Pre TASR to uviedol predseda predstavenstva Asociácie finančných sprostredkovateľov a finančných poradcov (AFISP) Martin Lancz.
Klienti majú k dispozícii mobilné aplikácie so službami, sú v nich uložené všetky zmluvy a kontaktné údaje. „Cez aplikáciu môžu nahlasovať poistné udalosti, porovnávať finančné produkty, a podobne. V styku s klientom sa využívajú aj chatboty (počítačové programy, ktoré sú určené na automatizovanú komunikáciu)," priblížil predseda predstavenstva asociácie.
Sprostredkovatelia komunikujú s finančnými inštitúciami online cez webservisy. „Takáto forma prináša aj vysokú bezpečnosť ochrany dát pred zneužitím," povedal.
Mohlo by vás zaujímať: Európska smernica IDD zharmonizovala trh, ale výrazne zvýšila byrokraciu
Sektor poisťovníctva podľa neho flexibilne reaguje na potreby trhu. V súčasnosti väčšina mladých ľudí rieši aj svoje finančné potreby pomocou smartfónov a aplikácií. „To, čo kedysi trvalo týždne a mesiace, vybavíte za pár hodín," poukázal na využitie moderných technológií.
Mohlo by vás zaujímať: Najťažší rok 2018 bol pre maklérov najúspešnejší. Trh sa profesionalizuje
AFISP dlhodobo upozorňuje na byrokratické zaťaženie. Legislatíva prikazuje sprostredkovateľom podľa nej poskytnúť klientom množstvo informácií, z ktorých sú mnohé zložité a nemajú pre nich pridanú hodnotu. Asociácia presadzuje zjednodušenie informácií a zníženie byrokratického zaťaženia, uzavrel Lancz.
Komentáre
Pridať komentár