Ako sú európski poisťovatelia aktívni v on-line prostredí?


			Ako sú európski poisťovatelia aktívni v on-line prostredí?

Podľa najnovšej analýzy poradenskej spoločnosti Mount Onyx v spolupráci s viedenskou univerzitou sú štyri najväčšie európske poisťovacie skupiny – Allianz, Generali, AXA a Mníchovská zaisťovňa – najaktívnejšie aj na internete. Na starom kontinente majú najsilnejšie online predajné kanály.

Podobný prieskum ešte nebol vykonaný. Predmetom záujmu bola analýza celkom 439 on-line kanálov rôznych poisťovní, 214 veľkých porovnávačov (agregátorov a on-line maklérov), rovnako ako 47 najväčších InsurTech firiem v oblasti privátneho i korporátneho businessu v 31 krajinách na celom kontinente.

Motivácia klientov

Autori štúdie rozlišovali dve základné motivácie zákazníkov pre výber konkrétneho obchodného kanála, kde zabezpečujú poistenie. Nie sú žiadnym prekvapením.

Klienti, ktorí kladú dôraz na individuálnu konštrukciu produktov a kvalitné a intenzívne poradenstvo, si vyberajú skôr klasické cesty uzavretia zmluvy prostredníctvom poisťovacích sprostredkovateľov.

Iná skupina zákazníkov však chce mať poistenie zabezpečené rýchlo, vyžaduje jednoduché produkty dostupné 24 hodín denne a je veľmi cenovo citlivá. Nejde o podrobné rady. Kritické prémie pre nich sú rozhodujúce.

Tri skupiny poisťovní podľa online aktivít

Štúdia rozlišuje medzi tromi typmi online poisťovní. Jedným z nich sú hybridné online poisťovne. Zameriavajú sa na spájanie klientov a ponúkanie produktov a služieb bez aktívneho marketingu za výhodnejších podmienok. Je to väčšinou plus mínus desať percentná zľava v porovnaní s klasickým obchodom. Táto kategória pokrýva 59 percent z o439 analyzovaných online stratégií (presne 258 inštitúcií).

Ako príklad vysoko rozvinutého trhu  v oblasti agregátorov vymenovali autori štúdie Veľkú Britániu, kde cez  porovnávače prebieha viac ako 60%  nových internetových obchodov. Väčšina ľudí porovnáva ceny pri poistení automobilov, poistení domov a domácností. V Nemecku sa cez agregátorov realizuje viac ako 40 % nových online poisteí. Naopak, vo Švédsku si zatiaľ táto forma zjednávania príliš veľa klientov nezískala. Autori štúdie však predpokladajú, že porovnávače v budúcnosti majú veľký potenciál.

Nemecko (43 ciest, teda 10 percent v Európe) a Holandsko (37 kanálov, 8,4 percenta) majú najväčší podiel na on-line kanáloch medzi poisťovateľmi.  Z východných krajín zaujalo Poľsko (6,4%). Väčšina z 31 firiem InsurTech v oblasti B2C pochádza aj z Nemecka (Nemecko 9, Veľká Británia 5). 

Medzinárodné aktivity

Viac ako dve tretiny analyzovaných poisťovní (67,4%) sú medzinárodne aktívne. Štyri najaktívnejšie v online prostredí sú medzinárodná poisťovacia skupina Allianz (pre každý desiaty online kanál), Generali (6,4 %), AXA (6,2 %) a Mníchovská zaisťovňa (Munich Re). Spomínaná štvorka patrí súčasne podľa najnovšieho vydania medzi „100 najväčších a najsilnejších poisťovacích koncernov v Európe" (Frankfurter Allgemeine Zeitung / FAZ, 11. júla 2017).“ 

Viac ako 40 percent medzinárodne aktívnych online poisťovacích spoločností pochádza zo západnej Európy. Menej ako 30 percent z nich je v nemecky hovoriacich územiach (Nemecko, Rakúsko, Švajčiarsko). Celkovo sídli v  Európe 33 poisťovacích skupín, ktoré fungujú cez online kanály vo viac ako jednej krajine.

Pasívne on-line poisťovne zameriavajú svoje ponuky na afinitné skupiny nových aj existujúcich klientov, ktorí žijú na internete. Nové a jednoduché výrobky zvyčajne predávajú pod vlastnou značkou na svojich webových stránkach za zľavnené ceny. Takáto forma on-line predaja môže tiež pôsobiť ako exkluzívny on-line poisťovací agent alebo ako porovnávač. V takýchto prípadoch sa však sústreďujú na nadobúdanie nových zákazníkov. Tieto formuláre sa tiež vyskytujú ako dcérske spoločnosti poisťovacích skupín a značiek. Každý štvrtý sledovaný kanál spadal do tejto kategórie pasívnych on-line poisťovateľov (25,1%).

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS