Trendy v roku 2016: PZP sa približuje k havarijnému poisteniu


			Trendy v roku 2016: PZP sa približuje k havarijnému poisteniu
26.1.2016 Produkty, Poistný trh

Na základe zmien v zákone o povinnom zmluvnom poistení (PZP), ktoré začali platiť od 1. apríla roku 2015, poisťovne odmeňujú klientov, ktorí si jazdili predchádzajúce obdobie bez škody a naopak, cenovo znevýhodňujú klientov s viacerými poistnými udalosťami. Kam smerujú trendy v roku 2016?

 

Viac prezrádza pre portál oPoisteni.sk Jozef Belko,  konateľ spoločnosti insuria consulting a prevádzkovateľ portálov Onlineporovnanie.sk a insuria.sk. 

Odmeňovanie klientov v praxi teda funguje tak, že klient prehlasuje pri podpise zmluvy, či mal alebo nemal nejakú poistnú udalosť za posledné obdobie. Niektoré poisťovne odpúšťajú malé škody, iné vôbec, v každom prípade vodiči musia rátať s tým, že ak spôsobili škodu, cena za povinné zmluvné poistenie je vyššia ako predchádzajúce roky. Keď škodovú udalosť zamlčia, či už vedome alebo nevedome, môže sa stať, že poisťovne budú od nich požadovať finančné plnenie pri rozdiele, ktorý tam vznikol.

Trendom, ktorý na Slovensku vnímam  je, že základný produkt PZP sa rozširuje a začína sa približovať rôznymi pripoisteniami k havarijnému poisteniu. Napríklad v Anglicku či v ďalších krajinách už nerozoznávajú poisťovne dva produkty poistenia vozidiel, teda PZP a havarijné poistenie, ale vodiči majú len základné poistenie s pripoisteniami podľa vlastného výberu.

Napríklad môže ísť o rozšírenie asistenčných služieb, stret so zverou, poistenie proti výtlkom. Cenu PZP to týmto spôsobom mierne navyšuje, avšak klient musí rátať aj s istými limitmi či výlukami, ktoré poisťovňa nepokrýva. Preto si treba dobre zvážiť, prípadne poradiť sa, aké typy pripoistení si zvoliť.

Poisťovne už navyše nemôžu od januára 2016 dotovať produkty, ktoré sú stratové tými, kde sú v zisku. Niektoré sú v súčasnosti pri tomto produkte v strate, aj keď to možno nepriznávajú. Povinné poistenie škôd spôsobených prevádzkou vozidla je totiž dlhodobo stratové. 

Poisťovne ho využívajú ako otvorenie dverí ku klientovi a k ponuke ďalších finančných služieb. Predpokladám, že pripoistenia budú pre nich tou cestou, ako nenápadne zdvihnúť cenu za túto službu a môžu za to ponúknuť vodičom aj kvalitné služby navyše.

Zdroj: oPoistení.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články