Eric Smith, Swiss Re Americas: Málo obslúžené trhy priamo volajú po inováciách


			Eric Smith, Swiss Re Americas: Málo obslúžené trhy priamo volajú po inováciách
14.1.2015 Poistný trh

„Podpoistenie obyvateľstva a medzery na trhu predstavujú obrovský potenciál pre inovátorski zameraných hráčov, ochotných čeliť výzvam v podobe nových príležitostí, ktoré vyzerajú zdanlivo stratovo,“ tvrdí Eric Smith, CEO amerického zastúpenia najväčšej zaisťovne na svete. Kľúčová je ale schopnosť získať prístup k trhom pomocou online distribučných kanálov.


Príležitosť č. 1: Prehliadané trhové segmenty


Príkladom takýchto trhov je životné poistenie pre stredne príjmové rodiny v USA, domnieva sa šéf Swiss Re Americas. „Toto je jedna z oblastí, ktorá dnes priamo volá po inováciách. Tento segment trhu je nedostatočne obslúžený a málo vyťažovaný, "oznámil Smith účastníkom sympózia  Entrepreneurial Insurance, venovanému podnikaniu v poisťovníctve, ktoré sa konalo v Dallase v septembri tohto roku.

Keď sa pozrieme na životné poistenie v USA a na domácnosti s ročným príjmom od 40 000 do USD 90 000, nie je tu už nikto, kto by sa im sústavne venoval a to aj napriek tomu, že práve tieto domácnosti tvoria väčšinu. Existujú síce produkty, ktoré sú cenovo dostupné, však stredne príjmové rodiny ich nekupujú, pretože nikto o tom s nimi nehovorí a nikomu sa doteraz nepodarilo vymyslieť vhodný spôsob, ako tieto produkty efektívne predávať online, "dodáva Eric Smith.

Samotní spotrebitelia pritom nemajú problém s vykonávaním finančných transakcií online, napríklad najmä pokiaľ ide o dohodnutie autopoistenia či o služby internetového bankovníctva. Odvetviu životného poistenia ešte stále chýba digitálny kanál pre poskytovanie služieb zástupcom strednej triedy.

Veľkou výzvou pre poisťovníctvo je nájsť spôsob ako sa spojiť s tými zákazníkmi, ktorí nedostávajú adekvátnu starostlivosť a ktorí nie sú dostatočne obslúžení ... Ako je osloviť? Ako prinútiť týchto ľudí, aby si kúpili produkt, ktorý skutočne potrebujú, ktorý je cenovo dostupný, ale o ktorom bohužiaľ nemajú žiadne povedomie?,“ pýta sa Eric Smith.


Príležitosť č. 2: Múdre komunikačné zariadenia


Malé a stredné podniky (SME) ako na vyspelých, tak aj rozvíjajúcich sa trhov, predstavujú zaujímavú príležitosť pre podnikavých hráčov, ktorí dokážu osloviť zákazníkov pomocou digitálnych kanálov. Napríklad, jedným z klientov spoločnosti  Swiss Re je kolumbijská poisťovňa. Tá sa rozhodla prísť s nevšedným prístupom, ako získať a udržal svoj podiel na trhu.

Keď generálny riaditeľ tejto poisťovne objavil prehliadané segmenty, uvedomil si, že v rýchlo rastúcej krajine pôsobí desiatky tisíc malých a stredných podnikov, ktoré nikdy neboli poistené. Tento generálny riaditeľ sa rozhodol ponúkať ucelené SME balíčky pre túto novú generáciu podnikateľov pomocou digitálnych kanálov a chytrých zariadení.

Práve takto je potrebné to celé uchopiť. Pochopil, ako na to a vie presne, že to funguje. Pochopiteľne, ide o spojenie virtuálne v rámci online komunikácie, aj o tradičné infolinky. Vie ale tiež, že týmto spôsobom možno vybudovať obrovskú základňu desiatok tisíc malých podnikov, ktoré jedného krásneho dňa, určite nie všetky ale určitá časť, sa veľkostne dostane na ďalšiu úroveň a premení sa ďalej vo stredné podniky. Niektorým šťastnejším sa dokonca podarí dorásť do veľké spoločnosti,“ tvrdí ďalej Smith.

V krajinách ako Kolumbia sú ľudia nesmierne lojálni voči všetkým, kto im pomohol v ťažkých časoch. „Všetkým dnes uniká ten fakt, že novovznikajúce firmy a poistenci už bežne vlastné múdra zariadenia, všetky tie tablety, chytré telefóny, atď. A je de facto jedno či sú fyzicky v strednej Amerike, Brazílii, Kolumbii či Indonézii. Prakticky všetky tieto firmy, ak múdre zariadenia ešte dnes nepoužívajú, tak je do dvoch rokov určite budú mať,“ dokresľuje Eric Smith.

Príležitosť č. 3: Mikro poistenie


Ďalšie témy, ako napríklad mikro poistenie a mikro pôžičky, môžu zohrať dôležitú úlohu na rýchlo rastúcich a rozvijících sa svetových trhoch. Práve toto sú oblasti, na ktoré sa sústreďujeme vo Swiss Re", hovorí Swiss Re Americas. Zároveň si ale tiež myslí, že tieto témy budú hrať oveľa väčšiu úlohu na takom trhu ako sú Spojené štáty. Prečo? Práve tam nájdeme teraz veľa mladých ľudí bez práce a veľké spoločnosti už nedokážu vytvárať potrebný počet pracovných miest.

Veľký počet takto nezamestnaných ľudí, ktorí dnes nemajú prácu, sa budú musieť nejako zamestnať. Urobia to zrejme tak, že zamestnajú sami seba a začnú podnikať na vlastnú päsť. Budú sa musieť stať podnikateľmi a prísť s niečím na trh. Mnohí to skúsi a urobia. V tejto súvislosti by práve mikro pôžičky mohli pomôcť začínajúcim podnikateľom v rozbehu biznisu. Zistili sme, že mikro poistenie možno s mikro pôžičkou úspešne kombinovať, "uzavrel Eric Smith.

 

Zdroj: insurancejournal.com
Autor: oPojištění.cz

Zdroj: oPojištěni.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články