Wüstenrot poisťovňa: Neustále vylepšujeme náš online svet. V prospech maklérov i klientov


			Wüstenrot poisťovňa: Neustále vylepšujeme náš online svet. V prospech maklérov i klientov

Zmluva uzatvorená online do pár minút a elektronický prístup do systému. Jednou z posledných noviniek Wüstenrotu je projekt „bezpapierová spoločnosť".  Ako funguje online komfort pre klientov i sprostredkovateľov? 

Rozvoj elektronickej komunikácie je na v posledných rokoch na vzostupe. Vo Wüstenrote pripravujú aktuálne  klientsky portál, aby klientom umožnili nielen elektronicky zmluvy uzatvárať, ale aby mali k dispozícii kedykoľvek a odkiaľkoľvek informácie o svojich zmluvách s celou históriou. Na portáli oPoistení.sk sme sa tieto novinky zaujímali viac a spýtali sme sa v rozhovore Wüstenrot expertov, na čo kladú najväčší dôraz v rámci online trendov.

 

Za posledné mesiace ste sfinalizovali bezpapierovú komunikáciu v rámci Wüstenrotu – na čom si v tomto prípade zakladáte a čo sa vám osvedčuje v praxi? Prezraďte nám o tom niečo viac?
Projekt „bezpapierová spoločnosť" sme realizovali v oboch spoločnostiach, Wüstenrot poisťovni a Wüstenrot stavebnej sporiteľni. Úspešne ukončený bol v roku 2015. Manažment dokumentov dostal v oboch spoločnostiach veľkú technickú podporu vo forme nových skenerov, zavedením nového registratúrneho systému a nových monitorov pre zamestnancov, ktorí s elektronickými spismi pracujú.

V súčasnosti je už každý doručený listinný záznam spracovaný (naskenovaný a indikovaný) a v rámci Wüstenrotu distribuovaný výlučne elektronicky. To znamená, že na všetkých miestach od Bratislavy až po Košice sú dokumenty pre poradcov a klientov kedykoľvek dostupné k nahliadnutiu a nie je viac potrebné posúvať ich v papierovej forme v rámci firmy alebo v rámci Slovenska.

To má priamy dosah aj na potrebu skladovacích priestorov, a keďže každý spis zakladáme v elektronickej forme, výrazne to zefektívňuje procesy pri správe a likvidácii, čo priamo pozitívne pociťujú naši klienti.

Tento projekt pripravil podmienky na rozširovanie komfortu aj pre našich finančných sprostredkovateľov vo forme Wüstenrot odbytového portálu. Prostredníctvom neho už s nami poradcovia môžu cez udelené prístupy elektronicky nielen komunikovať, ale majú aj možnosť náhľadu do vlastného portfólia zmlúv.

Následným krokom, ktorý pripravujeme, bude Wüstenrot klientsky portál, aby sme klientom umožnili nielen elektronicky zmluvy uzatvárať, ale aby mali k dispozícii (kedykoľvek a odkiaľkoľvek) informácie o svojich zmluvách s celou históriou.

Veľa energie ste investovali do rozvoja vlastnej odbytovej siete – makléri majú prístup k elektronickým dátam, ale aj k online províznemu zúčtovaniu. Aké vaše technologické vychytávky pre nich majú pri komunikácii s nimi najväčší význam?
Spolupráca s maklérmi je pre nás dôležitá, preto nám záleží aj na zefektívňovaní komunikácie s týmito obchodnými partnermi prostredníctvom elektronických kanálov. Najväčší význam malo pre maklérov spustenie online predaja produktov neživotného poistenia, konkrétne PZP a KASKO. Online predaj prispel k nárastu predaja spomínaných produktov a zároveň k zníženiu chybovosti pri uzatváraní nových obchodov.

Aktuálne ponúkate klientom 5 produktov online poistenia (cestovné poistenie, PZP, individuálne zdravotné poistenie, poistenie právnej ochrany, poistenie zodpovednosti pri výkone povolania). Ako sa vám tieto aplikácie osvedčujú v praxi a o čo je z pohľadu klientov najväčší záujem?

Spomínané aplikácie sa naozaj prínosné. Wüstenrot poisťovňa každoročne eviduje percentuálny nárast podielu poistných zmlúv uzatvorených online. Klienti radi využívajú možnosť uzavretia si poistenia cez internet, teda priamo z pohodlia domova.

Túto modernú a rýchlu formu uzavretia poistenia preferujú klienti predovšetkým pri PZP (povinnom zmluvnom poistení) a cestovnom poistení (ktoré je možné uzavrieť s okamžitou platnosťou, čo je veľká výhoda, ak si na poistenie klient spomenie takpovediac na poslednú chvíľu).Aktuálne je v tomto roku takmer 50 % poistných zmlúv uvedeného typu uzavretých online.

Ide o jednoduché a prehľadné poistné produkty, ku ktorým klienti nepotrebujú vysvetlenie zo strany pracovníka poisťovne, resp. finančného sprostredkovateľa. Naopak, produkty napríklad z oblasti životného poistenia, ktoré sú náročnejšie na uzavretie, si vyžadujú priamu konzultáciu s odborníkom (preto nefigurujú v ponuke online poistných produktov).

Na webe ste zaviedli v rámci novej legislatívy ESIS formulár pre maklérov, kde sa musia prihlásiť svojimi prihlasovacími údajmi. Aké máte k tomu ohlasy z praxe a čo tím makléri i klienti získali? 
Záleží nám na tom, aby klient dostal už v prvej fáze obchodného rozhovoru všetky potrebné informácie o produkte a podmienkach. Rozhodli sme sa preto ESIS formulár a teda obchodné podmienky komunikovať transparentne už pri podaní úverovej žiadosti (ktorú v prípade maklérskeho obchodu kompletizuje za klienta maklér).

Z uvedeného dôvodu má maklér možnosť prihlásenia sa a online prístupu do aplikácie – ESIS formulár (ten je nutné vypĺňať pri všetkých zmluvách), a tak maklér a klient získajú hneď v úvode potrebné informácie o podmienkach predmetného obchodu.

Jedným z možných budúcich trendov v poisťovníctve je tzv. cross-selling, teda ponuka poistenia pre klienta a s ním súvisiace pripoistenia pre jeho životné potreby. Ste na to vo vašej poisťovni pripravení a kde vidíte ten priestor na rast v budúcich mesiacoch? 
Cross-selling je súčasným trendom nielen v poisťovníctve, ale aj v bankovníctve. Tým, že spoločnosť Wüstenrot pôsobí na Slovensku, aj ako poisťovňa, aj špecializovaná banka, naše možnosti sú väčšie. V rámci finančného trhu je už bežné, že pri uzavretí ďalšieho poistného produktu dostane klient vernostnú zľavu, podobne pri využívaní viacerých produktov v banke.

Už také samozrejmé nie je, aby klient, ktorý má úver alebo stavebné sporenie, na základe toho dostal zľavu pri uzavretí poistenia. Vo Wüstenrote takúto výhodu má. Dokonca niektoré typy poistenia či pripoistenia sú k vybraným produktom úplne zdarma. Na podobných službách s pridanou hodnotou pre klienta si spoločnosť zakladá a je predpoklad, že takéto benefity budú pútavé pre klientov aj do budúcna.

Wüstenrot poskytuje už teraz pri mnohých finančných produktoch vernostnú zľavu, nejakú výhodu alebo benefit, ak klient uvažuje nad kúpou novej služby či produktu. A popritom zisťujeme nové možnosti ako cross-selling viac podporovať.

Zdroj: oPoistení.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články