Poistenie právnej ochrany je pre mnohých Slovákov tabu


			Poistenie právnej ochrany je pre mnohých Slovákov tabu
30.10.2014 Produkty

Poistenie právnej ochrany je pre mnohých Slovákov stále veľkou neznámou. Vo vyspelom svete je pritom samozrejmosťou. Vo využívaní výhod tohto poistného produktu výrazne zaostávame za krajinami Západnej Európy, ako aj za susednými štátmi. Vyplýva to z údajov poisťovne D.A.S. Rechtsschutz AG, ktorá je európskou ako aj slovenskou jednotkou v poistení právnej ochrany.

 

 

 

Zatiaľ čo v Nemecku má dojednané poistenie právnej ochrany (PPO) 44 percent tamojších rodín, na Slovenku to nie je ani 1 percento. Pre porovnanie - v susednom Rakúsku má D.A.S. 120 tisíc klientov, v Českej republike 49 tisíc, na Slovensku je to necelých 16 tisíc klientov. D.A.S. je pritom v SR dominantným hráčom v tomto segmente, keďže mu patrí 91,4 % trhu. Zvyšných 8,6 % klientov s PPO si delia ostatné poisťovne (Generali, Uniqua, Wüstenrot, Axa a Groupama).

Prečo je to tak?

„Mnohí Slováci poukazujú na korupciu v súdnictve, ťažkú vymožiteľnosť práva, tvrdia, že Slovensko nie je právny štát a že tu právo platí len pre silných a bohatých. Neustále opakovanie týchto poloprávd výrazne prispieva k negatívnemu a pasívnemu postoju k tomu, aby sa voči nespravodlivosti bránili. Nespochybňujeme, že korupcia v súdnictve existuje, že je ťažká vymožiteľnosť práva a že na ceste za spravodlivosťou sú potrebné značné finančné prostriedky. Ale chceme spochybniť to, že je to tak vždy. Preto polopravda. Naše 18 ročné skúsenosti na Slovensku hovoria niečo iné,“ tvrdí Dana Štorová, vedúci pobočky D.A.S. Rechtsschutz AG, pobočka poisťovne z iného členského štátu.

 

Nespochybňujeme, že korupcia v súdnictve existuje, že je ťažká vymožiteľnosť práva a že na ceste za spravodlivosťou sú potrebné značné finančné prostriedky.

 

 

PPO sa od bežného poistenia líši tým, že v prípade poistenia právnej ochrany klient nedostane poistné plnenie formou peňazí, ale formou právnych služieb. O právnu radu pritom môže klient požiadať 24 hodín denne 365 dní v roku. V prípade, že sa spor dostane až na súd, všetky súdne trovy uhradí za klienta poisťovňa. Množstvo klientov aj na Slovensku už takto ušetrilo stovky, ba až desaťtisíce eur pri problémoch so zamestnávateľom, poškodení auta výtlkom, či vážnej nehode v zahraničí.   

Najsilnejšia skupina poistencov D.A.S. je v produktívnom veku od 38 do 40 rokov. Znamená to, že títo ľudia majú skúsenosti so životnými problémami, vlastnia auto, nehnuteľnosť, denne nakupujú tovar, podpisujú zmluvy, sú niekde zamestnaní. Uvedomujú si potrebu ochrany svojich práv. Ako vidieť, možnosti poskytovania služieb PPO sú veľmi rozmanité. Podľa štatistík D.A.S. sa na Slovensku využíva najčastejšie pri pracovnoprávnych sporoch (nevyplatené mzdy, porušovanie zmlúv zo strany zamestnávateľov, pri ochrane spotrebiteľov  (neuznané reklamácie, či klamanie spotrebiteľov – od predaja v kamenných obchodoch, e-shopoch, cez telekomunikačné služby, až po zájazdy),  pri poistných sporoch(pochybnosti o správnom postupe zo strany poisťovne, krátenie alebo nevyplatenie poistného plnenia) a pri náhrade škody (najmä pri poškodení motorových vozidiel).

Poskytované služby PPO môžu byť prospešné pre rôzne vekové skupiny. Najstarší klient D.A.S. na Slovensku má už 88 rokov, najmladší len 18. Služby poistenia právnej ochrany od D.A.S. v privátnej sfére pritom výrazne viac využívajú muži (82 % klientov) v porovnaní so ženami (18 %). Najviac sa ľudia poisťujú v Bratislavskom kraji.

Zdroj: D.A.S. Rechtsschutz AG

Zdroj: D.A.S. Rechtsschutz AG

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS