Wolfgang Friedl: Informácie dostupné na jeden klik sú v UNIQA realitou


			Wolfgang Friedl: Informácie dostupné na jeden klik sú v UNIQA realitou
11.2.2016 Poistný trh

Zabudnite na papierové poistné zmluvy, budúcnosť patrí online. Žiadne vytláčanie desiatok strán textov v tlačiarni, zaniesť ich na poštu a potreba fyzicky ich viac rokov archivovať.  Ako ho vníma podpredseda predstavenstva a člen predstavenstva pre obchod UNIQA poisťovne, Wolfgang Friedl? 

Potvrdzujú to aj skúsenosti UNIQA poisťovne, kde elektronické zmluvy využíva už viac ako 10-tisíc ich klientov a stovky ich obchodných partnerov. Digitálny svet UNIQA je jednoducho trendy. Ako ho vníma podpredseda predstavenstva a člen predstavenstva pre obchod UNIQA poisťovne, Wolfgang Friedl?

Friedl_Uniqa2016

Pred časom ste avizovali zavedenie biometrického podpisu, ktorý ste v júli 2015 spustili do ostrej prevádzky. Ako sa vám tento krok osvedčil od jeho spustenia a v čom vám to pomohlo?
Dnes sme v bežnom živote zvyknutí všetko vyriešiť na niekoľko klikov. Tablet, smartfón, mobilná aplikácia, on-line formulár — stačí pár dotykov displeja a komunikujeme, vybavujeme, objednávame poistenie či využívame služby. S biometrickým podpisom sme v UNIQA poisťovni začali ešte v minulom roku 2015. V poisťovacom svete predstavoval novinku, hoci klienti ho už poznali z bankového sektora.

Biometrický podpis prináša oproti štandardnému podpisu množstvo výhod. Okrem úspory nákladov spojených s tlačou a doručovaním dokumentov predstavuje aj menšiu administratívu a hlavne časovú úsporu.

Dáta do poistnej zmluvy sa dopĺňajú z našich interných systémov, odpadá tak povinnosť zmluvy prepisovať či skenovať z papierového originálu. Týmto postupom sa znižuje časová náročnosť aj chybovosť v podobe preklepov v zmluvách. Významne sa tým urýchľuje obeh dokumentov a skracuje sa celý proces spracovania poistných zmlúv, od ich vzniku až po evidenciu v našich systémoch.

Ako si na jeho používanie zvykli klienti i vaši obchodní partneri?
Biometrický podpis sme zaviedli pri všetkých našich retailových produktoch. Je to jednoduché, klient či náš obchodný partner sa podpíše na špecializovanom zariadení (tzv. Signature pad), prípadne na tablete s podporou biometrie či na mobil. Dokonca sme ako prví medzi poisťovňami na Slovensku zaviedli túto elektronickú službu aj na i-Padoch. Takto sa nám podarilo zjednodušiť, zrýchliť a zlacnieť naše interné procesy.

Všetky elektronicky vytvorené a podpísané dokumenty sú uložené v internom systéme spoločnosti v našom úložisku a kópiu uzatvorenej zmluvy dostáva klient do svojej e-mailovej schránky. Elektronicky obiehajúce dokumenty sú zabezpečené technológiami na vysokej úrovni a umožňujú množstvo vecí zrýchliť alebo dokonca automatizovať.

Pre klienta to potom znamená lacnejšie a rýchlejšie služby. Viac ako 10-tisíc poistných zmlúv, ktoré sú takto elektronicky podpísané v našej UNIQA dokazujú, že táto služba je veľmi obľúbená. Náš prieskum dokonca ukázal, že klienti online systémy v plnej miere akceptujú.

Biometrické podpisovanie zmlúv sa týka aj všetkých spolupracovníkov či zamestnancov vašej poisťovne?
Online komfort si vážia aj makléri, ktorí s nami spolupracujú. Biometrický podpis je totiž v modernej poisťovni úplnou nutnosťou. Samozrejme, oceňujú ho aj zamestnanci na našich pracoviskách či v našej internej sieti. Je jasné, že dynamický rozvoj online sveta nikdy nekončí. Aj preto sa snažíme s našimi odvážnymi plánmi a ambicióznymi víziami v rámci moderných digitálnych riešení pozerať dopredu.

Chystáme v tomto smere novinky v tomto aj v budúcom roku, pretože súčasné technické možnosti sú fantastické. Ja osobne veľmi fandím všetkému, čo môže urobiť náš biznis jednoduchým, pochopiteľným, zrozumiteľným, rýchlym a bez zbytočných chýb. Potom sú všetci spokojní. My ako poisťovňa, ale aj klienti, sprostredkovatelia a naši obchodní partneri.

Ktoré zaujímavé trendy rozvíja UNIQA celosvetovo v oblasti online a čím ešte získavate náskok pred konkurenciou?
Pred pár dňami náš koncern UNIQA predstavil nový viacročný investičný plán v objeme 500 miliónov eur, ktorého cieľom je renovácia obchodného modelu a technológií. Nový program je zatiaľ najväčším investičným inovačným programom firmy. Mal byť trvať päť až sedem rokov, veľká časť sa pritom uskutoční už tento rok.

Sme presvedčení, že len spoločnosti, ktoré kladú dôraz na online segment, môžu byť dlhodobo úspešné a neustále napredovať. Toto je aj cieľom skupiny UNIQA, ktorá je zastúpená v 19 krajinách, vrátane Slovenska. Na slovenskom poistnom trhu sa môžeme výrazne pochváliť aj tým, že biometrický podpis sme zavádzali do praxe ako prví v celom našom koncerne. Na to sme patrične hrdí a v online aktivitách sa chceme stále posúvať ďalej.

V jednom z vašich bannerov na webe máte uvedené: Myslite na to, že elektronicky zasielané dokumenty šetria naše lesy. Ako sa vám táto stratégia osvedčuje v praxi?
Veľmi túto myšlienku podporujem. Obrovskou výhodou biometrického podpisu totiž je, že nepotrebujete vytlačiť ani jeden papier. Šetríme naše lesy, správame sa ekologicky, ale súčasne výrazne uľahčujeme život aj našim obchodným partnerom. Budúcnosť nášho sveta je bezpapierová. Je síce pravda, že niektorí makléri či obchodní partneri sú ešte stále tradicionalisti a zvykajú si ťažšie, ale každý deň sa situácia zlepšuje.

Komfortnosť a výdobytky online sveta nás dobiehajú a ich využívaním šetríme všetkým náklady i čas. Samozrejme, ak má náš klient záujem naďalej obdržať poistnú zmluvu poštou, nie je to žiadny problém. Teší nás však, že čoraz viac ľudí si volí možnosť uchovávať všetky poistné doklady a zmluvy elektronicky. Navyše, po právnej stránke má biometrický podpis rovnakú platnosť ako ručne podpísaný dokument na papieri.

Ktoré vaše poistné produkty sú najviac úspešné v predaji online a kde budú smerovať budúce trendy?
Internet je ideálnym médium pre produkty, ktoré sú celkovo jednoduché a do určitej miery aj porovnateľné. Preto aj povinné zmluvné poistenie a cestovné poistenie sú zatiaľ na Slovensku najviac úspešné v online predaji. Rovnaké trendy zaznamenávame aj v UNIQA poisťovni. Čo sa týka využívania online služieb, Slováci sú veľmi špecifickí.

Napriek tomu, že radi využívajú vymoženosti internetu, sú vo svojej podstate veľmi konzervatívni. V reálnom živote často klienti poistenie dohadujú či už priamo v našich pobočkách, alebo cez sprostredkovateľov poistenia. Ďalšia generácia klientov bude v tomto smere oveľa viac napredovať a využívať možnosti online poistenia.

Sme presvedčení o tom, že mladá generácia sa nebude brániť kupovať si poistné produkty cez internet. Jednoducho, online svet sa stane bežnou súčasťou ich života.

Na ktoré vaše marketingové či obchodné aktivity ste zvlášť hrdý za uplynulé obdobie roku 2015?
Na prelome rokov 2014/2015 sme v UNIQA poisťovnivymenili marketingovú stratégiu. Náš nový slogan — Myslite UNIQA — je o ľuďoch a pre ľudí. Jeho cieľom je podnietiť k premýšľaniu, nie proklamovať vybraný poistný produkt.

Súčasťou kampane bola aj naša najúspešnejšia reprezentantka v alpskom lyžovaní Veronika Velez-Zuzulová, ktorú podporujeme ako generálny partner už viac ako 10 rokov.

Táto sezóna je pre ňu výnimočne úspešná, dvakrát sa ocitla na stupni víťazov v pretekoch Svetového pohára v alpskom lyžovaní v rakúskom Flachau. Prajeme jej ďalšie úspechy, ktoré nám v neposlednom rade generujú žiadaný marketingový efekt.

Čo zaujímavé pripravujete do najbližších mesiacov a čo vás čaká?
Najbližšie si fanúšikovia môžu vychutnať najznámejšie osobnosti ženského lyžovania v Jasnej, v Nízkych Tatrách, a to už 5. a 6. marca 2016 na pretekoch Svetového pohára, kde sme generálnym partnerom. Ideme do toho s plným nadšením a láskou k tomuto športu.

Lyžiarky sa predstavia v alpských slalomových disciplínach, pričom naším želiezkom v ohni bude práve Veronika. Takisto nás nesmierne teší, že za posledné mesiace sa nám výrazne podarilo zvýšiť poznateľnosť značky UNIQA, zlepšili sme si imidž, dosahujeme výborné. Pevne verím, že takéto pozitívne správy budeme prinášať aj v ďalších rokoch.

Zdroj: oPoistení.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články