Aké emócie vzbudzujú poisťovne u Rakúšanov?


			Aké emócie vzbudzujú poisťovne u Rakúšanov?

Pokiaľ ide o emócie, aké zažívajú klienti vo vzťahu ku svojim poisťovniam, sú úplne hore na zozname želaní dôveryhodnosť a starostlivosť.

Naproti tomu s radosťou, potešením alebo príbehom či mýtom si spájajú Rakúšania tento biznis len málo. Spoločnosť, ktorú vidia respondenti v ankete pri porovnaní najpozitívnejšie, je UNIQA.

V marci tohto roku vykonal Market Inštitút v Linzi tisícku on-line interview, v ktorých zisťoval postoje Rakúšanov k poisťovniam a poisteniu. Reprezentatívna štúdia bola zameraná na užívateľov internetu vo veku od 15 rokov. 

Jedna časť dotazníka sa venovala emóciám spojeným s odvetvím poistenia a poisťovňami. Na výber bolo 35 spoločností, u ktorých bol zostavený profil emocionálnych požiadaviek. Agentúra merala, do akej miery ktorá poisťovňa profil spĺňa. Potom došlo na porovnanie značiek medzi sebou.

Východiskovým bodom boli otázky na spontánnu a podporenú znalosť rôznych poisťovní. Nad tento rámec mali respondenti uviesť, či poistenie príslušnej značky sami využívajú a či majú jasný obraz danej značky. Ďalej boli respondenti dotazovaní ohľadom svojho emocionálneho postoja k jednotlivým poisťovniam, rovnako tiež na spontánne asociácie spojené s rôznymi brandami. 

Profil požiadaviek a ich plnenie bolo zostavené v týchto dimenziách: dôvera, atraktivita, mýtus a história, ďalej pracovitosť a štandard kvality, dynamika, dobrá argumentácia, imidž a radosť.  

Výsledky štúdie

Ku každej otázke bolo možné použiť hodnôt medzi plus päť („na to kladiem dôraz úplne najviac") a mínus päť („to je pre mňa absolútne nedôležité"). Zisťovali sa súčty percentuálneho zastúpenia najlepších známok (plus 3 až plus 5), poprípade najhoršieho hodnotenia (mínus 3 až mínus 5)

Pri požiadavkách kladených na poisťovateľa sa ukazuje, že dôveryhodnosť je na prvom mieste s celkovou hodnotou troch najjvyšších známok vo výške 93 %. Za ňou sa umiestnilo želanie, aby pri ponuke služieb a v servise dostal človek vysokú kvalitu a najvyšší štandard (starostlivosť, 88 %). A 72 % opýtaných očakáva relevantné a pádne argumenty, aby sa mohli pre poisťovňu rozhodnúť (argumentácie, dôvody pre).

Naproti tomu menej dôležité je pre opýtané, či mu spoločnosť „pripraví" radosť alebo potešenie – oceňuje to ako významné len 27 % účastníkov ankety (potešenie, radosť, hodnoty plus 3 až plus 5), zatiaľ čo 18 % to považuje za nedôležité (hodnoty mínus 3 až mínus 5). Na poslednom mieste skončil mýtus, príbeh, nezameniteľná autentická minulosť, ktorá klienta fascinuje: dôležité len pre 21% a nedôležité pre 23 %. 

Pozitívny obraz

Pri pozitívnom pomere k poisťovniam mali oslovení respondenti opäť využiť rovnakú škálu hodnôt medzi plus 5 ( „osobne mám k tej poisťovni veľmi pozitívny vzťah") až po mínus 5 („veľmi negatívny vzťah"). Pritom hodnoty do plusu medzi 3 a 5 boli zhrnuté ako „pozitívne".

Jednoznačne na prvom mieste bola vyhodnotená UNIQA. 34 % tých, ktorí podnik poznajú, majú k nemu pozitívny vzťah. Na druhom mieste sa umiestnila Generali a Wiener Städtische (VIG), keď obe zhodne „brali" 26 %. 

Nápadné je, že muži hodnotia takmer všetky poisťovne v Rakúsku lepšie ako ženy. Pri vekových skupinách sú to ľudia nad päťdesiat rokov, ktorí vidia spomínané poisťovne najpriaznivejšie. Naopak, najväčším skeptikom je najčastejšie respondent medzi 15 a 29 rokmi.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS