Tvrdý Brexit? Firmy budú musieť riešiť aj zabezpečenie obchodu


			Tvrdý Brexit? Firmy budú musieť riešiť aj zabezpečenie obchodu

Na trhu badať nervozitu. Po veľkých úpadkoch špecializovaných predajcov spotrebnej elektroniky a spotrebného tovaru je teraz problematické obdobie pre veľké vydavateľstvá a zábavné domy.

Firmy na Slovensku, ktoré majú obchodného partnera vo Veľkej Británii, by si v prípade tvrdého Brexitu mali riešiť aj otázky ochrany svojho obchodného vzťahu. „V prípade tvrdého Brexitu sa naše firmy budú musieť pripraviť na realitu, ktorá tu bola pred vstupom Spojeného kráľovstva do obchodného priestoru Európskej únie,“ upozorňuje country manažér Coface Slovensko Juraj Janči.

Nadnárodná spoločnosť je globálny líder v poistení pohľadávok firiem a manažovaní ich kreditného rizika. Ako spresňuje odborník, aj už pre poistené firmy by odporúčal zabezpečiť si informácie aj o kreditnom limite partnera a pokryť si tiež riziko kurzových strát.

Hoci momentálne je obchodný a platobný styk našich firiem s britskými podľa Juraja Jančiho rovnaký, ako s akýmkoľvek iným členským štátom, na druhej strane už Coface zaznamenáva nervozitu na trhu, prameniacu z neistoty ako dopadne „rozvod“ s EÚ. „Trh v UK je rovnaký ako aj všade inde. Po veľkých úpadkoch špecializovaných predajcov spotrebnej elektroniky a spotrebného tovaru je teraz problematické obdobie pre veľké vydavateľstvá a zábavné domy,“ podotýka.

V prípade tvrdého Brexitu je potrebné sa pripraviť na zavedenie colných a pasových opatrení, ako aj na otrasenie kurzu britskej libry. „To všetko bude mať dopad na napätú ekonomiku a urýchli problémy, ktoré sa na trhu Spojeného kráľovstva ukazujú. Časť firiem už presunula výrobu mimo UK, niektoré ostávajú na domácom trhu. Podiel britského exportu do EU je 13 % z celkového exportu, čo predstavuje 8 % z HDP,“ spresňuje Juraj Janči.

Aj preto medzi základnými odporúčaniami pre slovenské firmy, ktoré budú aj po prípadnom tvrdom Brexite obchodovať s britskými, je preveriť si odberateľa, respektíve poznať jeho bonitu pred tým, než nadviažu obchodný vzťah. „A aj pokiaľ sú firmy poistené, dať na odporučenie poisťovne a zabezpečiť si informácie o kreditnom limite a bonite odberateľa. Odporúčame rovnako si pokryť aj riziko kurzových strát,“ radí country manažér Coface Slovensko Juraj Janči.

Zdroj: Coface

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články