Zmeniť život klienta k lepšiemu, bezstarostnejšiemu. O to nám ide


			Zmeniť život klienta k lepšiemu, bezstarostnejšiemu. O to nám ide
16.10.2017 Poistný trh, Produkty

Ponúkať to, čo majú iné poisťovne na tunajšom trhu, nie je veľmi inovatívne. Poistné produkty by mali mať nadštandardnú pridanú hodnotu, zaujímavú a prínosnú pre individualizované potreby klienta.

Ako tvrdí v rozhovore Marcel Lőrinc, riaditeľ Úseku stratégie a vývoja produktov Wüstenrot poisťovne i Wüstenrot stavebnej sporiteľne, správne zvolené poistenie má ľuďom slúžiť ako takzvaná záchranná sieť pre akúkoľvek životnú situáciu, ale pomôcť mu aj v každodennom živote.

Marcel_Lorincz_Wuestenrot

Vy ako poisťovňa sa dlhodobo zameriavate hlavne na pridanú hodnotu vašich produktov. Teda nie nejaké klasické poistné produkty, ktoré má každý, ale idete ruka v ruke s dobou...
Značka Wüstenrot je všeobecne známa tým, že prichádza s inováciami, ktoré v tom najlepšom slova zmysle prekvapia trh a prinášajú novinky a výhody pre klienta. Budeme v tejto línii pokračovať aj do ďalších mesiacov, pretože sme radi iní.

Konkurenčný boj je na Slovensku veľmi silný a ponúkať to, čo ostatné poisťovne, nevnímame ako veľmi perspektívne. Zameriavame sa najmä na klientov, ktorí majú snahu rozmýšľať inak. Majú záujem využívať jednoduchosť, transparentnosť a zrozumiteľnosť našich produktov. Ide nám o to, aby im tieto produkty slúžili vždy k plnej spokojnosti a pomáhali im v bežnom živote.

Smerujú produktové trendy k istému nadštandardu aj v rámci poistenia?
V súčasnosti je trendom byť tak trochu anonymnými v bežnom živote. Neustále online komunikujeme cez sociálne siete, dohodnete si virtuálne stretnutie s potenciálnymi priateľmi na facebooku, online komunikácia je súčasťou našich životov. No pokiaľ dôjde k nejakej zložitejšej situácii v praxi, zvyčajne v nej ostávame sami a musíme ju riešiť. Vidíme to napríklad, ak niekto odchádza do cudzieho mesta za prácou.

Nikoho tam reálne pozná, hoci cez sociálne siete má desiatku priateľov. Pokiaľ sa ocitne v takejto situácii, musí riešiť otázky spojené s bývaním, sťahovaciu službu, potrebuje zabezpečiť drobné služby v novej domácnosti, či nájsť si vhodného lekára. Cez sociálne siete síce dostane nejaké odporúčania či referencie od známych, ale v skutočnosti je rozhodnutie len a len na ňom.

My vo Wüstenrote im chceme byť aj v tomto smere nápomocní. Chceme sa viac orientovať na pridanú hodnotu formou služieb, nakoľko si myslíme, že to správne poistenie má slúžiť ako takzvaný záchranná sieť pre akúkoľvek životnú situáciu.

Máme záujem sa v spolupráci s našou stavebnou sporiteľnou orientovať nielen na služby v oblasti bývania, ale aj na rôzne životné situácie, do ktorých sa klient môže dostať. Naším zámerom je orientácia na kvalitné doplnkové asistenčné služby pre klientov, uľahčenie chodu domácnosti a ponuka produktov, ktoré prinesú jeho majiteľovi zjednodušenie života. Veríme, že našich zákazníkov potešia.

Budete zrejme musieť rozširovať aj okruh spolupracovníkov, asistenčných služieb, ktoré vlastne toto všetko budú vedieť zabezpečiť...
Áno, samozrejme, to je pre kvalitné služby dôležité. Momentálne rokujeme s viacerými asistenčnými spoločnosťami a na základe toho sa budeme snažiť vybrať len tie najlepšie služby na trhu od tých najlepších. Tých, ktorí skutočne rozumejú svojmu remeslu a vedia zákazníkom poskytovať nemalú pridanú hodnotu. Ide nám o to, poskytovať klientom vysoko nadštandardné služby.

To sa však zvykne v praxi chápať ako niečo, za čo si treba aj nadštandardne priplatiť, teda určené pre luxusnejšiu klientelu. To však nie je tento prípad. Nadštandard neznamená, že sa premietne do nejakých výrazne vyšších cien poistného, práve naopak. Zákazník nemusí mať množstvo poistiek rôzne druhu, stačí, ak si zvolí tu správnu a bude mať kryté pomerne široké zastúpenie poistných rizík v jednom poistení.

Čiže, klient dostane za dobrú cenu vlastne nadštandard, s ktorým sa na domácom trhu doteraz nestretol?
Presne tak. Prinášame inšpirácie z rôznych krajín a snažíme sa ich zaviesť aj doma. Slovensko je zaujímavé malým poistným trhom, ale ten je tu veľmi dynamický. Preto, aby sme sa vyrovnali službám poskytovaným v zahraničí, musíme neustále inovovať v prospech našich spotrebiteľov. Inšpirácie pochádzajú väčšinou z Česka, Nemecka či Veľkej Británie, prirodzene, prvotný nápad musíme prispôsobiť zvyklostiam tunajších zákazníkov a ich mentalite.

Ktorým vašim poistným produktom sa najviac darí v posledných rokoch a čomu to pripisujete? Úspešný v prvých dvoch kvartáloch tohto roka ste najmä v úveroch a neživotnom poistení...
Jedným z našich najobľúbenejších produktov neživotného poistenia je povinné zmluvné poistenie. V tomto smere sme priniesli úplne inú segmentáciu tohto produktu, ako naši konkurenti. Povinné zmluvné poistenie od Wüstenrotu je výhodnejšie vďaka našej kategorizácii motora podľa výkonu a nie podľa objemu. Klient získa tiež vernostné zľavy vo výške 5 alebo 10 percent podľa počtu uzatvorených zmlúv v celej skupine Wüstenrot, nadštandardné asistenčné služby zdarma a bonus päť percent pre klientov bez poistnej udalosti.

Klienti poisťovne dokonca získavajú veľmi atraktívne zvýhodnenia v stavebnej sporiteľni, napríklad v podobe 90% zľavy z poplatku za uzatvorenie zmluvy o stavebnom sporení. Radi by sme prišli na trh aj s ďalšími novinkami. V rámci životného poistenia sa teší veľkej obľube aj naše investičné životné poistenie pre zdravie a dôchodok, rizikové životné poistenie Wariabil, a konzervatívni klienti vysoko oceňujú aj možnosť uzavretia si kapitálového poistenia, ktoré mnohé poisťovne už vylúčili zo svojej produktovej ponuky.

Pokiaľ ide o produktovú stratégiu, v čom sú špecifiká poistného trhu na Slovensku v porovnaní s inými krajinami?
V rámci neživotného poistenia sme na Slovensku prežívali veľmi turbulentné obdobie, kvôli 8-percentnému odvodu. Zvolili sme stratégiu, že pri niektorých typoch poistenia hradíme za klientov tento odvod my, čiže ceny sme celoplošne nezvyšovali. K prípadnému zvýšeniu cien vždy pristupujeme veľmi citlivo, s ohľadom na klientov.

Snažíme sa im poskytovať jednoduché, zrozumiteľné a transparentné produkty, bez skrytých podmienok. Nechceme ponúkať pripoistenia, ktoré sa dotýkajú len jedného z milióna prípadov, ale ponúkame komplexné krytie v rámci všetkých produktov, a to za transparentnú a férovú cenu. Našou prioritou je naučiť ľudí premýšľať o svojom zdraví i živote dlhodobo trochu inak.

Veľa sa hovorí o online, teda elektronickom dojednávaní poistenia. Aké inovácie v tomto smere ste zaviedli?
Ako jedna z prvých poisťovní spúšťame online životné poistenie. Doteraz sme online ponúkali len neživotné poistenie, takže v tomto zmysle to je pre klientov prelomová novinka. Dokonca pripravujeme aj ocenenie zdravotného stavu klienta na diaľku, čiže klient si bude môcť toto poistenie uzatvoriť v pohodlí domova.

Samozrejme, aj pre našich externých spolupracovníkov prinesieme pár noviniek, čo sa týka uzatvárania životného poistenia bez papiera. Chceme byť ekologickejší, rýchlejší, aj jednoduchší ako doteraz, a preto neustále vylepšujeme naše procesy. Prirodzene, pri niektorých typoch produktov je nutná pomoc interných či interných poradcov, napríklad pri poistení podnikateľov, poistení bytových domov, prípadne pri niektorých náročnejších úveroch vo Wüstenrot stavebnej sporiteľni.

Nevylučujeme však, že trendy budúcnosti smerujú k spusteniu virtuálnej pobočky pre klientov, kde by robot-operátor prostredníctvom videochatu poskytoval klientom služby na mieru.

Čo chystáte v rámci produktovej stratégie do ďalších mesiacov – v čom budú vaše priority? 
Máme záujem úspešne zaviesť niektoré novinky do praxe. Spoločne s predstavenstvom našej poisťovne pripravujeme stratégiu na najbližšie obdobie. V súčasnosti sa snažíme najmä o inovácie zamerané na úvery v stavebnej sporiteľni, na produkty poistenia nehnuteľností i bývania ako takého, a tiež na podporu životného poistenia.

Zdroj: oPoistení.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články