oPojištění oslavuje 10 rokov. Aká je jeho úloha podľa zakladateľa Ivana Špirakusa?


			oPojištění oslavuje 10 rokov. Aká je jeho úloha podľa zakladateľa Ivana Špirakusa?
25.7.2018 Poistný trh

Odborný portál oPojištění.cz oslavuje okrúhle jubileum desiatich rokov svojej existencie. Pri tejto príležitosti sme sa zakladateľa serveru Ivana Špirakusa spýtali na začiatky tohto unikátneho projektu, či mu za uplynulú dekádu utkvel v pamäti nejaký článok a akú má predstavu o budúcom smerovaní celého webu.

Aká bola vaša vízia, s ktorou ste pred desiatimi rokmi portál oPojištění zakladal? A podarilo sa ju naplniť podľa vašich predstáv?

Pôvodná idea bola vytvoriť webový portál, na ktorom budú publikované informácie nielen z českého poisťovníctva, ale aj zo zahraničia. Tiež zo susedných, nám blízkych trhov, ako je napríklad Slovensko, Poľsko, Rakúsko atď., ale aj z trhov pomerne vzdialených, napríklad z Číny, Spojených štátov amerických, Anglicka...

Mojou víziou bolo, aby aj čitatelia, ktorí si tieto informácie nedokázali nájsť sami, mali prehľad o produktových inováciách, o aktuálnom technologickom vývoji, o vznikajúcej legislatíve, o personálnych zmenách. Jednoducho som chcel, aby im oPojištění uľahčilo orientovať sa v krásnom, ale veľmi komplexnom svete poistenia. A ak sa pýtate, či sa táto vízia podarila naplniť, musím jednoznačne odpovedať, že áno!

Mali ste nejaký vzor v zahraničí, ktorému sa malo oPojištění podobať?

Že by som mal vyložene nejakú predlohu, ktorú by sme okopírovali, to sa povedať nedá. Samozrejme,  v zahraničí sa objavovalo množstvo poisťovacích webov, tie však skôr doplňovali ich tlačené formáty. A keďže vytvárať pre český poistný trh tlačený časopis je pomerne nákladnou záležitosťou, a to hlavne vzhľadom k počtu čitateľov, predsa len nie sme Anglicko a nejedná sa o futbal (úsmev), tak webové spravodajstvo bolo jasnou voľbou.

Chcel som, aby oPojištění bolo dynamické, aby sa informácie menili niekoľkokrát za deň, aby bolo možné s nimi pracovať v podstate v „priamom prenose" a aby sa k nám čitatelia opakovane vracali pre najčerstvejšie správy. A to sa podľa mňa podarilo.

Čo bolo v začiatkoch celého projektu tou najväčšou prekážkou?

Finančná stránka bola, samozrejme, tým určujúcim prvkom pri budovaní tohto projektu. A nebola vôbec zanedbateľná. Napríklad sme si museli zaobstarať rozsiahly redakčný systém, ktorý je v podstate na úrovni tradičných veľkých denníkov. Tiež bolo dôležité zohnať správnych ľudí. A tu sme mali na začiatku veľké šťastie, že sa podarilo do projektu angažovať skúsenú redaktorku Dášu Šístkovú, ktorá mala za sebou bohatú prax v ekonomickej žurnalistike.

V neposlednom rade sme potom museli získať podporu poisťovní ako našich partnerov. Spočiatku to bolo pomerne ťažké, projekt oPojištění nevzbudzoval prílišnú dôveru. Po dekáde fungovania sú však toto už len dávne spomienky a oPojištění je etablovaným médiom v oblasti poisťovníctva, ktoré má v rámci poistného trhu pevne dané miesto.

Portál oPojištění je teda podľa vašich skúseností trhom vnímaný pozitívne?

Vždy som sa snažil, aby si portál držal solídnu spravodajskú úroveň. Aby sme boli korektní a objektívni. Táto vydavateľská linka sa celkom iste osvedčila. Z oPojištění sa stal rešpektovaný zdroj informácií, a keď sa pozrieme na údaje z Google Analytics, tak portál má svoju stálu a relatívne vysokú návštevnosť.

Ono to vyzerá, že je moja povinnosť oPojištění len chváliť (úsmev), ale nie je tomu tak. Pozitívna spätná väzba prichádza tiež od manažérov poisťovní, maklérov a sprostredkovateľov, ale tiež od akademikov a ich študentov. Tí všetci pri zmienkach o webe reagujú veľmi pozitívne a je vidieť, že sú radi za existenciu toho projektu, pretože z neho čerpajú informácie pre svoju každodennú agendu.

Spomeniete si na nejaký článok, ktorý bol naozajstnou čitateľskou  „bombou"? Čoho sa týkal?

Článkov, na ktoré rád spomínam, rozhodne nebolo málo. Vždy sa raz za čas podarilo trafiť nejakého toho príslovečného  „sólokapra". Ale príspevok, ktorý ma naozaj prekvapil, a to až tak veľmi, že som uvažoval o nejakom víruse v Google Analytics, bola na prvý pohľad obyčajná tlačová správa o tom, že VšZP bude platiť čínsku medicínu. Publikovali sme ju. Zavesili na sociálne siete. A potom si zrazu začala žiť vlastným životom. Zrejme sa dostala na populárne facebookové fóra a jej čítanosť bola zrazu úplne závratná (úsmev). 

Všeobecne sa potom dá povedať, že akákoľvek správa, ktorá predstavuje personálnu zmenu, býva veľa čítaná.  Čím vyššie postavenej a známej osoby sa to týka, tým stúpa návštevnosť daného článku...

Veľmi atraktívny je potom tiež unikátny rebríček TOP 30 poisťovacích maklérov, ktorý oPojištění pravidelne každoročne pripravuje na základe výsledovky českých spoločností. Každý sa rád pozrie, ako sa viedlo konkurencii (úsmev).

Čo by sa podľa vás dalo v rámci webu vylepšiť? Na čo by sa autori obsahu mali zamerať?

Doteraz som oPojištění len chválil, ale ,samozrejme, mám aj celý rad výhrad a postrehov k zmene. To je však prirodzené, myslím si, že bez toho by sa veci nemuseli posúvať dopredu. Rád by som, aby sme mali informácie skôr ako ostatné médiá, čo väčšinou znamená skôr ako ČTK (úsmev).

Chcel by som, aby sme prinášali pôvodnejšie správy, hlbšie rozhovory s predstaviteľmi spoločností pôsobiacich na poistnom trhu. Tiež, aby sme sa začali zameriavať na rôzne video záznamy z konferencií, prenosy zo seminárov, podcastingové rozhovory a na podobné formáty, ktoré dnešná doba a technológie ponúkajú.

Na záver poprosím o nejaké prianie k  „narodeninám" ...

Do budúcnosti by som portálu poprial zvyšovať príslovečnú latku kvality ponúkaných správ, prípadne sa viac priblížiť k čitateľovi za pomoci pravidelných tematických stretnutí.  Tiež, aby čitateľská obec rástla a aby povedomie o webe oPojištění presiahlo hranice sektoru poisťovníctva.

Ďakujem vám za rozhovor.

Zdroj: oPojisteni.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články