Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) pri kontrole nitrianskej cestovnej kancelárie Hechter Slovakia zistila, že od 15. júna tohto roka táto nemá uzatvorené takéto poistenie, ani bankovú záruku. Keďže predávala dovolenky aj po tomto termíne, zakázala jej predaj zájazdov.
Cestovná kancelária mala pôvodne uzatvorené poistenie s Allianz Slovenskou poisťovňou na celý tento rok. Poisťovňa im však zmluvu vypovedala. „Podľa nás je táto zmluva vypovedaná neoprávnene, ale o tom rozhodne súd," uviedol konateľ firmy Robert Žember. Firma totiž už podala žalobu na súd, ktorý by mal o tomto spore rozhodnúť.
Prisľúbená banková záruka pre prípad úpadku
„Dnes, najneskôr v ďalší pracovný deň budeme mať papier o bankovej záruke," dodáva konateľ firmy.
Cestovné kancelárie totiž musia mať podľa zákona uzatvorené buď poistenie insolventnosti, alebo bankovú záruku pre prípad úpadku. Tieto zábezpeky slúžia na to, aby sa mal dovolenkárom v prípade úpadku z čoho vyplatiť návrat domov zo zájazdu, prípadne, aby sa im mali z čoho vrátiť peniaze za kúpené zájazdy.
Platili poisťovni s omeškaním. Výpoveď ich aj tak prekvapila
Robert Žember priznal, že cestovná kancelária uhradila poisťovni niektoré platby s omeškaním. „Áno porušili sme našu zmluvu tým, že sme meškali s platbou. Ale nie je medzi dobrými obchodnými partnermi zvyklosťou, aby vypovedali zmluvu," dodal.
S poisťovňou pritom cestovná kancelária podľa Žemberu spolupracovala dlhé roky, sú v dobrej finančnej kondícii a majú uhradené všetky svoje záväzky. Dovolenky ľudí podľa neho nie sú nijako ohrozené, cestovná kancelária totiž naďalej normálne funguje.
Keďže je uprostred sezóny, dovolenkári priebežne odlietajú na zájazdy a prilietajú z nich. Cestovná kancelária okrem už prisľúbenej bankovej záruky rokuje s ďalšou poisťovňou o uzatvorení príslušného poistenia.
Čo na to dotknutá poisťovňa?
Allianz Slovenská poisťovňa v reakcii pre agentúru TASR uviedla, že poistná zmluva so spoločnosťou Hechter Slovakia bola vypovedaná v súlade s platnou poistnou zmluvou a všeobecnými poistnými podmienkami z dôvodu opakovaného neplnenia si zmluvných povinností voči poisťovni.
„Zmluva so spoločnosťou Hechter Slovakia bola vypovedaná v súlade so všetkými poistnými podmienkami pre opakované neplnenie si zmluvných povinností voči našej spoločnosti," povedala Helena Kanderková z oddelenia externej komunikácie poisťovne.
Slovenská obchodná inšpekcia reaguje:
Rozhodnutie, či nastúpiť na kúpený zájazd s danou cestovnou kanceláriou, je podľa Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) na zvážení samotného spotrebiteľa. Cestovná kancelária by však podľa inšpekcie mala v rámci zákonných a zmluvných povinností, a tiež s prihliadnutím na svoje dobré meno včas a riadne informovať ľudí o tom, či im v súvislosti so zájazdom nehrozí riziko.
Napríklad týkajúce sa reálneho zabezpečenia zaplatených služieb, prípadne dopravy na miesto a z miesta pobytu. „V prípade neposkytnutia zmluvne dohodnutých služieb sa môže spotrebiteľ domáhať náhrady škody v súdnom konaní," priblížila hovorkyňa SOI Danuša Krkošová.
Podľa inšpekcie je pritom na samotnej cestovnej kancelárii, keďže v tomto čase nespĺňa zásadnú zákonnú povinnosť voči klientom, aby zaujala ústretový postoj voči spotrebiteľom v prípade ich individuálnych požiadaviek. „Správanie cestovnej kancelárie voči jej klientom v tejto závažnej situácii bude brať do úvahy aj Slovenská obchodná inšpekcia pri svojich ďalších krokoch v rámci prebiehajúcej kontroly," avizovala Krkošová.
Komentáre
Pridať komentár