Milan Fleischhacker, HDI Versicherung AG: Chceme sa zaradiť medzi absolútnych lídrov na trhu


			Milan Fleischhacker, HDI Versicherung AG: Chceme sa zaradiť medzi absolútnych lídrov na trhu
5.11.2013 Poistný trh

Nie je jednoduché byť najlepší. Svoje o tom vie aj RNDr. Milan Fleischhacker, riaditeľ HDI Versicherung AG, pobočky poisťovne z iného členského štátu, ktorý tvrdí:  „So všetkými produktmi, ktoré ponúkame, sa chceme zaradiť medzi absolútnych lídrov na trhu. Pre nás iná cesta ani nie je - inak by sme sa ako pobočka, v našich pomeroch s takmer neznámym brandom, nepresadili." Ich poisťovňa zvíťazila v 6. ročníku Ankety SIBAF® Award 2013 v kategórii Poisťovňa priemyslu a podnikateľov.

 

 

Zvíťazili ste v kategórii Poisťovňa priemyslu a podnikateľov, kde ste dosiahli 92,35 bodov zo 100. Čo podľa Vás najviac prispelo k vášmu úspechu - ako sa snažíte v danom segmente uspieť? Minulý rok ste boli 3. najlepšou poisťovňou, dnes ste prví...

Predovšetkým treba zdôrazniť, že v oblasti korporátneho poistenia na Slovensku nie sú problémom možnosti úpisu alebo kapacita. To, čím sa mohli poisťovne odlíšiť ešte v nedávnej minulosti, už neplatí. Je tu relevantných sedem, možno osem subjektov. Sú to všetko dcéry alebo pobočky renomovaných svetových, respektíve európskych poisťovní. Všetky z nich majú za sebou finančnú silu, disponujú zodpovedajúcim know-how, dlhodobo sa tomuto trhu venujú a Slovensko je pevnou súčasťou ich stratégie.

Nie je jednoduché byť lepší, zvlášť ak sa jedná o kritériá z pohľadu takých náročných partnerov ako sú sprostredkovatelia. Výhodou špecializovaných poisťovní alebo pobočiek je v tomto prípade ich jednoduchá organizačná štruktúra. Neriešia ťažké CRM projekty, ktorých jediným rukolapným výsledkom je neraz len honorár pre externých poradcov. Nemusia plánovať retailové kampane, nelámu si hlavu nákupom budov a umeleckých diel. Ich primárnym fokusom je poisťovanie a služby s tým spojené.

Individuálny prístup nie je iba marketingová floskula, zákazník má naozaj to šťastie občas ho zažiť na vlastnej koži. Tu nerozprávate s call centrom, ale priamo s underwriterom a likvidátorom. Každú zmluvu od prvej ponuky až po podpis je treba vybojovať a obhájiť. No a o tom, kto je najlepší, rozhodujú naozaj posledné detaily. Jeden rok sú to iní, potom zase my. HDI spravidla nemá veľa príležitostí sa vyhrievať na výslní. Takáto vec nás silne motivuje, aby sme sa pokúsili zase o kúsok zlepšiť. Aj keď to znie trochu pateticky, je to fakt.


Kam smerujú trendy v danom segmente priemyslu a podnikateľov? O čo majú klienti najväčší záujem a ako to ovplyvní podľa vás poistný trh?

Priemyselné poistenie musí ísť v stopách svojho chlebodarcu. To je trend, aj nevyhnutnosť. Momentálne sme trochu pozadu; príkladom je oblasť inovatívnych technológii alebo tiež výnimočné živelné udalosti, ako napr. nedávny výbuch islandskej sopky Eyjafjallajökull. Európski priemyselníci už neraz otvorene kritizovali neschopnosť alebo nechuť poisťovateľov preberať riziká, ktoré sú mimo doteraz používanej metodológie a nie je k nim škodová skúsenosť. Poisťovatelia sú konzervatívni, ale je iba otázkou času kedy sa aj tu prejaví tlak trhu. Úspešné, pravdaže, budú môcť byť len tie poisťovacie koncerny, ktoré rýchlo rozšíria rady o odborníkov z nových odvetví, aby technicky zvládli aj tie najkomplexnejšie riziká vyplývajúce z výroby a podnikateľskej činnosti vo všeobecnosti.

 

Aké vaše produkty či služby sú pre danú klientelu z oblasti priemyslu a podnikania najžiadanejšie?

Dlhodobo najžiadanejšie sú allriskové poistenia a naše krytie určite patrí medzi najširšie. Dobre nám ide aj zodpovednostné poistenie, kde pre nás platí – čím zložitejšie, tým lepšie. So všetkými produktmi, ktoré ponúkame, sa chceme zaradiť medzi absolútnych lídrov na trhu. Pre nás iná cesta ani nie je - inak by sme sa ako pobočka, v našich pomeroch s takmer neznámym brandom, nepresadili. To isté sa týka kvality služieb.

Produkty aktualizujeme a inovujeme, priebežne uvádzame aj nové veci. Skôr ako o fixné produkty však ide o rámec, do ktorého zasadzujeme naše riešenia. Každá poistná zmluva je v podstate originál. Čo sa týka noviniek, ak aj nejaké prídu, môže ísť len o riešenia, ktoré vznikli adaptáciou do slovenského prostredia toho, čo už je k dispozícii v zahraničí. V opačnom prípade by som viac ako nadšenie odporúčal prejaviť zvýšenú opatrnosť, minimálne v poistení priemyslu, kde zaistenie toleruje iba zavedené a transparentné krytie.

oPoisteni.sk

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články