Rapid life poškodzovanie klientov nepriznáva. Obviňuje NBS


			Rapid life poškodzovanie klientov nepriznáva. Obviňuje NBS
26.4.2017 Poistný trh

Rapid life životná poisťovňa na svojom webe vyjadrila ľútosť nad tým, v akej situácii sa ocitla časť jej klientov a plne ich chápe. Za všetko viní regulátora a jeho kroky, ktoré poškodzujú ju aj spotrebiteľov...

Súčasný stav je však podľa Rapid lie nespochybniteľne dôsledkom konania Národnej banky Slovenska (NBS), ktorá im svojou činnosťou spôsobila vysokú škodu. „Skonštatoval to okresný aj krajský súd a ich právoplatné rozsudky sú jediné relevantné v danej veci,“ uvádza firma.

Životná poisťovňa obviňuje Národnú banku Slovenska

Rapid life sa snažila tejto situácii predísť už pred rokom a opakovane vyzvala NBS a jej guvernéra na rokovanie. „Ten však do dnešného dňa v rozpore so zákonom ignoruje rozsudky súdov i naše výzvy. Klienti sú v neistote, pretože nám NBS dlhuje peniaze a jej  predstavitelia odmietajú uznať, že banka pochybila a ignorujú právoplatné rozhodnutie súdu,“ píše sa na v stanovisku firmy.

Namiesto urovnania sporu a úhrady škody sa NBS rozhodla eskalovať situáciu a zverejnila negatívnu správu o našej spoločnosti, čím chce zrejme v rozpore s jej úlohami vyvolať paniku, destabilizovať trh a ešte viac nás poškodiť,“ dodáva Rapid life.  Zároveň ho vyzývajú, aby guvernér zaplatil priamo aspoň klientom, ktorých vystavil do pozície rukojemníkov. „Súčasne dávame verejný prísľub, že financie, ktoré NBS klientom zaplatí, jej neskôr započítame,“ tvrdí firma.

Regulátor avizuje desiatky podaní od klientov

Národná banka Slovenska (NBS) v poslednom období zaznamenala výrazný nárast počtu podaní klientov poisťovne Rapid life životná poisťovňa. Klienti poisťovne sa  podľa nej sťažujú najmä na to, že poisťovňa s nimi nekomunikuje a nevypláca im poistné plnenia, odkupnú hodnotu alebo mimoriadne poistné, a to napriek tomu, že jej doložili všetky potrebné a poisťovňou požadované doklady. 

Regulátor prízvukuje, že aj napriek sporom poisťovňa „nie je oprávnená prerušiť prebiehajúcu likvidáciu poistných udalostí a prestať vyplácať poistné plnenia dohodnuté v poistných zmluvách len z dôvodu, že sama nadobudla pochybnosť o platnosti poistných zmlúv“. 

Postup poisťovne v tomto ohľade (prerušenie prebiehajúcich vyšetrení poistných udalostí resp. aj ukončených vyšetrení, nevyplácanie poistného plnenia z dôvodu pochybností o platnosti poistných zmlúv) je absolútne neopodstatnený, nemá zákonný ani zmluvný základ. „Popísané konanie poisťovne orgán dohľadu považuje za účelové s úmyslom vyhýbať sa plneniu svojich zmluvných záväzkov."

Na spory nesmie doplácať spotrebiteľ

Regulátor upozorňuje spotrebiteľov na to, že vo zverejnenom predbežnom opatrení sú odkazy na viaceré súdne rozhodnutia, ktoré sa týkajú individuálnych spotrebiteľských sporov voči Rapid life životná poisťovňa. „V týchto konaniach sa súdy zaoberali zmluvným vzťahom medzi poisťovňou a spotrebiteľmi najmä vo vzťahu k tomu, či poistné zmluvy boli platne ukončené jednostranným úkonom poisťovne. Súdy v citovaných rozhodnutiach dospeli k záveru, že právny úkon, uzavretý účastníkmi konania, t.j. poistná zmluva, je riadny a platne uzavretý, a to napriek tomu, že poistné nebolo vypočítané v súlade s poistno-matematickými metódami,“ uzatvára vo svojom stanovisku Národná banka.

Zdroj: oPoistení.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Opravdu?

String,  27. 4. 2017

Je to pravda?

RSS