničky minimálne 2-3 centimetre pre dostatočné odvetrávanie.

Domáci spotrebič po záruke? Pomoc pri zmiernení škôd

Nefunkčná chladnička či mraznička vám môžu v domácnosti narobiť poriadne starosti. Aj preto je benefit pozáručnej opravy domácich spotrebičov k poisteniu domácnosti a nehnuteľnosti medzi klientmi poisťovne Groupama veľmi obľúbený.

Táto služba je zahrnutá v našich asistenčných službách a vzťahuje sa na spotrebič do 7 rokov od jeho kúpy. Ak oprava nebude možná na mieste, zabezpečíme odvoz do servisu. V prípade, že sa z ekonomického hľadiska takéto riešenie nevyplatí, poskytneme klientom finančnú kompenzáciu,“ vysvetľuje hovorkyňa poisťovne Groupama, Martina Cvachová.

Zdroj: Groupama

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS