Technológie a požiadavky zákazníkov menia budúcnosť. Automobilovej dopravy


			Technológie a požiadavky zákazníkov menia budúcnosť. Automobilovej dopravy
4.7.2013 Produkty

Podľa najnovšej štúdie „Allianz Risk Pulse”, nové technológie spôsobujú revolúciu v automobilovej doprave a bezpečnosti na cestách. Z pohľadu požiadaviek zákaznikov sú, naopak, badateľné trendy smerujúce k nižšej atraktivite individuálneho vlastníctva auta pre vysoké obstarávacie náklady a časté preťaženie dopravy.



Alternatívna doprava

Pri výbere dopravného prostriedku dnes viac ako predtým pri rozhodovaní zavážia témy ako uhlíková stopa či spoločenská zodpovednosť,” hovorí Clem Booth, člen predstavenstva Allianz SE. Najmä ľudia v mestách uvažujú čoraz viac o zdieľaní auta, využití bicykla či mestskej dopravy pri presunoch v meste alebo sa spoliehajú na donáškové služby priamo domov.

Experti na dopravu zo skupiny Allianz sa zhodujú, že tieto trendy sú viac pozorovateľné v USA alebo v Európe a je iba otázkou času, kedy sa rozšíria v Ázii, Afrike alebo Latinskej Amerike. Predaj áut v Ázii a Južnej Amerike stále raketovo rastie, čo znamená, že tieto trendy čoskoro dorazia na tieto kontinenty, konštatuje štúdia Allianz Risk Pulse. Napríklad, hlavné mesto Indonézie Jakarta, má už dnes viac ako 20 miliónov obyvateľov a boj proti dopravným zápcham v tomto meste viedol k nariadeniu, že každé auto musí mať minimálne dvoch alebo troch pasažierov.



Bezpečná jazda vďaka technológiám

Kým predaj áut v Ázii stále rastie a v Severnej Amerike je stabilný, európsky automobilový trh sa stenčuje od začiatku finančnej krízy,“ hovorí Michael Heise, hlavný ekonóm Allianz SE. Rast cien benzínu, horšia finančná situácia, ale aj ľahší prístup k alternatívnemu vlastníctvu áut a povedomie o emisiách mení v Európe a Severnej Amerike dopravné zvyklosti.

Automobilový priemysel a poisťovne sa preto v súčasnosti zameriavajú na technologické inovácie, ktoré robia šoférovanie bezpečnejším a jednoduchším. Tieto technológie zahŕňajú asistenčné systémy riadenia, telematické čierne skrinky alebo tzv. e-call, ktorý bude povinný v krajinách EÚ od roku 2015.

Autori štúdie Allianz Risk Pulse veria, že jednoduché riešenia ponúkané vďaka novým technológiam sú tymi najdôležitejšími. Napríklad zdieľanie áut sa vďaka aplikácii na smartfóny stane ľahko dostupnou možnosťou, keď aplikácia umožní určiť polohu blízkych a voľných áut.

Vedeli ste, že...


  • vyše 10-tisíc dopytov mesačne zaznamenáva aplikácia „Poistné udalosti“ na vybavovanie škôd online?

  • počas záplav v roku 2010 sme vyplatili domácnostiam vyše 30 miliónov eur?

  • v roku 2012 evidovala Allianz - SP 6 804 637 poistných zmlúv?

  • produkty Allianz - SP získali za desať rokov až 78 ocenení Zlatá minca?

  • od svojho vzniku venovala Nadácia Allianz na verejnoprospešné projekty vyše 900-tisíc eur?

Alliaz - Slovenská poisťovňa

Zdroj: Allianz - Slovenská poisťovňa

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články