Stále v dosahu: Smartphony diktujú život Rakúšanom


			Stále v dosahu: Smartphony diktujú život Rakúšanom

Vo februári tohto roku prebehla štúdia na reprezentatívnej vzorke 1000 Rakúšanov vo veku 14 až 69 rokov s prístupom na internet. Cieľom bolo zistiť, do akej miery ich život určuje spätosti s mobilným telefónom.

Jej výsledky by mohli byť aplikovateľné aj v rámci poisťovníctva. Čo teda s ľuďmi robí dostupnosť v režime 24/7? Považujú to stále za výhodu, alebo by už radšej pred večným zapojením technológií utiekli?

Ukázalo sa, že zatiaľ čo bez televízie by sa obišli štyria z desiatich, bez mobilu alebo internetu by týždeň bez problémov vydržala pätina respondentov. Závislosť" sa pritom zvýšila za posledné 4 roky približne o 50 %.

S prvou myšlienkou na kontrolu mobilu vstáva ráno asi 7 % respondentov, ale vo vekovej skupine 14 až 19 rokov je to viac ako štvrtina oslovených. Zaujímavé je, že o prvenstvo bojuje mobil celkovo rovnocenne s čistením zubov (pri mladých mobil vyhráva).

Priemerne trvá Rakúšanom ráno 10 minút, kým vezmú mobil prvýkrát ten deň do ruky a svoj mobil kontrolujú osemnásťkrát denne. Najvyššia závislosť, teda preverenie displeja viac ako 50-krát denne, pripúšťa bezmála 5 % opýtaných.

Tesne pred spaním potrebuje skontrolovať mobil takmer polovica respondentov (46,2 %). Ale vo vekovej skupine do 19 rokov to sú dve tretiny oslovených. Naopak, vo vekovej kategórii 60-69 rokov tak robí „len" tretina respondentov.

Tento rok výrazne vzrástol počet správ, ktoré Rakúšania posielajú vo forme SMS, MMS alebo cez rôzne sociálne siete. Kým v roku 2013 to bolo denne 10 správ, tento rok ich pribudlo na priemerných 24 správ! Pritom respondenti vo veku do 29 rokov vypravia denne do sveta viac ako 50 správ.

Ak by oslovení nemali k dispozícii cez deň svoj mobil, za „veľmi rušivé a problematické" by to považovalo na 57 % z nich. A život úplne bez mobilu si dnes nevie predstaviť 63 % Rakúšanov. Internetu by sa na rok nedokázalo vzdať 82 % opýtaných. V permanentnej dosiahnuteľnosti na mobile vidia skôr výhody alebo jednoznačné výhody 43 % respondentov, zatiaľ čo 15 % to považuje za skôr alebo úplne nevýhodné. Viac ako dve tretiny (69 %) opýtaných súhlasí úplne alebo skôr s výrokom „byť off-line je pre mňa už luxusom".

 

Zdroj: Marktmeinungmensch

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS