Poisťovne verzus poisťovacie portály a marketingové automaty


			Poisťovne verzus poisťovacie portály a marketingové automaty

V Spolkovej republike Nemecko (SRN) sa teraz dojednáva zhruba 20 percent poistenia online. Pred rokom to bolo okolo 17 percent. Čo teda ukazujú aktuálne trendy?

Podiel (viazaných) poisťovacích sprostredkovateľov sa stabilizoval na 56 % z celkového počtu dohodnutých poistení a podiel tzv. voľných poisťovacích sprostredkovateľov predstavoval 15 %.

Pri bližšom skúmaní online dojednávaní sa ukazuje, že klienti dávali v roku 2016 prednosť internetovým stránkam poisťovacích podnikov (10 %) pred porovnávacími portálmi (7 %). To platí predovšetkým pre oblasť súkromného zdravotného poistenia, kde iba 5 % z celkových 22 % online dohodnutých poistení bolo uskutočnených podľa príslušnej štúdie YouGov cez porovnávacie portály.

Pokiaľ ide o akceptovanie distribučného kanála online, každý tretí potenciálny klient si dokáže predstaviť uzatvorenie poistnej zmluvy cez internet. V roku 2010 to bolo len 22 % klientov. Zo štúdie tiež vyplýva, že podiel iných distribučných ciest (poisťovací sprostredkovatelia a banky) sa mierne znížil. S vyšším využívaním internetu stúpa aj počet tých osôb, ktoré už raz využili online ponuku poisťovacích podnikov alebo bánk. Týka sa to 58 % užívateľov internetu.

V tejto súvislosti je však vhodné spomenúť, že len niektoré poisťovacie podniky v SRN využívajú možnosti, ktoré poskytujú na webových stránkach automatické nástroje marketingu. Berlínska agentúra Mediaworx skúmala 51 nemeckých poisťovateľov, vrátane tých najväčších, a zistila, že iba 14 % z nich využíva tieto nástroje.
 
Automatickým marketingom sa označujú softvérové ​​platformy, ktoré obsahujú viac funkcií a umožňujú účinne plánovať a realizovať marketingové kampane. Okrem toho možno s ich pomocou merať úspech jednotlivých marketingových kampaní v jednotlivých distribučných kanáloch.
 
Znalosti o týchto výhodách nie sú asi ešte dostatočne známe, pretože len 7 z 51 webových stránok skúmaných poisťovateľov používa automatické nástroje marketingu, resp. marketingové automaty. Avšak 80 % poisťovateľov nasadzuje analytické nástroje.
 
Medzi najobľúbenejšie automatické nástroje marketingu podľa Mediaworx patrí ExactTarget (teraz: Salesforce Marketing Cloud), Emarsys a Rapleaf. Táto agentúra je názoru, že včasným vstupom do tejto technológie možno rýchlejšie a cielenejšie osloviť potenciálnych klientov. 

 

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS