Keďže mnoho Slovákov pri uzatvorení zmluvy neuviedlo mailovú adresu, prípadne ju nezaktualizovalo, skupina AXA im ich zaslala výnimočne aj v papierovej forme. Týmto proklientským krokom zároveň opäť vyzýva svojich klientov, aby si skontrolovali svoje údaje v zmluve a doplnili svoj kontaktný email. Podobné zmeny sa čoskoro dotknú aj 2. piliera.
Úprava legislatívy, ktorá vstúpila do platnosti 1. januára 2019, sa vzťahuje na výpisy z doplnkového dôchodkového sporenia za rok 2018. Skupina AXA sa rozhodla urobiť tento rok výnimku a klientom, ktorí si neaktualizovali svoje údaje, zaslala tento rok ešte výpis v papierovej forme. ,
,Pre správne doručovanie elektronických výpisov z 3. piliera je dôležité, aby si klienti skontrolovali a najmä zaktualizovali údaje, ktoré zadali pri zakladaní zmluvy. Mnohí klienti žiadnu e-mailovú adresu neuviedli, prípadne je neplatná alebo dlhodobo nepoužívaná. Preto chceme našich klientov požiadať, aby si našli pár minút a venovali ich kontrole údajov v zmluve,“ hovorí Peter Socha, zástupca generálneho riaditeľa skupiny AXA pre Slovensko a Českú republiku.
Klienti tak môžu urobiť viacerými spôsobmi. Najjednoduchší spôsob je nahlásiť tieto zmeny na AXA linku (02 – 2929 2929). ,,Skontrolovať si svoje údaje v zmluve môžu klienti aj prostredníctvom svojho prístupu na osobný účet Moja AXA, ktorý má zriadený každý klient,“ vysvetľuje Pavel Trávnik, vedúci úseku administratívy fondov pre Slovensko a Českú republiku. Kontrolu alebo samotnú zmenu údajov môžu vykonať priamo tu.
V minulých dňoch zasielali dôchodkové spoločnosti svojim klientom aj výpisy z 2. dôchodkového piliera, ktorého sa bude týkať podobná zmena. Klienti si ich ešte často zamieňajú, a preto je možné, že sa spoliehajú na papierovú podobu výpisu, prípadne zmeny nezaregistrovali.
,,Ak ste vstúpili do druhého piliera, vaše odvody odchádzajú do Sociálnej poisťovne a tá ich následne rozdelí. Časť si ponechá a vypláca z nich súčasné dôchodky, druhú časť posiela dôchodkovej správcovskej spoločnosti (DSS), s ktorou máte uzavretú zmluvu. Je to dobrovoľný pilier, avšak ak ste tam raz vstúpili, vystúpiť už nemôžete,“ vysvetľuje rozdiel medzi 2. a 3. pilierom Maroš Ovčarik z portálu Finančnýkompas.sk.
,,Tretí pilier je najčastejšie spojený s tým, že časť príspevku si platí zamestnanec sám a druhú časť mu prispieva zamestnávateľ. Tento pilier je úplne dobrovoľný, okrem ľudí, ktorí vykonávajú rizikové práce,“ hovorí Maroš Ovčarik.
Komentáre
Pridať komentár