Pri bližšom skúmaní online dojednávaní sa ukazuje, že klienti dávali v roku 2016 prednosť internetovým stránkam poisťovacích podnikov (10 %) pred porovnávacími portálmi (7 %). To platí predovšetkým pre oblasť súkromného zdravotného poistenia, kde iba 5 % z celkových 22 % online dohodnutých poistení bolo uskutočnených podľa príslušnej štúdie YouGov cez porovnávacie portály.
Pokiaľ ide o akceptovanie distribučného kanála online, každý tretí potenciálny klient si dokáže predstaviť uzatvorenie poistnej zmluvy cez internet. V roku 2010 to bolo len 22 % klientov. Zo štúdie tiež vyplýva, že podiel iných distribučných ciest (poisťovací sprostredkovatelia a banky) sa mierne znížil. S vyšším využívaním internetu stúpa aj počet tých osôb, ktoré už raz využili online ponuku poisťovacích podnikov alebo bánk. Týka sa to 58 % užívateľov internetu.
V tejto súvislosti je však vhodné spomenúť, že len niektoré poisťovacie podniky v SRN využívajú možnosti, ktoré poskytujú na webových stránkach automatické nástroje marketingu. Berlínska agentúra Mediaworx skúmala 51 nemeckých poisťovateľov, vrátane tých najväčších, a zistila, že iba 14 % z nich využíva tieto nástroje.
Automatickým marketingom sa označujú softvérové platformy, ktoré obsahujú viac funkcií a umožňujú účinne plánovať a realizovať marketingové kampane. Okrem toho možno s ich pomocou merať úspech jednotlivých marketingových kampaní v jednotlivých distribučných kanáloch.
Komentáre
Pridať komentár